Mies haluaa kahdet häät
Menemme syksyllä naimisiin. Yksityiskohdista, tai ylipäätään häiden sisällöstä on väännetty siitä asti, kun ylipäätään päätimme mennä naimisiin.
Makumme tuntuu eroavan täysin lähes kaiken suhteen, vaikka normaalisti omaamme melko samanlaisen maun.
N. kuukausi sitten mies heitti ilmoille idean kahdista häistä. Molemmat saisivat kuulemma oman näköisensä häät. Minä haluaisin meidän häiden olevan pienimuotoiset, maltilliset, hyvään ruokaan/juomaan ja seurusteluun keskittyvät, ilman suurempia ohjelmanumeroita. Mies taas haluaisi miltei koko kylän paikalle, pikemminkin festareita muistuttavaan tapahtumaan, kaljatelttoineen, grilliautoineen ja sirkushuveineen (hieman kärjistettynä).
Periaatteessa meillä olisi taloudellisesti varaa kahtiin häihin, mutta minusta se tuntuu jotenkin hölmöltä idealta. En halua juhlia häitämme tavalla, joka ei ole yhtään minun näköinen. Kompromissit tuntuu olevan miehelle täysi mahdottomuus ja nämä kahdet häät näyttää olevan hänestä ainoa oikea tapa. Onko joku pitänyt kahdet häät tai vastaavasti omannut täysin eriävän käsityksen häistä sulhasen kanssa? Miten pääsitte yhteisymmärykseen?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Kompromissit tuntuu olevan miehelle täysi mahdottomuus
Kompromissit tuntuu olevan sinullekin mahdottomuus.
Ei oikeastaan. Olen valmis kompromissehin, mutta ne ei kelpaa miehelle. Ainoa mikä hänelle tuntuu kelpaavan on nämä hänen näköiset häät, tai sitten ne kahdet. Ap
Varmaan parempi, ettette pidä yksiäkään häitä.
Vihkimisen jälkeen pienellä porukalla ruokailu ja sitten miehen tyylillä jatkobileet isolle porukalle?
Kahdet häät ajatuksena on naurettavat. Jonkinlainen kompromissi on nyt tehtävä.
No menette maistraatissa naimisiin ja käytte hillitysti kahveella, silleen pienesti. Sitten illalla, padaam, porukka paikalle ja bileet käyntiin - siinä molemmille ja vielä samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan parempi, ettette pidä yksiäkään häitä.
Tiedätkö, siltä tässä itsestäkin hetkittäin tuntuu, mutta yritetään nyt vielä kuitenkin :). Ap
Vierailija kirjoitti:
Kahdet häät ajatuksena on naurettavat. Jonkinlainen kompromissi on nyt tehtävä.
Olen samoilla linjoilla. Mies ei kuitenkaan näe kahdissa häissä mitään ongelmaa. Pitää itseään suorastaan nerona, kun keksi jotain tällaistä. Ap
Anteeksi, mutta nauroin grilliautolle :D Oma mieheni olisi halunnut välttämättä pitää häämme sukunsa mökillä. Paikalle olisi kutsuttu koko mökkiyhteisö + molempien suvut. Olisi halunnut tehdä itse aivan kaiken. Suunnitteli jopa jotain katosta sinne omin käsin tehtäväksi. On pesun kestävä insinööri, eikä pätkääkään käytännön ihminen, joten yhtälö arvelutti aikalailla. Ehdotin että pidämme alkajaiseksi grillibileet mökkinaapureille, jotta ukko kulta saa vähän käsitystä kuinka paljon sille pikku nurmipläntille ylipäätään mahtuu porukkaa ja kuinka paljon työtä siinä on kun tekee oikeasti kaiken itse. Kyseisten pirskeiden jälkeen mies alkoi kaikessa hiljaisuudessa katsella juhlatiloija ja tutustua pitopalveluiden tarjontaan :D Grillibileistä jäi muistoksi mökille vinoon vasaroitu laudan pätkistä kyhätty, vähän jakkaraa muistuttava tekele, joten vähän kutkuttaisi tietää millainen se katos olisi ollut.
Ehdotan päivän puolittamista. Osa päivästä mennään toisen toiveiden mukaan ja se jäljelle jäävä puolisko luonnollisesti toisen. Häät on ikimuistoinen juhla, jota ei kannata pilata turhalla riitelyllä.
Mä jättäisin väliin molemmat häät. Naimisiin kun pääsee ilman moista kallista pelleilyäkin.
Ettei olisi neeeeeeekeri toi mies. Haisee siltä.
Kompromissit tuntuu olevan miehelle täysi mahdottomuus
Kompromissit tuntuu olevan sinullekin mahdottomuus.