TUPAKAN LOPETTANEET!! Tarvitsen vertaistukea!
Hei. Vähensin tupakointia viikkositten minimiin. Olin muutaman päivän polttamatta kun olin kipeänä. Sitten poltin muutaman hönkäyksen tai vähän tupakasta. Nyt en ole taas muutamaan päivään polttanut. Jalat ovat kuin mechelinin ukolla. Polvien ympärillä kamalat nestepussit ja kivuliasta kävellä. Koko jalat ihan pinkeinä turvotuksesta. Onko muilla ollut turvotusta jaloissa tupakoinnin lopettamisesta? Kauan tämä on kestänyt?
Kommentit (6)
Mulla oli ainakin vieroitusoireet niinkuin narkkareilla, jokapaikkaa särki, itketti, v i t u t t i.. nyt 3 vuotta ilman ja se mainos missä sanotaan ”joku päivä vain et muista enää” tms pitää paikkansa. Sitä ei vain muista millaista oli mennä röökille säällä kuin säällä, kuinka sitä meni ostamaan vaikka puolikuolleena. Se tuntuu niin järjenvastaiselta nykyään.
Ei ole normaalia tuo niveloireilu. Mene lääkäriin. Mutta tupakoinnin lopetuksesta, mulle toimi, että päätin viimein, että enää en polta, piste. Kaikki vähentämiset ja lakot vain pitkittävät tuskaa. Jonain päivänä se vain pitää lopettaa kokonaan, jos haluaa sen tupakoinnin loppuvan.
Minulla ei ollut, mutta lopetin kerralla. Jos olet ollut kipeänä, kannattaa ehkä käydä lääkärillä, voi liittyä siihenkin.
Itse yritin alkuun myös vähentämistä, kun olin vähentänyt muutamaan päivässä, katkaisin tupakat ja poltin vain puolikkaan kun kävin tupakalla, sitten käänsin katkaistuista puolikkaita sätkiä. Tuo tapa ei kuitenkaan toiminut, aloin huomaamattani ravata useammin tupakalla eli polttaa taas enemmän.
Onnistuin lopettamaan niin, että lopetin vain kerrasta. Keksin itselleni muuta tekemistä, aloin katsella erilaisia sarjoja, neuloin paljon, pelasin sulkapalloa, kesä kun oli jne.
Lopetin reilu 4v sitten ja sen verran olen repsahtanut, että poltan kun juon, joka tapahtuu keskimäärin kerran kuukaudessa yhtenä iltana.
Ei siihen lopettamiseen ole mitään taikakeinoja, niinkuin ei laihdutukseenkaan ole.
Vaihda nuuskaan niin on helppo lopettaa.
Lopeta vähentämällä.