Miehestäsi tuli eron jälkeen superisi - yllätyitkö?
Tiedättekö miksi niin monesta eronneesta miehestä tulee huippuhyvä isä? Koska he haluavat näyttää ex-vaimolleen tämän olleen väärässä miesvauva ja lintsari-isä pilkkanimineen. Ja lähes aina onnistuvatkin, monesti kuulee miten ihmiset supisevat naisen tehneen väärän päätöksen ja katsovan säälivästi.
Kannattiko erosta hyvästä miehestä?
Kommentit (14)
Sen voi todeta jopa täältä palstalta. Aika monessa eroa käsittelevässä ketjussa on ihmettelevä toteamus, jossa eron ottanut nainen ihmettelee kun ex-mies onkin erinomainen isä lapsilleen eron jälkeen (uuden puolison kanssa).
Vähän sama kuin se ilmiö jossa nainen eron jälkeen kuuraa uuden (vuokra)kämpän katosta lattiaan näyttääkseen, että kodin sekasotku johtui miehestä eikä hänestä itsestään. Mutta siis positiivisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Sen voi todeta jopa täältä palstalta. Aika monessa eroa käsittelevässä ketjussa on ihmettelevä toteamus, jossa eron ottanut nainen ihmettelee kun ex-mies onkin erinomainen isä lapsilleen eron jälkeen (uuden puolison kanssa).
Kyllä. Eron jälkeen on kiva olla superisi joka toinen vkl (tai joka toinen vko), silloin sitä jaksaa panostaa. Miehille tuntuu olevan haastavaa panostaa Sekä parisuhteeseen Että lapsiin. Eron jälkeen voi keskittyä vuorotellen kumpaankin.
Ydinperheessä oli niin helppo jättää kaikki naisen kontolle, mutta koska uusi kumppani ei olekaan vastuullinen lapsista, nii miehen on otettava itse vastuu omalla hoitovuorollaan.
Milläs tavalla se mies olisi ollut hyvä, jos on liiton aikana mieslapseillut ja laiskotellut niin paljon että vaimolta on loppunut sietokyky ja on tullut ero? Osoittaa vain sen että kyllä mies osaa jos on pakko ja koko se lintsaaminen on ollut nimenomaan toisen hyväksikäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Milläs tavalla se mies olisi ollut hyvä, jos on liiton aikana mieslapseillut ja laiskotellut niin paljon että vaimolta on loppunut sietokyky ja on tullut ero? Osoittaa vain sen että kyllä mies osaa jos on pakko ja koko se lintsaaminen on ollut nimenomaan toisen hyväksikäyttöä.
Ei vaan se on ollut naisen harhaa, joka ei ole vastannut todellisuutta. Sitten kun on vähän välimatkaa ja perspektiiviä niin huomaa, että sama mies ja isä se on. Miten en silloin älynnyt, nyt perhe on hajonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Eron jälkeen on kiva olla superisi joka toinen vkl (tai joka toinen vko), silloin sitä jaksaa panostaa. Miehille tuntuu olevan haastavaa panostaa Sekä parisuhteeseen Että lapsiin. Eron jälkeen voi keskittyä vuorotellen kumpaankin.
Ydinperheessä oli niin helppo jättää kaikki naisen kontolle, mutta koska uusi kumppani ei olekaan vastuullinen lapsista, nii miehen on otettava itse vastuu omalla hoitovuorollaan.
Mies on yleensä se joka suuremmalla panoksella perheen elättämisestä ruuhkavuosina. Onko ihme jos aikaa eri riitä suuria määriä töihin, parisuhteeseen ja lastenhoitoon? Mutta se mitä ihmettelen on se väsähtäminen siellä kotona makoillessa lasten kanssa?
Ei miesten panostus muutu, se vaan konkretisoituu näkyväksi eron yhteydessä ja sitten kun harmittaa on jo myöhäistä.
Jaa.
Ihan hyvä isä se on mutta välillä eivät pääse viikonloppuisin ovesta ulos ollenkaan.
En ihmettele, onhan se vaikeaa yksinään puskea tätä kivirekeä.
En minäkään ole eron jälkeen siistimmäksi muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan se on ollut naisen harhaa, joka ei ole vastannut todellisuutta. Sitten kun on vähän välimatkaa ja perspektiiviä niin huomaa, että sama mies ja isä se on. Miten en silloin älynnyt, nyt perhe on hajonnut.
Siis väität että olin harhainen, kun mies ei koskaan tehnyt ruokaa tai pessyt pyykkiä tai imuroinut, vaikka oli 4h/ arkipäivä siihen aikaa, kun minä olin töissä ja muksut hoidossa? Päinvastoin valitti väsymystä ja oman ajan puutetta. Minä tulin töistä, hain lapset ja tein kaiken lastenhoidon ohella.
Mitäs trippiä itse vetelet?
Se että mies on eron jälkeen joutunut ottamaan vastuuta ja aikuistumaan on hyvä asia. Aviomieheksi en enää huolisikaan, mutta hyvä jos isän hommat sujuu nyt paremmin.
Ei mun eksä ainakaan. Oli aina kännissä, nauppaili taskumatistaan jopa silloin, kun lasten kanssa oli. Lapset eivät lopulta halunneet tavata isäänsä lainkaan ja nyt aikuisena eivät edes halua pitää mitään yhteyttä.
Hahaha! Minä muutin isälleni asumaan eron jälkeen. Ei kyllä ollut mikään superisä missään vaiheessa, ei ennen eroa eikä sen jälkeen.
No ei. Satun tuntemaan mieheni asioita hoitaneen sossun (on toki ollut muutenkin elämässämme mukana miehen lapsen huoltajuuskiistojen takia...) ja hän on aina kehunut miestäni yhdeksi parhaimmista isistä mitä tietää.
Ja huomaahan sen. Onnekseni miehen exä otti uuden 😁 lapsillamme on mahtava isä.
Ei minun exästä ainakaan tullut superisiä. Ei juuri tapaa lapsia. Tämän kuun elatusmaksu maksamatta. Siitäkin kela maksaa suurimman osan. Ei anna teineille käyttörahaa. Ei avusta 18v opiskelijaa mitenkään. Hävettää millainen isä lapsilla.
Noin 3 kk ajan jaksoi joka toinen viikonloppu olla täydellinen. Se kesä oli yhtä puuhamaata ja linnanmäkeä, pojan kanssa piti tehdä kaikki se, mihin isä ei 5 vuoden aikana millään ollut ennättänyt. Sitten exä löysi uuden naisen ja poika unohtui samantien.
Jaa varmaan.