Miksi jotkut jäävöt suhteesseen pettävän alkoholistin kanssa?
Kommentit (30)
Vala jonka on vannonut häissään.
Siksi.
Periaatteen ihmiset pitävät lupauksensa.
Ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vala jonka on vannonut häissään.
Siksi.
Periaatteen ihmiset pitävät lupauksensa.
Ei muuta.
Tämän varmaan kirjoitti se pettävä alkoholisti, joka tarvitsee sponsorin ja kodinhoitajan ja siksi manipuloi puolison aina vaan pysymään tukalassa ahdingossa.
Jos ihmisellä ei ole muita ystäviä ja hän pelkää jäävänsä yksin, vaille taloudellista turvaa tai vaikka ilman käytännön apua. Myös yhteiskunnan normit voivat painostaa siihen, ettei erota. Etenkin vanhemmissa sukupolvissa on näitä, jotka ovat roikkuneet toisissaan, koska eron vaikutus omalle sosiaaliselle statukselle olisi liian suuri. Etenkin naisilla. Sitten voi olla, että pettävässä alkoholistissa on jotain hyvääkin, eikä se nyt niin kauhea ole etenkään selvin päin. Joku voi jopa hyväksyä pettämisen, jos saa alkoholistilta jotain muuta vastineeksi. Turvaa, suojaa, materiaalista vaurautta. Onhan näitä.
No onhan semmoinen älyttömän jännä. Jos on vielä väkivaltainenkin, niin siinähän on paketti ns. kasassa.
Minä olen pettäjä ja mieheni alkoholisti. Selvästi kuulemme yhteen kun apkin yhdistää meidät otsikossa yhdeksi <3
- Niiden kamalien hetkien rinnalla hetki tavallista arkea saati sitten oikeasti mukavat hetket tuntuvat mielettömältä onnen ilotulitukselta ja siltä, ettei kukaan ole koskaan tehnyt minua niin onnelliseksi kuin pettäjä-alkoholisti.
- Sitä alkaa uskoa, että mies pettää ja kohtelee kuin roskaa johtuu siitä, että olen huono ja ansaitsen sen. Mies muuttuu kyllä, kun osaan käyttäytyä paremmin. Mieshän on suorastaan armollinen hyväntekijä, kun vielä katselee näin epäonnistunutta naista.
Miksi jotkut katsovat telkkarista mieluummin Salkkareita kuin talousuutisia tai säätiedotuksen?
Läheisriippuvainen ja huonoitsetuntoinen
Klassiset syyt:
-se on ihan hyvä mies ja isä selvin päin
-en halua viedä lapsilta isää
-en halua viedä lapsilta kotia ja koulua ja kavereita muuttamalla
-en tiedä miten tulisin taloudellisesti yksin toimeen
-en halua itse muuttaa pois omakotitalosta
-en halua myöntää epäonnistuneeni avioliitossa
-pelottaa jos en koskaan löydäkään ketään toista enkä halua olla yksin
-mitä ihmisetkin sanois
Jos ei ole lapsia tai yhteistä omaisuutta, mikä saa jäämään?
Heikko itsetunto ei oleta saavansa tai ansaitsevansa muutakaan. Rima alhaalla. Harvoin se uusikaan suhde on mikään prinsessa tai prinssi vaan samanlainen pubiruusu.
Jos on itse samanlainen? Tämän tyypillisen alkoholisti-isä + alistuva perheenäiti kuvion lisäksi yhtä yleinen taitaa olla alkoholisti + alkoholisti.
Koska eivät tiedä paremmasta. + heillä on huono itsetunto.
Koska eivät usko ansaitsevansa parempaa. Minä kuulin joka päivä olevani tyhmä *prostituoitu*, joka ei kellekään muulle kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Koska eivät usko ansaitsevansa parempaa. Minä kuulin joka päivä olevani tyhmä *prostituoitu*, joka ei kellekään muulle kelpaisi.
Kuinka kauan olit suhteessa ja mikä sai sinut lähtemään suhteesta?
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi sä uskoit noin älyttömän jutun? Mä olisin häipynyt ensimmäisen kerran kun tuollaista sanottiin.
Vierailija kirjoitti:
Läheisriippuvuus
Hillitön hoivavietti...
Läheisriippuvuus