Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Emme osaa riidellä ja se on kaatamassa suhteemme

Vierailija
23.01.2019 |

Olen itse sellainen etten jaksa valittaa pienistä asioista suhteessa mistä en pidä. Olen hyvin rauhallinen enkä halua riidellä turhasta, mutta jos riitelyn aihetta tulee yritän selvittää sen keskustelemalla järkevästi.

Naisystäväni on kertonut että aikaisemmissa suhteissa hän on tapellut lähes päivittäin. Ollaan oltu kohta kolme vuotta yhdessä ja hän on minulta oppinut tuon rauhallisuuden ja lopettanut "turhasta" riidanhaastamisen.

Ongelma on jo jonkin aikaa ollut se, että hän on humalassa minua kohtaan aivan hirveä. Haukkuu ja ärsyttää tahallaan minkä kerkeää. Tätä tapahtui vain kun hän juo liikaa ja menettää muistinsa.

Ollaan pohdittu yhdessä mistä tuo johtuu, ja nyt kertoi että varmaan siitä ettei "uskalla" minulle puhua joistain ärsyttävistä asioista koska pelkää että suutun. Sanoin että tietenkin hän saa minulle puhua myös ikävistä asioista.

Sellainen tilanne. Luulen että hän on minun rauhallisuuden kautta oppinut jotenkin varovaiseksi sen suhteen mitä uskaltaa minulle sanoa, ja se rasittaa häntä sisältäpäin.

Miten lähdetään ratkaisemaan tätä ongelmaa? Ideoita?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, toisen pitäisi lopettaa juominen siihen pisteeseen, että muisti menee.

Vierailija
2/11 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tapasi on normaali, ei se että tapellaan päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapia. Siellä voitte tuoda esille suhdettanne hiertävät asiat ilman alkoholia.

Vierailija
4/11 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh. Ei ongelmanne ole riitelyn taito vaan se, että naisesi juo aivan liikaa.

Vierailija
5/11 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäkää vaikka pari kertaa kuussa parisuhdeilta jossa otatte viiniä ja on lupa puhua suoraan. Ärise säkin sille mikä kaikki siinä on vialla.

Sua ei taida kyllä saada helposti suuttumaan etkä kaivele pikkuvikoja ihmisistä, arvostan!

Jotkut vaan on persoonaltaan semmoisia että välillä pitää päästellä höyryjä vaikka mikään ei varsinaisesti ole vialla.

Lähde joskus mukaan riitelyyn ja harrastakaa sovintoseksiä, ehkä se nainen vaan kaipaa jotain suurta tunnetta ja siksi sähisee.

Vierailija
6/11 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitäkää vaikka pari kertaa kuussa parisuhdeilta jossa otatte viiniä ja on lupa puhua suoraan. Ärise säkin sille mikä kaikki siinä on vialla.

Sua ei taida kyllä saada helposti suuttumaan etkä kaivele pikkuvikoja ihmisistä, arvostan!

Jotkut vaan on persoonaltaan semmoisia että välillä pitää päästellä höyryjä vaikka mikään ei varsinaisesti ole vialla.

Lähde joskus mukaan riitelyyn ja harrastakaa sovintoseksiä, ehkä se nainen vaan kaipaa jotain suurta tunnetta ja siksi sähisee.

Ei todellakaan pidä mennä tuohon riitelyyn mukaan. Aikuiset eivät toimi noin.

Vierailija
7/11 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Aina välillä alkoholia pöytään ja puhutte mikä mieltä painaa..suosittelen kyllä, että olette kahdestaan kotona.

Jos menee hyvin niin pikkuhiljaa saattaa olla helpompaa puhua myös ilman alkoholia.

Pitää löytää uskallus puhua.

Vierailija
8/11 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinan läträys vähemmäksi, ja enemmän keskustelua tilalle. Ihan rauhallisesti ja neutraalisti pitäisi kyetä kesksutelemaan omista tuntemuksistaan ja toiveistaan. Samalla pitää kuitenkin kertoa, mitkä asiat ovat tärkeitä, ja mistä voi itse joustaa.

Vierailija
9/11 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä syy on naisystävän menneisyydessä. Puhumattomuus ei oo hyvä asia, koska aidot tunteet tulevat ilmi... Ikävä kyllä... Alkoholin tai jonkun muun ärsykkeen kautta ulos.

Naisystäväsi on luotettava suhun, että sulle saa puhua avoimesti ja tuovan rohkeasti esille omaa itseään. Onko naisystävä ikinä sanonut suoraa mitä ajattelee tai tuntee selvänä?

Vierailija
10/11 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂 No on tuokin ratkaisu, mutta mitä jos kännissä riidellessä paikat rikkontuvat tai tulee tappelu? Ei kaikille sovi alkoholi ja alkoholin vaikutuksessa voi sattuu ja tapahtuu..

Käänteistä psykologiaa

Vierailija
11/11 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ongelmaa ei olisi, ellei olisi jotain ongelmaa. Nainen on tottunut, että hän kippaa astian tyhjäksi heti sen täytyttyä mutta yrittänyt opetella kanssasi sivistyneemmäksi mielletyn tavan olla hiljaa. Hänelle on nyt kertynyt tynnyrillinen käsittelemättömiä astioita ja ne läikkyvät yli kännissä.

Josko ne saisi jotenkin hallitusti purettua ja sitten yrittää löytää toimiva tapa jatkossa, ei viikottainen ärhentelykään ole tosiaan mukavaa.

Meillä ongelmaa synnytti myös kuuluisa naisen harteille jäävä tunnetyö. Minun piti aina joustaa omissa riidoissa ja myös miehen suuttuessa purkaa tilanne. Lopulta olin itse kroonisesti p*rseeseen ammuttu karhu.