Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita pakkasfaneja?

Vierailija
22.01.2019 |

Olen ihan innoissani kun mittari näytti -25 astetta. Jee! Viimeinkin vanha kunnon talvi, täytyy nyt rukoilla että nämä pakkaset kestäisi edes kuukauden. Mieluummin kaksi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään pakkasesta. Harrastan ratsastusta, joten mulla on kunnolliset säänkestävät varusteet, joilla tarkenen kylmälläkin.

Vierailija
2/14 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden keskilämpötila ei paljoa muutu, joten nämä pakkaset tarkoittavat lämmintä kesää.

Olisi vaikka kolme kuukautta 30 astetta putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kovasti!

Vierailija
4/14 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans tykkään! Ihanan raikas ilma ja lumi pysyy kauniina. Kylmyyskään ei haittaa koska en palele oikeastaan ikinä, olen kuumaverinen ihminen.

Vierailija
5/14 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän Suomesta juuri sen vuoksi, että meillä on selkeästi neljä eri vuodenaikaa. Nyt on lunta ja pakkasta, tykkään.

Vierailija
6/14 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään. Täällä on valitettavasti vain -6C, mutta otetaan siitä kaikki irti.

Vierailija
7/14 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto on henkihieverissä.

Kasvit eivät kasva, puut odottavat kevättä, eläimet koittavat selvitä pakkasista ja siitä ettei ruokaa löydy.

Mitä pidempi talvi, sitä enemmän luonto saa vahinkoa.

Mutta hyvä että teillä on kivaa luonnon kustannuksella!

Vierailija
8/14 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvit eivät kasva, puut odottavat kevättä, eläimet koittavat selvitä pakkasista ja siitä ettei ruokaa löydy.

Normaali talvi lumipeitteineen ei vahingoita luontoa. Kas kun luonto on sopeutunut tämän vyöhykkeen olosuhteisiin. Mutta esim. kasvitauteja kova pakkanen tappaa.

Vierailija
9/14 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali talvi lumipeitteineen ei vahingoita luontoa. Kas kun luonto on sopeutunut tämän vyöhykkeen olosuhteisiin. Mutta esim. kasvitauteja kova pakkanen tappaa.

Tämä. Yhtä fiksua olisi valittaa, kuinka Siperiassa luonto kuolee, kun sielläkin on pakkasta.

Vierailija
10/14 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni valittaa loppusyksystä ellei jo ennen, että on pimeää, tulis lunta ja pakkasta. Kun tulee lunta, ollaan että ihanaa, kuin lottovoitto, että on lunta. Hyvä että miellyttää, mutta monet näistä ihmisistä liikkuu ulkona lähinnä autolla töihin, kauppaan ja pois. Ymmärrän, että joku haluaa hiihtää ja lumilautailla ym. ja siihen kaipaa talvea.

Mutta sitten on meitä, jotka liikumme paljon ulkona joka säällä eikä ole autoa. Kulkuväline on pyörä. Huono keli ja kova pakkanen ei todellakaan miellytä, vihannekset paleltuvat kauppamatkalla ja kasvoihin tulee paleltumia jne, vaikka varustus on hyvä. 3 kk kovaa pakkasta  ja lisäksi kausi, jolloin on loskaa, liukasta ja märkää,  tietää liikaa sisälläoloa, vähemmän raitista ilmaa ja liikuntaa, pidempiä työpäiviä matkoineen, kun tarvitaan paljon kelivaraa yms.

Ja vastasin siksi, että muutama pakkasaste ja hyvä luminen, talvinen keli on mielestäni oikein ok. Mutta täällä, missä minä asun, tuulee usein ja raaka tuuli menee luihin ja ytimiin ja palelluttaa kaiken. Vaurioita voi tulla, vaikka pakkasta on vain 15 astetta. Sitä enempi voi olla ihan liikaa. Mutta vähemmän, mikäs siinä.

Huvittaa vaan, että ihmiset, jotka katsovat talvea lähinnä ikkunasta ulos, ovat siitä niin innoissaan.

Vierailija
11/14 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni valittaa loppusyksystä ellei jo ennen, että on pimeää, tulis lunta ja pakkasta. Kun tulee lunta, ollaan että ihanaa, kuin lottovoitto, että on lunta. Hyvä että miellyttää, mutta monet näistä ihmisistä liikkuu ulkona lähinnä autolla töihin, kauppaan ja pois.

Hassua. Itse aina talvisin toivon, että voi kun ei tarvisi mennä autolla töihin, vaan olisi niin lyhyt työmatka, että voisi kävellä. Autoilu talvella pakkasessa ei nimittäin todellakaan ole mitään kivaa.

Vierailija
12/14 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Ihminen on trooppisten alueiden eläin ja kaikki alle +15 lämpötilat on hengenvaarallisia ja luonnottomia.

Ihmiselle normaali ympäristön lampötila on 20 - 35 astetta. Silloin pystyy toimimaan normaalisti ja kroppa pysyy terveenä.

Vierailija
13/14 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Ihminen on trooppisten alueiden eläin ja kaikki alle +15 lämpötilat on hengenvaarallisia ja luonnottomia.

Ihmiselle normaali ympäristön lampötila on 20 - 35 astetta. Silloin pystyy toimimaan normaalisti ja kroppa pysyy terveenä.

Ihminen eroaa muista eläimistä mm. siten, että se on sen verran älykäs että se osaa pukeutua kelin mukaan. Ei ihmisen tarvitse selviytyä alasti luonnossa.

Vierailija
14/14 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa kun on kunnon talvi pakkasineen ja lumineen. Inhoan pimeää, sadetta, harmaata ja loskaa.