Miten estät parisuhdetta muuttumasta arkipäiväiseksi?
Kommentit (44)
Jos tarkoitat arkisuudella sitä, että tulee rutiineja ja ns. tavallista arkea, niin tietysti se on itsestään kiinni, että antaako sen lamauttaa vai nauttiiko siitä.
Minä nautin rutiineista ja siitä, että tunnen mieheni hyvin ja olen onnellinen hänen seurassaan. Olisi hyvin epänormaalia hakeutua parisuhteeseen, jonka ei halua arkiutuvan. Ei se hanimuun kestä kuin tarvittavan hetken. Arkea voi ja tulee piristyttää eri keinoin: pikku yllätyksiä toiselle, yhteisiä reissuja, leffailtoja jne. Pienillä teoilla saadaan isoa aikaan.
mitä pahaa siinä arkipäiväistymisessä toisaalta on? miksi kaiken täytyy nykyään olla 24/7 ilotulitusta ja sirkushuvia? eikö enää riitä et arjen jakaa rakkaansa kanssa?
Käy vieraissa välillä. Silloin tajuaa kuinka hyvä oma puoliso on.
Olen hyvin turvallisuushakuinen. Minusta on hyvä kun suhde on arkinen. Ymmärrän että kaikki eivät tällaistahan kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
mitä pahaa siinä arkipäiväistymisessä toisaalta on? miksi kaiken täytyy nykyään olla 24/7 ilotulitusta ja sirkushuvia? eikö enää riitä et arjen jakaa rakkaansa kanssa?
En tarvitse enkä halua ketään jakamaan arkea, se sujuu paljon paremmin itsekseni. Haluan jonkun jakamaan vapaa-aikaa, romantiikkaa ja seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat arkisuudella sitä, että tulee rutiineja ja ns. tavallista arkea, niin tietysti se on itsestään kiinni, että antaako sen lamauttaa vai nauttiiko siitä.
Minä nautin rutiineista ja siitä, että tunnen mieheni hyvin ja olen onnellinen hänen seurassaan. Olisi hyvin epänormaalia hakeutua parisuhteeseen, jonka ei halua arkiutuvan. Ei se hanimuun kestä kuin tarvittavan hetken. Arkea voi ja tulee piristyttää eri keinoin: pikku yllätyksiä toiselle, yhteisiä reissuja, leffailtoja jne. Pienillä teoilla saadaan isoa aikaan.
Ei se kyllä ole itsestä kiinni. Kaikki kun eivät sitä arjen jakamista edes tavoittele parisuhteessa.
Lapsia ei ainakaan kannata hankkia.
Jatkuva toisen itsenäisyyden kunnioittaminen, läheisyys ja erotiikka, hauskanpito ja nauraminen, yhteiset arvot ja intohimot, hyväntahtoisuus ja se, ettei tee oletuksia toisesta vaan ottaa kaiken hyvän vastaan lahjana.
Arkisuudessa ei ole mitään vikaa.
Assburger kirjoitti:
Arkisuudessa ei ole mitään vikaa.
Tämä ketju olettaa, että sitä arkipäiväistymistä halutaan välttää ja etsiä siihen toimivia keinoja. Jos ei tämä käy, etsi toinen ketju.
Ite ainakin nautin omassa suhteessa "arkisuudesta". Ei oo mitään ihanampaa kuin hengailla viikonloppu yhdessä toisen kodissa. Molemmat puuhaa omia juttujaan ja välillä sitten jutellaan jotain tai toinen tekee "halihyökkäyksen".
Ehkä arkisuus pysyy etäällä, kun asuu erillään eikä nää liian usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse enkä halua ketään jakamaan arkea, se sujuu paljon paremmin itsekseni. Haluan jonkun jakamaan vapaa-aikaa, romantiikkaa ja seksiä.
Viikonloppuheila. Omat kodit ja yhdessä vaan viikonloppusin ja lomilla.
Vierailija kirjoitti:
Ite ainakin nautin omassa suhteessa "arkisuudesta". Ei oo mitään ihanampaa kuin hengailla viikonloppu yhdessä toisen kodissa. Molemmat puuhaa omia juttujaan ja välillä sitten jutellaan jotain tai toinen tekee "halihyökkäyksen".
Ehkä arkisuus pysyy etäällä, kun asuu erillään eikä nää liian usein.
Tuollainen samassa tilassa hengailu on minusta tosi rasittavaa. Ei oikeasti olla toiselle läsnä mutta ei saa olla aidosti yksinkään. Mieluummin on sitten vähemmän aikaa yhdessä mutta tekee siitä laatuaikaa.
Kolme tyttöystävää auttaa siinä ettei arki käy tylsäksi avokin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuheila. Omat kodit ja yhdessä vaan viikonloppusin ja lomilla.
Tarvitsen kyllä seksiä ja vapaa-ajanpuuhaa myös viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Käy vieraissa välillä. Silloin tajuaa kuinka hyvä oma puoliso on.
Tässäpä pettäjille oiva selitys "Mutta rakas, täytyy välillä kokeilla muitakin, jotta ikuisesti taas muistaisin, että sä olet paras"!
Vierailija kirjoitti:
Kolme tyttöystävää auttaa siinä ettei arki käy tylsäksi avokin kanssa.
Ja avokkikin on täysin tyytyväinen teidän yhteiseen arkeen, siis silloin kun et ole niiden vos..., anteeksi, tyttöystäviesi kanssa?
Millainen teidän arkenne muuten on? Mistä se koostuu?
Minulle ei tule oikein muita syitä mieleen miksi joku pelkäisi suhteen arkipäiväistyvän kuin, että a) on itse sitoutumiskammoinen ja janoaa loputonta jännitystä tahi, että b) pelkää kumppaninsa olevan sitoutumishaluton ja lähtevän toisen, jännittävämmän naisen/miehen perään mikäli suhde pääsee arkipäiväistymään.
En osaa ehdottaa ratkaisuksi muuta kuin olla viemättä suhdetta liian vakavalle tasolle, yhteenmuutto ehdoton ei.
Erillään asuminen on ainoa keino, jonka olen todennut toimivaksi pitkissä suhteissa. Kun toista ei ole nähnyt pariin päivään, ikävä vetää jo toisen luo ja tuntuu taas mahtavalta pussailla. Näin on menty jo useampi vuosi.