Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahdollista että ketoosissa ei laihdu?

Vierailija
25.01.2019 |

Eli jos jättää hiilarit täysin pois/minimiin, onko mahdollista että paino ei kuitenkaan putoa? Tai jopa että lihoo?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kestää vähän aikaa että käynnistyy. Minä oon laihtunut ilman ketoosiakin

Vierailija
2/16 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ole ketoosissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku jolle ketoosi ei ole toiminut? Pelkään että vain lihon kaikesta rasvasta...

Vierailija
4/16 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole ketoosissa.

Ja mistähän sinä sen tiedät? Oletko tutkinut Ap:n virtsanäytteen?

Vierailija
5/16 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole ketoosissa.

Ja mistähän sinä sen tiedät? Oletko tutkinut Ap:n virtsanäytteen?

Ketoosissa laihtuu satavarmasti.

Vierailija
6/16 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, että ketoosissa olevan henkilön hengitys haisee ihan hirveälle.

Ei pitäisi ihmisten tuollaista dieettiä harjoittaa ainakaan palveluammatissa.

Esim hoitajat, jotka tulevat lähelle ihmistä työnsä vuoksi.

Vierailija
7/16 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosissakin pätee se vanha kunnon fakta että syö vähemmän kaloreita kuin kulutat.

Vierailija
8/16 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaikka lihoa, ketoosi itsessään on tila jossa voi olla ilman että laihtuu. Riippuu siis ihan siitä paljonko kaloreita kulutat eli paljonko energiavajetta.

Vierailija
9/16 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ehkä hölmö kysymys jos on asiasta tietävää paikalla. Onko ketoosi terveellistä nuorelle (hedelmälliselle) naiselle, joka ei halua laihtua yhtään? Olen käsittänyt, että aika terveellistä ja ravintorikasta, ei juuri sokeria. Mutta voiko siitä olla jotain haittaa sitten? Muuta kuin v*tutus alkuun ennen kuin tottuu.

Vierailija
10/16 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ehkä hölmö kysymys jos on asiasta tietävää paikalla. Onko ketoosi terveellistä nuorelle (hedelmälliselle) naiselle, joka ei halua laihtua yhtään? Olen käsittänyt, että aika terveellistä ja ravintorikasta, ei juuri sokeria. Mutta voiko siitä olla jotain haittaa sitten? Muuta kuin v*tutus alkuun ennen kuin tottuu.

Runsas proteiini rasittaa sisäelimiä. Etenkin munuaisia. Tosin terveellä ja nuorella elimistö kyllä kestää pienen rasituksen ongelmitta. Ei se silti suositeltavaa ole elää ketoosissa vuodesta toiseen.

Vierailija
11/16 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Runsas proteiini rasittaa sisäelimiä. Etenkin munuaisia. Tosin terveellä ja nuorella elimistö kyllä kestää pienen rasituksen ongelmitta. Ei se silti suositeltavaa ole elää ketoosissa vuodesta toiseen.

Mutta eihän ketoosissa ole tarkoitus syödä yhtään sen runsaammin proteiinia kuin ns. normiruokavaliossa. Tätä kummaa käsitystä viljellään jatkuvasti. Runsas proteiini voi itse asiassa estää ketoosiin pääsyn.

Ap:lle tiedoksi, ketoosi itsessään ei laihduta. Loppujen lopuksi kaikki riippuu energiansaannista. Ketoosilla voi olla kyllä hyviä vaikutuksia elimistöön ihan itsessään ilman laihtumistakin.

Vierailija
12/16 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosi vie tehokkaasti ruokahalun. Jos joskus vahingossa tipahdan ketoosin puolelle, huomaan sen juuri siitä, että voisin olla vaikka koko päivän syömättä mitään. Pyrin alakarppina syömään n1800-2000kcal. Ketoosissa ei meinaa millään onnistua nuo kalorit, vaikka ravinnosta 80prosaa energiasta tulee rasvasta, vaan jää reilusti alle.

Vältän ketoosia, se ei sovi mulle. Pitkään ketoosissa ollessa tulee huono olo, ruokahalu lähtee tosiaan kokonaan ja yöunet kärsii.

Vierailija
13/16 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö, että ketoosissa olevan henkilön hengitys haisee ihan hirveälle.

Ei pitäisi ihmisten tuollaista dieettiä harjoittaa ainakaan palveluammatissa.

Esim hoitajat, jotka tulevat lähelle ihmistä työnsä vuoksi.

Tuo haju on ohi menevä ilmiö, mikäli henkilö pysyy ketoosissa. Jos itse aion pitempään ketoosiin, tähtään aloituksen loman alkuun. Kun palaan takaisin töihin, on hajuhaitta jo poissa, ja kukaan sivullinen ei kärsi vaikka ketoosissa olenkin.

Vierailija
14/16 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olinko koskaan ketoosissa karpatessa mutta mulla oli silloin aina nälkä ja lihoin. Mä olen sellainen kummajainen joka tarvii hiilareita jotta nälkä pysyisi poissa. Ja monenlaista vähähiilari ruokavaliota olen kokeillut.

Vierailija
15/16 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän ketoosissa ole tarkoitus syödä yhtään sen runsaammin proteiinia kuin ns. normiruokavaliossa. Tätä kummaa käsitystä viljellään jatkuvasti. Runsas proteiini voi itse asiassa estää ketoosiin pääsyn.

Ap:lle tiedoksi, ketoosi itsessään ei laihduta. Loppujen lopuksi kaikki riippuu energiansaannista. Ketoosilla voi olla kyllä hyviä vaikutuksia elimistöön ihan itsessään ilman laihtumistakin.

Normaalissa ruokavaliossa energiaa tulee eniten hiilihydraateista. Ketoosiin päästäkseen tämä osuus pitää jättää ruokavaliosta lähes kokonaan pois. Millä sinä tämän ison osan ruokavaliostasi sitten korvaat? Pelkällä rasvalla?

Minusta tuollainen "voita lusikalla suoraan purkista" ruokavalio kuulostaa aika kaamealta kokemukselta. Minä ainakin lähtisin nostamaan proteiinin osuutta ruokavaliossa myös. Paljon lihaa ja maitotuotteita lautaselle.

Vierailija
16/16 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosilla tai millään muullakaan dieetillä ei laihdu, jos syö jatkuvasti kulutuksen yli. Eli jos todellinen kulutuksesi päivässä on 2200 kcal ja syöt ketoosilla 2600 kcal, et varmasti laihdu. Alussa saattaa paino laskea nesteen muodossa, mutta siinä se. Sen jälkeen paino alkaa nousta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme