Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kevyt herkku kahvin kanssa - mikä se olisi?

Vierailija
22.01.2019 |

Ehdottakaapas jotakin kevyttä, mielellään terveellistäkin herkkua päiväkahvin kanssa syötäväksi. Suuri ongelmani on kahvin juonti ja kerran päivässä tuleva tarve saada sen päiväkahvin kanssa ”jotakin hyvää”.
Mitä tuo hyvä olisi?

Monesti se tähän asti on ollut pulla tai puolikas, suklaapala tai pari, muutama paperikarkki, keksi...mutta eihän nuo pidemmän päälle hyväksi ole. Mitä sinä otat päiväkahvin kanssa?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkäri, cracker, hapankorppu, riisikakku. Päälle vaikka ohuenohutta.

Vierailija
42/53 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen niiinnn terveystietoinen, lisäksi haluan kehua itseäni näillä pienillä valinnoilla." Kattokaas mua, katsokaa!

Mikä sun ongelma on?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari palaa suklaata päivässä tekee 730 palaa vuodessa.

Niin, mitä sitten? Suklaa on terveellistä.  Mitä muuta syömistä mittaat vuodessa?

Vierailija
44/53 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko riisikakut niitä vaaleita pyöreitä kuivia mauttomia levyjä, jotka tarttuu kitalakeen kiinni?

Vierailija
45/53 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ksylitolifudge

Vierailija
46/53 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullaa voi tehdä hyvin kevyesti. Itse tein tänään taikinan rasvattomasta maidosta ja sokeria vain kohoamisen vuoksi pikkuisen. Rasvaa 60%, vain 100 g tai vähemmän, puolen litran taikinaan. Tästä saa tehtyä tosi kevyttä rahkapiirakkaa, ohut taikinapohja pellille ja rahkatäyte päälle jossa maitorahkaa, ja seassa esim. persikkaa pikku paloina. Tai kevyen Bostonin: hedelmäsosetta täytteeksi ja uuniin vuuassa. Tai sitten pikkupullia, ihan mitä vain tykkää. Makeutusjauhetta tai karppisokeria voi käyttää jos lisää makeutta kaipaa. Yhden pullan tai piirakkapalan kalorit on tosi pienet. Ja osa toki pakkaseen, mistä voi kaivaa pienen palan aina kun kahvihetki koittaa.

Vierailija
47/53 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullaa voi tehdä hyvin kevyesti. Itse tein tänään taikinan rasvattomasta maidosta ja sokeria vain kohoamisen vuoksi pikkuisen. Rasvaa 60%, vain 100 g tai vähemmän, puolen litran taikinaan. Tästä saa tehtyä tosi kevyttä rahkapiirakkaa, ohut taikinapohja pellille ja rahkatäyte päälle jossa maitorahkaa, ja seassa esim. persikkaa pikku paloina. Tai kevyen Bostonin: hedelmäsosetta täytteeksi ja uuniin vuuassa. Tai sitten pikkupullia, ihan mitä vain tykkää. Makeutusjauhetta tai karppisokeria voi käyttää jos lisää makeutta kaipaa. Yhden pullan tai piirakkapalan kalorit on tosi pienet. Ja osa toki pakkaseen, mistä voi kaivaa pienen palan aina kun kahvihetki koittaa.

Mitä järkee tuossa on??

Vierailija
48/53 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä sitten? Suklaa on terveellistä.  Mitä muuta syömistä mittaat vuodessa?

Jos ei syömisiään mittaa pitemmän päälle niin ei tarvitse ihmetellä ylipainoa. Suklaakaan ei ole terveellistä liiaksi nautittuna.

Vierailija
49/53 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkee tuossa on??

No ap kysyi, mitä kevyttä syödä kahvin kanssa. Vastaus oli tuohon kysymykseen. Minusta pullan syönti on kohtuullisen järkevä valinta, jos sen tekee terveellisemmin ja kevyemmin. Ja leipominen on kivaa.

Vierailija
50/53 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei syömisiään mittaa pitemmän päälle niin ei tarvitse ihmetellä ylipainoa. Suklaakaan ei ole terveellistä liiaksi nautittuna.

Oikeaa suklaata ei pysty syömään liikaa.

Vierailija
51/53 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kaverilta paketin Elovena välipalakeksejä. Makuna puolukka. Katoin eka, että ihan hirvee määrä kaloreita yhdessä keksissä. Ajattelin, että tuskin tulee syötyä.... MUTTA, kokeilin yks päivä kun teki jotain mieli sen kahvimukin kanssa ja kroppa tietty huusi jotain sokeripullaa.... Yllätyin todella siitä miten se vei mun mielihalun mennessään. Yksi keksi. Ja pysyin kylläisenä pitkään. Kai se sitten tasasi verensokereita tai jotain. En mä näistä niin kauheesti mitään ymmärrä. Näin kaupassa samoja, joissa makuna suklaa. Ostan sellasen seuraavaksi. Keksi on yksittäispakattu ja aika iso. Tää toimii mulla. Jos kotona olisi normaali keksipaketti, vetäsin sen koko paketin aika nopeesti.... Nimimerkillä sokerihiiri.

Vierailija
52/53 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastemansikat.

Vierailija
53/53 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele tätä sokeririippuvaisten määrää jos tosiaan joka päivä täytyy jotain makeaa saada! Eikö sen kahvin voi juoda ihan kahvina?