"Menisit lääkäriin ja pyytäisit jotkut lääkkeet!"
Tuota lausetta on nyt tullut kuultua niin paljon, että hermot repeää. Kärsin vaikeasta endometrioosista ja kivut on sitä luokkaa, että meinaa taju lähteä. Muista oireista mainitsemattakaan. Viimeksi eilen jouduin peruuttamaan iltalenkin kaverin kanssa, kun makasin kivuista täristen sängyssä. Vastaus oli vähän ylimielinen "Sun varmaan kantsis kyl käydä lääkärissä hakemassa lääkkeitä, ei toi oo normaalia!".
Ei ole normaalia ei ja lääkäritkin on tullut tutuksi. Valitettavasti kaikkiin sairauksiin ja vaivoihin ei ole sellaista hoitoa, että kaikki oireet saisi pysymään poissa. Jos olen joutunut kivun vuoksi sairaslomalle tulee esimieheltä alentuvasti kehotus hakea paremmat lääkkeet. En kait mä missään jumalattomissa lääketokkuroissa voi olla kassalla? :D
Toinen vastaava on masennus, jota sairastin aiemmin. Silloinkin sain toistuvasti kuulla sukulaisilta, että hakisit hyvä tyttö lääkkeet ja hoitaisit itsesi kuntoon.
Onko muita kohtalontovereita? Varmaan monikin kroonisesti sairas saa kuulla tuota shittiä ja kaipaan vertaistukea! :D
Kommentit (33)
Tohtori Sykerö. kirjoitti:
Oletko siis käynyt lääkärissä ja saanut lääkeet?
Kyllä vain. Mutta ei ne kaikkea kipua poista. Synnytyskin oli pientä näihin kipukohtauksiin verrattuna.
Eli sinulla siis on jo e-pilleri, hormonikierukka tai muu hormonilääkitys (esim. jatkuva keltarauhashormoni), joka ei sekään auta? Edes yhdessä kipulääkkeiden kanssa? Sitten varmaan kannattaa seuraavalla lääkärikäynnillä jutella leikkaushoidosta. Ei varmaan ole sinunkaan etujesi mukaista, että ystävyyssuhteesi kärsivät ja työnteosta ei tule mitään?
Ihminen on sitä mitä se syö... moni syö ittensä kipeeksi…. siinä menee kauan, mutta kun ne kivut sitten alkaa, menee aika kauan siihen tervehtymiseen. Lääkkeet auttaa usein vain oireisiin ja kipuun, mutta tervehtymiseen auttaa sitten elämänmuutos...
Ihminen sairastuu elintapojen vuoksi. Itseä niskasta kiinni ja kuntoutumaan!
Vierailija kirjoitti:
Hei vaan hei!
Voisitko kertoa, millä elintavoilla esim endometrioosikivuista pääsee?
Toinen plas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei vaan hei!
Voisitko kertoa, millä elintavoilla esim endometrioosikivuista pääsee?Toinen plas
Alkoholi, sokeri ja viljat ekana pois! Niistä ne kivut tulee tai korvien välistä. Oletko sressaantunut?
Ehkäisykapseli on pitänyt minulla kuukautiset poissa. Kannattaa kokeilla jos se auttaisi edes vähän. Ja masennukseen kyllä lääkehoito oikeasti auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisykapseli on pitänyt minulla kuukautiset poissa. Kannattaa kokeilla jos se auttaisi edes vähän. Ja masennukseen kyllä lääkehoito oikeasti auttaa.
Masennus onneksi selätetty 7 vuotta sitten. Kapselia olen kokeillut, mutta ei sopinut. Nyt ei ole ehkäisyä käytössä, koska on vauva toiveissa. Tosin olen miettinyt, että onko yritys tämän arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Tuota lausetta on nyt tullut kuultua niin paljon, että hermot repeää. Kärsin vaikeasta endometrioosista ja kivut on sitä luokkaa, että meinaa taju lähteä. Muista oireista mainitsemattakaan. Viimeksi eilen jouduin peruuttamaan iltalenkin kaverin kanssa, kun makasin kivuista täristen sängyssä. Vastaus oli vähän ylimielinen "Sun varmaan kantsis kyl käydä lääkärissä hakemassa lääkkeitä, ei toi oo normaalia!".
