Jos koulukyyti jättää lapsen koululle
... niin mitä siinä tilanteessa voi tehdä? Lapsella on tänään vielä neljän päivä joten ei pääse seuraavallakaan kyydillä. On ainoa joka kulkee täjän suuntaan tuohon aikaan. Ärsyttävää lähteä ajamaan 45 km sen takia ei hoida töitään.
Kommentit (3)
Mä olen vastaavassa tilanteessa soittanut koulutaksikuljetuksia hoitavaan taksikeskukseen.
Meillä taksi jätti lapseni koulun pihalle, kun oppitunti venyi lapsesta riippumattomasta syystä. Lapsi oli odotellut taksia 30 min. koulun pihalla, eikä raukka tajunnut mennä keneltäkään kysymään, missä taksi on. Oli sitten keksinyt lopulta soittaa mulle töihin hädissään, kun ei taksia näkynyt. Lapsi oli tuolloin 8-vuotias.
Jos se on oikea koulukyyti eikä vuorobussi, niin siellä on lista lapsista, jotka tulevat kyytiin, jos ei ole poissaoloa ilmoitettu. Eli soitto kuljetusfirmaan ja ilmoitus, että lapsi on jäänyt vaille maksettua kuljetusta.
Itse olen vastaavassa tilanteessa soittanut lapselle taksin (tämä oli ennen nykylakia, nyt ei taksia enää saa mistään) ja laskuttanut kuntaa.
Ja tietenkin voi aina tehdä omasta lapsestaan lasun, koska alaikäisestä on se koulukin vähän vastuussa. tietty vähän sen mukaan, mikä on myöhästymisen syynä. Meillä se oli urheilutunti ja sen päätteeksi koko porukalle pidetty puhuttelu aiheesta "miksi luistelu on tärkeää". Taksi ehti lähteä ennen kuin lapset sai luvan poistua tunnilta.
Jos kyyti on lähtenyt liian aikaisin tai opettaja pitänyt tuntia liian pitkään, niin taksilla voi tulla koulun tai linja-autofirman piikkiin. Pitää toki varmistaa ensin.