Olen opettaja ja tein lasun, nyt pelottaa
Tein lasun lapsesta joka on aina risaisissa vaatteissa ja haisee kummalliselta. Nyt pelkään, että vanhemmat kostavat jotenkin. Isä ainakin on ihan hullu, olen nähnyt hänet monta kertaa kaupungilla kävelemässä kaljatölkki kädessä. Äitikin polttaa tupakkaa jne.
Kommentit (8)
Että ihan äitikin polttaa tupakkaa. Voi kauhistus.
Ei se kaljan juominen ja tupakan tupsuttelu tee ihmisestä hullua. Sun kannattais löysätä myssyä ja kokeilla itsekin. Saattaisit tykätä.
Mä olen yläkoulunopena joutunut tekemään lasuja ihan liukuhihnalta. Käytännössä joka luokassa on 1 - 5 oppilasta, joista luokanvalvoja joutuu viran puolesta lasuja tekemään, yleisin syy on runsaat poissaolot koulusta. Ja käsky lasun tekoon tulee oppilashuollolta / rehtorilta, mutta ope sen joutuu tekemään. Me kyllä ilmoitamme suoraan vanhemmille aina kun lasu tehdään. Ja jos ( yleensä kun ) tilanne ei muutu, niin parin kuukauden päästä joutuu tekemään samasta oppilaasta uuden lasun. Kypsyttää.
Aiheesta teit. Jos lasuun on aihetta se tutkitaan ja aiheuttaa toimenpiteitä. Jos ei ole niin se siitä. Hyvä, että välität ja toimit. Kiitos. Lapsista kuuluu pitää huolta, kun he eivät sitä vielä itse osaa tehdä. Jos vanhemmat saavatkin tietää niin seiso sen takana ja varmasti muut opettajat seisovat sinun takanasi. Älä pelkää. Teit oikein.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yläkoulunopena joutunut tekemään lasuja ihan liukuhihnalta. Käytännössä joka luokassa on 1 - 5 oppilasta, joista luokanvalvoja joutuu viran puolesta lasuja tekemään, yleisin syy on runsaat poissaolot koulusta. Ja käsky lasun tekoon tulee oppilashuollolta / rehtorilta, mutta ope sen joutuu tekemään. Me kyllä ilmoitamme suoraan vanhemmille aina kun lasu tehdään. Ja jos ( yleensä kun ) tilanne ei muutu, niin parin kuukauden päästä joutuu tekemään samasta oppilaasta uuden lasun. Kypsyttää.
Yleensä, jos lapsi ei tule kouluun niin koulussa on se ongelma eikä kotona. Useimmiten syy on kiusaaminen. Jos lapsi voi fyysisesti tai henkisesti huonosti on hyvä lasu tehdä. Jos kuitenkin oppilas on ilman kavereita koulussa niin kannattaa kiinnittää huomiota koulun ilmapiiriin.
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan tämän täysin. Neljästä tein syksyn aikana ja nyt luvassa uusi kierros, koska tilanteet eivät ole parantuneet. Sitten istutaan sossupalavereissa, ei se sen kummempaa. Ja ilmotaan aina huoltajille ennen lasun tekoa. Turhaltahan tämä tuntuu, mutta virkavelvollisuus vaatii.
No kuulostaa kyllä ihan hulluilta!!! Miten ne vielä saa kävellä vapaana sen kaljatölkin kanssa?