Eniten lentoveroa kannattaa vähän lentävät Keskustan äänestäjät
Sen sijaan HS:n teettämässä tutkimuksessa lentoveroa vastustivat eniten ne jotka lentävät paljon tai eivät lennä ollenkaan.
Kommentit (12)
Eikös tuo ole ihan luonnollista ja odotettavissa? Verot toisille.
Kaikki jauhaa ilmastonmuutoksesta mutta kun pitäisi luopua jostakin niin ei onnistu.
Kestämätön tilanne,pian joudutaan tekemään asioita pakolla eikä enää kysellä mielipiteitä.
Lentäminen on ilmastovaikutuksiltaan suurempi, kuin lihansyönti. Nelihenkinen perhe vetää thaimaaseen, se on arviolta noin 14 000 kg co2 päästöjä, yksi sianliha kilo vain 5 kg co2 päästöjä.
Siitä voi laskea. Kuinka monta kiloa jauhelihaa voi vuodessa kuluttaa puhtain mielin, jos jättää tammikuun lomansa väliin.
Lentoverot pakollisiksi.
Keskustalaisuus on saatanasta. Syvältä aukosta tämä saastainen sakki.
Niin ja nautakilo tekee 15 kg co2 päästöjä. Että Floridan, Filippiinien, Kiinan, Australian tai Afrikan matkojen väliin jättämisellä voi syödä myös naudanlihaa p se ljon vuodessa, puhtain mielin....
Netistä löytyy noita lentomatkojen co2 päästö laskureita, jos jotakin palstalaista kiinnostaa. Myös elintarvikkeiden päästö arvot löytyvät netistä.
Itse hämmästyin kasvihuone kurkkujen ja tomaattien sekä riisin päästö arvoista, kaikilla niillä se on 5 kg co2 per kilo.
En kuulu mihinkään puolueeseen, enkä kannata mitään puoluetta, mutta kannatan Lentoverot, koska ne päästöt, jotka vapaa ajan matkustamiselle lentäen aiheutetaan, ovat mielestäni j ä r K y t t ä v ä n suuria.
Ja olisi mielestäni oikeus ja kohtuus, jos ne verotuksella korvattaisiin, esim. Hiilinieluja lisäämällä.
Kaikki haluavat pelastaa ilmaston keinoilla, jotka eivät vaikuta heidän omaan elämäänsä millään tavalla. Toisilta on paljon helpompi ottaa.
Hiilijalanjäljestä löytyy laskureita netistä. Suomalaisilla on korkea, kestämätön hiilijalanjälki.
Omani on noin 2300.
Niin olen kyllä luopunut paljosta...
Minä en kannata lentoveroa vaan lentokiintiötä.
Yksi hupimatka vuodessa korkeintaan,eikä auta vaikka olisi mikä miljonääri.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kannata lentoveroa vaan lentokiintiötä.
Yksi hupimatka vuodessa korkeintaan,eikä auta vaikka olisi mikä miljonääri.
Hieno, upea idea. Kiitos
Mä kannatan, mutta en kyllä keskustaa.