Missä tilanteessa irtisanoutuisit vakityöstä?
Otsikossa kysymys, missä tilanteessa irtisanoutuisit ns. "tyhjän päälle" jos olet vakityössä? Siis ilman uutta työtä valmiina odottamassa.
Kommentit (9)
Jos voittaisin lotossa. Varmaan ostaisin jonkun villan espanjasta.
Zinkkisman
Jos työ olisi ahdistavaa tai olisin työpaikkakiusattu ja mulla olisi kuitenkin sen verran rahaa säästössä, että selviäisin 3 kk:n karenssista.
Irtisanoisin itseni myös jos voittaisin tai saisin jostakin niin paljon rahaa, ettei työnteko olisi enää pakollista itseni elättämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos voittaisin lotossa. Varmaan ostaisin jonkun villan espanjasta.
Zinkkisman
Lampaan?
Olen irtisanoutunut parikin kertaa. Jaa miksi? En ole vain jaksanut. Nykyisin teen pätkiä ja välissä huilaan ansiosidonnaisella. Tämä sopii minulle, varsinkin kun ei ole lapsia tai velkaa tai muuta rajoittavaa.
Irtisanouduin koska pomo oli täysmulkku. Tiesin jääväni tyhjänpäälle mutta parempi sekin oli kuin olla ahdistunut 24/7. Olisinkohan 4 viikkoa ollut "lomalla" kun sattui hyvä työ vastaan ja siellä ollut siitä asti
Jos voittaisin miljoonia, niin paljon, että loppuelämä olisi turvattu.
Sitäkin olen joutunut pohtimaan, että missä menee sietokyvyn raja. Milloin on parempi olla vaikka työttömänä kuin mennä persoonallisuushäiriöisen esimiehen kiusattavaksi päivästä toiseen? Tämän ongelman ratkaisin etsimällä toisen työpaikan. Jokunen työkaveri lähti ihan tyhjänkin päälle. Toinen taisi olla melko varakas tai toisen ala taas sellainen, että uuden paikan saaminen ei ollut vaikeaa. Pari eläköityi kenties vähän aiemmin kuin oli alun perin suunnitellut.
Jos voittaisin muutama satatuhatta. Irtisanoutuisin myös rankan työuupumuksen ja huonon työpaikan (ala-arvoinen johtaminen, narsistit pomot) takia. Mikään työpaikka ei ole sen arvoinen, että sen vuoksi kannattaa sairastua esim. masennukseen tai olla ahdistunut 24/7 niinkuin joku jo totesikin.
Jos huomaisin, että työnantaja penkaa roskiksista kuitteja kirjanpitoon.
Jos voittaisin yli miljoona euroa jostain rahapelistä.