Ei ole normaalia ei ja lääkäritkin on tullut tutuksi. Valitettavasti kaikkiin sairauksiin ja vaivoihin ei ole sellaista hoitoa, että kaikki oireet saisi pysymään poissa. Jos olen joutunut kivun vuoksi sairaslomalle tulee esimieheltä alentuvasti kehotus hakea paremmat lääkkeet. En kait mä missään jumalattomissa lääketokkuroissa voi olla kassalla? :D
Toinen vastaava on masennus, jota sairastin aiemmin. Silloinkin sain toistuvasti kuulla sukulaisilta, että hakisit hyvä tyttö lääkkeet ja hoitaisit itsesi kuntoon.
Onko muita kohtalontovereita? Varmaan monikin kroonisesti sairas saa kuulla tuota shittiä ja kaipaan vertaistukea! :D
Miksi et mene leikkaukseen? Miksi?
Ei ne kuukautiskivut tai endometrioosit kuule niin kivuliaita ole. Sinua vaan kehtuuttaa pienenkin vihlonnan aikana tehdä mitään, ja siksi liioittelet kipua satakertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei vaan hei!
Voisitko kertoa, millä elintavoilla esim endometrioosikivuista pääsee?Toinen plas
Alkoholi, sokeri ja viljat ekana pois! Niistä ne kivut tulee tai korvien välistä. Oletko sressaantunut?
V**tu sä olet tyhmä! 😂
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kuukautiskivut tai endometrioosit kuule niin kivuliaita ole. Sinua vaan kehtuuttaa pienenkin vihlonnan aikana tehdä mitään, ja siksi liioittelet kipua satakertaisesti.
Huvikseen naiset pyörtyy kipuun?!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei vaan hei!
V**tu sä olet tyhmä! 😂
Ohis
Laita linkki siihen tutkimukseen, jossa kumotaan sanomiseni! Ainiin, eihän sellaista ole :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvikseen naiset pyörtyy kipuun?!!
Teatraalisuuttaan, huomionhakuisuuttaan. "Oh, katsokaa kuinka mä kärsin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennus onneksi selätetty 7 vuotta sitten. Kapselia olen kokeillut, mutta ei sopinut. Nyt ei ole ehkäisyä käytössä, koska on vauva toiveissa. Tosin olen miettinyt, että onko yritys tämän arvoista.
Ehkäisykapselin sparraaja haluaisi syottää masennuslääkettä toiselle, ja tulla lopulta itse äidiksi? Huaaaaa ha ha ha. Ovelaa. Ja lopulta aika ilkee.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, kaksi lasta synnyttäneenä voin verrata niihin synnytyksiin, ja ihan samoissa kipumäärissä mennään. Joka ikinen kuukausi, kun menkat tulevat.
Mun dg on endometrioosi ja adenomyoosi. Kolme kertaa leikattu, nyt edessä viimeinen leikkaus, kun kunto antaa jo myöten. Poistetaan kohtu, munasarjat ja virtsarakko. Uusi virtsarakko tehdään ohutsuolesta otetusta palasta.
Aloittajan tavoin olen kuullut mm. tuota ”pyydä lääkäriltä lääkkeet, toi ei oo normaalia”.
Lääkkeitä menee viittä eri valmistetta. En muuten yhtään tykkää käyttää kovia kipulääkkeitä niiden sivuvaikutusten takia. (Temgesic mm.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei vaan hei!
V**tu sä olet tyhmä! 😂
OhisLaita linkki siihen tutkimukseen, jossa kumotaan sanomiseni! Ainiin, eihän sellaista ole :)
Faktoihin perustumatonta väitettä ei voi faktoilla kumota, siinä olet oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei vaan hei!
V**tu sä olet tyhmä! 😂
OhisLaita linkki siihen tutkimukseen, jossa kumotaan sanomiseni! Ainiin, eihän sellaista ole :)
Ei se niin päin mene. Mun ei myöskään tarvitse laittaa linkkiä tutkimukseen, jossa osoitetaan, ettei maa ole litteä.
Laitapa SINÄ linkki tutkimukseen, jossa osoitetaan, että endometrioosikivut ovat poistettavissa jollain ruokavaliolla.
Tällainen lääketieteellinen sensaatio kiinnostaa varmasti.
Joillakin elämäntavoilla voi _helpottaa_ endometrioosin (ja kipujen) kanssa pärjäämistä, mutta se on eri asia kuin hokkus-pokkus -parantuminen.
Oletko siis käynyt lääkärissä ja saanut lääkeet?