Rasvainen liha, juusto ja voi on laihduttajan ruokaa
Eikä suinkaan keinotekoiset teolliset mukaravinnot. Painonhallinnassa kyse ei suinkaan ole kaloreista, vaan ruuan sisällöstä.
Kommentit (28)
Hyvin olen laihtunut ilman maitotuotteita.
Se nyt on ihan perusfysiikkaa, että painonhallintaan vaikuttaa kalorit. Jos muuta väittää, niin ei tiedä mistä puhuu. Tai sitten on fysiologinen ihme.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin olen laihtunut ilman maitotuotteita.
Aitoa ruokaa voi syödä, vaikka ei maitoa käytäkään.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on ihan perusfysiikkaa, että painonhallintaan vaikuttaa kalorit. Jos muuta väittää, niin ei tiedä mistä puhuu. Tai sitten on fysiologinen ihme.
Elimistö toimii kylläkin kemiallisesti.
Emme syö rasvaista lihaa, leipää, voita, juustoa (ruoanlaitossa käytämme kuitenkin silloin tällöin) tai leikkeleitä ja silti olemme normaalipainoisia.
Mulla ei toi karppaus meininki tehonnut lainkaan. Lihoin. Nyt vältän rasvaa ja sokeria ja syön tosi paljon kasviksia ja sopivasti vähärasvaisempia lihatuotteita, maitotuotteita sekä myös pastaa ja perunaa ja vihdoin on hyvä olo samalla kun laihdun. Ehkä me ollaan yksilöitä siinä mikä systeemi toimii?
Vierailija kirjoitti:
Emme syö rasvaista lihaa, leipää, voita, juustoa (ruoanlaitossa käytämme kuitenkin silloin tällöin) tai leikkeleitä ja silti olemme normaalipainoisia.
Monet huonosti syövät ovat normipainoisia, terveys voi olla kuitenkin huono.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei toi karppaus meininki tehonnut lainkaan. Lihoin. Nyt vältän rasvaa ja sokeria ja syön tosi paljon kasviksia ja sopivasti vähärasvaisempia lihatuotteita, maitotuotteita sekä myös pastaa ja perunaa ja vihdoin on hyvä olo samalla kun laihdun. Ehkä me ollaan yksilöitä siinä mikä systeemi toimii?
Karppauksesta ei kukaan ole maininnut, paitsi sinä.
Rasva polttaa rasvaa. Tuttava käytti koko elämän light tuotteita. Aina ylipainoinen. Söi eineksiä ja karkkia. Syöpä vei lopulta.
Välttelen rasvaa, lihatuotteista syön vain kanaa ja sitäkin vain pari kertaa viikossa ja vähän kalaa, juustoa pari-kolme kertaa viikossa. Välttelen myös hiilareita. Ensimmäistä kertaa laihduttaminen on oikeasti helppoa, ei ole nälkä, jaksan treenata ja muutamassa kuukaudessa vyöltä on lähtenyt toistakymmentä senttiä ihan vahingossa. Kalorien perusteella olen mennyt ja toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karppauksesta ei kukaan ole maininnut, paitsi sinä.
Otsikko on kuin suoraan karppausmainoksesta.
Saksassa ei siellä asuvan tuttavani mukaan ole kuulemma lainkaan light-tuotteita kaupoissa. Taitaaa olla vain Suomen uskonto. Varmaan ei Ruotsissakaan, täytyisi mennä toteamaan paikanpäälle.
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Mutta sanopa se, niin kukaan ei usko. Itse puhun kokemuksella. Kaikki ruokavaliot testanneena vasta siirtyminen oikeaan ruokaan auttoi pääsemään ylipainosta.
Samoin kävi minulle!
Vähentää lihasyöntiä ja leivänpäällyksistä jättää rasvan kokonaan pois niin hyvin lähtee laihtumaan ja virkeys palaa. Lisäksi muutenkin paljon hiilihydraatteja, esim. puuroa, joita eloisa ihminen tarvitsee. Virallisten ravitsemussuositusten mukaan siis niin ei voi mennä pahasti pieleen ja sopii kaikille suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Eikä suinkaan keinotekoiset teolliset mukaravinnot. Painonhallinnassa kyse ei suinkaan ole kaloreista, vaan ruuan sisällöstä.
Juuri näin.
Tai sen verran kaloreista on toki kiinni, että pitää olla tarpeeksi.
Muuten tulee säästöliekki ja tappaa kaikki laihdutusyritykset.
Pekonia kermaa makkaroita ja perunoita punaisen maidon kanssa, niin kyllä kroppa kiinteytyy. Päälle sixpack olutta joka ilta, viikonloppuna sitten vähän enemmän.
Eiku?
Vierailija kirjoitti:
Vähentää lihasyöntiä ja leivänpäällyksistä jättää rasvan kokonaan pois niin hyvin lähtee laihtumaan ja virkeys palaa. Lisäksi muutenkin paljon hiilihydraatteja, esim. puuroa, joita eloisa ihminen tarvitsee. Virallisten ravitsemussuositusten mukaan siis niin ei voi mennä pahasti pieleen ja sopii kaikille suomalaisille.
Leivän päältä kun jättää margariinin pois, niin helposti tekee itselleen karhunpalveluksen.
Suomalaisessa ruokavaliossa margariini on aika merkittävässä osassa hyvien rasvahappojen saannissa.
Toki vaikka syömällä avokadon päivässä saa rasvansa tehokkaammin ja terveellisemmin ja monta muutakin tapaa on, mutta jos nyt ihan peruspirjosta puhutaan, niin se ruokavalio "vähennetyllä" lihallakin on aika paljon kovaa rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivän päältä kun jättää margariinin pois, niin helposti tekee itselleen karhunpalveluksen.
Suomalaisessa ruokavaliossa margariini on aika merkittävässä osassa hyvien rasvahappojen saannissa.
Toki vaikka syömällä avokadon päivässä saa rasvansa tehokkaammin ja terveellisemmin ja monta muutakin tapaa on, mutta jos nyt ihan peruspirjosta puhutaan, niin se ruokavalio "vähennetyllä" lihallakin on aika paljon kovaa rasvaa.
Pekonin rasvasta kaksi kolmasosaa on pehmeää rasvaa, tiesitkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaavoihin kangistumisen lisäksi ei ole mikään pakko enää noudattaa "suomalaista" ruokavaliota. Marketit ovat pullollaan epäsuomalaisia tuotteita. Hyviä rasvahappoja saa esimerkiksi pähkinöistä ja tietyistä siemenistä.
Mielenkiintoinen vastakkainasettelu - kovalla rasvalla kyllästetty ruokavalio ja light-tuotteet. Omaan korvaani molemmat kuulostaa huonoilta vaihtoehdoilta.
Näin on. Mutta sanopa se, niin kukaan ei usko. Itse puhun kokemuksella. Kaikki ruokavaliot testanneena vasta siirtyminen oikeaan ruokaan auttoi pääsemään ylipainosta.