Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiron omistaja: pelkäätko joskus koiraasi

Vierailija
22.01.2019 |

vältätkö katsekontaktia

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole tullut pelättyä.

Vierailija
2/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaikka viime yönä heräsin neljältä koirien tapellessa meidän sängyssä.

Oli puruluu ilmestynyt ja se on ainoa asia mistä meillä röhistään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, enkä vältä katsekontaktia. Meillä on palveluskoira ja kontaktista palkattu pennusta asti, joten se on aina positiivinen juttu.

Vierailija
4/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan pelkää. Jos sinä pelkäät, on joku vialla.

Vierailija
5/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koiro näyttää välillä vähän pelottavalta kun se tuijottaa kattoon. Mutta en mä sitä pelkää.

Vierailija
6/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ehkä varsinaisesti pelkää, mutta mulla oli yksi koira joka kiihtyessään puri taluttajaa ja kyllähän sitä mielellään vähän vältteli niissä tilanteissa. Katsekontaktia en ole koskaan vältellyt.

Vierailija
7/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, jotain on pielessä, jos omaa koiraa pitää pelätä. Tunsin kerran tyypin, joka ei uskaltanut ottaa sakemanninsa tyhjääkään ruokakippoa lattialta ilman, että komensi ensin koiran istumaan monen metrin päähän. Kun se ruoka kuulemma on sille niiiin tärkeää.

Vierailija
8/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Miksi pelkäisin..? 😂

Vierailija
9/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koiro näyttää välillä vähän pelottavalta kun se tuijottaa kattoon. Mutta en mä sitä pelkää.

Makaako se myös selällään koirankopin päällä, ja ajoittain naputtelee plagioitua romaania vanhanaikaisella kirjoituskoneella?

Vierailija
10/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 10kk kultainennoutaja ja n. puolivuotiaana sai muutaman kerran lenkillä sellasen villikohtauksen että jouduin painimaan hänet maihin. Silloin pelkäsin mitä siitä tulee kun kasvaa täysikokoiseksi ja tulee liukkaat kelit. Onneksi jäi noihin pariin kertaan ja nykyään painelee kun isopoika rintarottingilla😍🐶

Vierailija
11/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaako se myös selällään koirankopin päällä, ja ajoittain naputtelee plagioitua romaania vanhanaikaisella kirjoituskoneella?

Oliko Snoopy olevinaan beagle?

Vierailija
12/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä, koska tunnen koirien ajatusmaailman niin hyvin ja koiria ollut lapsesta asti. Koiran kanssa tulee varmasti ongelmia, jos pelkäät sitä. Kannattaisi selvittää asiaa, jos on jokin koulutusongelma tai vastaava. Oikea tieto koiran käyttäytymisestä vähentää pelkoa, kun tiedät mistä mikäkin johtuu. Voit tässä kertoa jos joku askarruttaa, niin varmaan kokeneemmat vastailee. Itselläni on hyvin pitkä kokemus palveluskoirista, 36 vuotta.

Vierailija
13/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eikä se pelkää mua.

Vierailija
14/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, vaikka se on 60-kiloinen ja purentavoimaltaan lähes alligaattorin luokkaa. Mun koira tietää että olen sen pomo ja lauman johtaja ja siten ehdoton auktoriteetti. 

Mun miesystävä ei myöskään pelkää koiraani ja mielellään sen kanssa puuhailee, olen tosin sanonut että tietyt jutut (kuten kynsien leikkaus, korvien puhdistus, punkin poisto ym. koiran mielestä epämiellyttävät hommat) kannattaa jättää mun hoidettavaksi.

Koiralla on nimittäin selkeästi vain yksi pomo ja se olen minä, vaikka kyllä se miesystävääkin "perustottelee" (so. istu, maahan, tassu jne).

Vierailija
15/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko Snoopy olevinaan beagle?

Joo

Vierailija
16/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Välttelet katsekontaktia? Miksi ihmeessä? 

Vierailija
17/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 10kk kultainennoutaja ja n. puolivuotiaana sai muutaman kerran lenkillä sellasen villikohtauksen että jouduin painimaan hänet maihin. Silloin pelkäsin mitä siitä tulee kun kasvaa täysikokoiseksi ja tulee liukkaat kelit. Onneksi jäi noihin pariin kertaan ja nykyään painelee kun isopoika rintarottingilla😍🐶

Jos olisi ollut kultsua voimakastahtoisempi koira, niin olisi käynyt huonosti. Erittäin huono neuvo tuo sikäli, vaikka pehmeämpään koiraan voi toimiakin.

Vierailija
18/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi ollut kultsua voimakastahtoisempi koira, niin olisi käynyt huonosti. Erittäin huono neuvo tuo sikäli, vaikka pehmeämpään koiraan voi toimiakin.

Todellakin. Ison ja vahvan koiran kanssa sen tappelun voi hävitä ja silloin on menetetty viimeinenkin arvovalta laumanjohtajana. Lisäksi osasta koirista tulee tuollaisella kohtelulla entistä aggressiivisempia vaan, vaikka ihminen sinänsä saisikin ne pakolla ja fyysisellä voimalla tilapäisesti alistettua.

Vierailija
19/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää eikä tarvitse kenenkään muunkaan pelätä. Uskomattoman kiltti koira. En siitä huolimatta anna muiden kuin perheenjäsenten käsitellä sitä, siis hoitotoimenpiteet yms. roppailut. Ehkä osin siksi se on niin kiltti, kun luottaa että kaikki vain tekevät sille hyvää. :) Minä teen ikävämmät jutut, ja meidän välinen luottamus taas on ihan omaa luokkaansa, se luottaa minuun täysin.

Vierailija
20/23 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi koirista ongelmakoira-kodinvaihtaja, ja vaikka mulla on 20 vuotta kokemusta koirista, kasvatankin ja mulla on kennelnimi, niin voin myöntää että esim. kynsien leikkuu tältä koiralta tai sen piteleminen eläinlääkärissä rokotuksen tai verinäytteen aikana hieman jännittää. Koira pelkää näitä operaatioita hysteerisesti, on iso ja vahva, ja kun paniikinomainen pelko on eläimellä päällä, niin ei siinä auta se miten hyvin on koulutettu muissa tilanteissa. Siinä iskee "pakene tai taistele" reaktio, ja kun pakoon ei pääse, niin... Mutta toisaalta, helppo apuhan tähän olisi ostaa kuonokoppa, vaan en ilmeisesti pelkää tarpeeksi että olisin viitsinyt ;) Muissa tilanteissa en pelkää tätäkään koiraa lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme