Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raumanmeren tapahtumat 1989

Vierailija
24.01.2019 |

Muistatko vielä? Olitko itse koulussa paikalla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka vuosikymmen kouluissa.

Vierailija
2/8 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raaka vuosikymmen kouluissa.

Tätä minäkin olen kuullut, että kiusaaminen oli enemmän raakaa fyysistä pahoinpitelyä (ja nämä kuolleet olivat kovia korstoja). Nykyään se on enemmän henkistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantarock 1995?

Vierailija
4/8 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa koulussa olin. Ampujalla oli kyllä paljon muitakin ongelmia, samoin perheessä. Nyt aikuisena kun tajuaa enemmän en ole kovin yllättynyt että kävi niinkuin kävi

Vierailija
5/8 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi uhreista oli tukeva poika, jolla takatukka? Oliko toinen sellainen isosilmäinen? Muistat varmasti, jos olit samassa koulussa...

Vierailija
6/8 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa koulussa olin. Ampujalla oli kyllä paljon muitakin ongelmia, samoin perheessä. Nyt aikuisena kun tajuaa enemmän en ole kovin yllättynyt että kävi niinkuin kävi

Olen ymmärtänyt, että mistään erityisestä kiusaamisesta ei löytynyt todisteita vaan  että teon taustalla oli kansanomaisesti sanottuna sekoaminen. Sekaisin olevat ovat usein pelokkaita ja vainoharhaisia mutta ihan sisäsyntyisistä syistä.

Vierailija
7/8 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse tuolloin lukiolainen, enkä muista edes kuulleeni koko jutusta, vaikka tapasin kyllä seurata mediaa. Se ei ainakaan herättänyt mitään kummempaa pelkoa tai keskustelua ikätovereiden keskuudessa. lmeisesti asiaa ei siinä määrin revitelty kuin näitä tuoreempia.

Silloin puuttui myös koulun ja opettajien syyllistäminen. Nythän kaikki on koulun vika, mm. Oulun seksuaalirikoksista on monen mielestä koulu vastuussa.

Ennen ole helpompi tietyllä tavalla hyväksyä, että pahoja asioita tapahtuu ja niistä ovat vastuussa pahantekijät itse. Nyt ei tekijä ole mistään vastuussa, vaan syy on aina jonkun muun. Tyypillisesti syypää on yhteiskunta ja yhteiskunnan edustajat. Poliisin pitäisi pystyä estämään perhesurmat, opettajien syrjäytyminen, lääkäreiden lihominen jne.

Vierailija
8/8 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi uhreista oli tukeva poika, jolla takatukka? Oliko toinen sellainen isosilmäinen? Muistat varmasti, jos olit samassa koulussa...

Isompi pojista nimi alkoi K kirjaimella toiseen nimi J llä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi