Jos minulla olisi sähköauto, se joutuisi seisomaan tänään yli 8 tuntia -16 asteen pakkaasessa ilman sähkökaapelia
Ja sen päälle auto pitäisi startata ja ajaa 15 km matka kotiin. Onnistuisiko?
Kommentit (21)
Voisi se palan matkaa jurnuttaa eteenpäin kunnes hyytyisi lopullisesti.
Sähköautoilla esiintyy huomattavasti vähemmän käynnistysvaikeuksia pakkasilla kuin polttomoottoriautoilla.
Vierailija kirjoitti:
Voisi se palan matkaa jurnuttaa eteenpäin kunnes hyytyisi lopullisesti.
Hohhoijaa
Ei sulle ap kuitenkaan kylmä tule, joudut nimittäin työntämään autosi kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sulle ap kuitenkaan kylmä tule, joudut nimittäin työntämään autosi kotiin.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi se palan matkaa jurnuttaa eteenpäin kunnes hyytyisi lopullisesti.
Hohhoijaa
Jos et muuta osaa sanoa, niin ei kannata kommentoida ollenkaan. Jos et ole samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa, niin kirjoita asiasi järkevästi. ”Hohhoijaa” ei ole oikein säkenöivää keskustelua.
Sähköautohan lähtee pakkasessa kuin palmun alta, joka kerta, toisin kuin polttomoottoriautot joita kovempi pakkanen hyydyttää joka kerta pitkin poikin.
Vierailija kirjoitti:
Ja sen päälle auto pitäisi startata ja ajaa 15 km matka kotiin. Onnistuisiko?
Niin omassa polttomoottoriautossasiko ei sitten ole akkua, millä starttimoottoria pyöräyttelet kun haluat käynnistää auton?
Mitäs sille akulle tapahtuu 8 tunnin aikana -16 asteen pakkasessa?
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoilla esiintyy huomattavasti vähemmän käynnistysvaikeuksia pakkasilla kuin polttomoottoriautoilla.
Sähkömoottorisen toiminta on hyvin paljon yksinkertaisempaa ja niissä on akkujen lämmitystoiminto. Ja sähkömoottorissa ei ole pakkasella jähmettyvää öljyä tai kankeata mekaanista vaihteistoa, joten se kangistu talvellakaan.
Toki toimintasäde pienenee pakkasella, mutta myös polttomoottoriauton kulutus nousee talvella huomattavasti.
Tuo pakkanen tiputtaa auton akun varauksen 30% max varauksesta. Lisäksi joudut käyttää akkua lämmitykseen..ei hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi se palan matkaa jurnuttaa eteenpäin kunnes hyytyisi lopullisesti.
Hohhoijaa
Jos et muuta osaa sanoa, niin ei kannata kommentoida ollenkaan. Jos et ole samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa, niin kirjoita asiasi järkevästi. ”Hohhoijaa” ei ole oikein säkenöivää keskustelua.
:D
Mitä säkenöivää keskustelua pitäisi trollaamisesta saada aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuo pakkanen tiputtaa auton akun varauksen 30% max varauksesta. Lisäksi joudut käyttää akkua lämmitykseen..ei hyvä
Eli pääsen enää 300km päähän yhdellä latauksella? Voi ei! Miten selviän 10 kilometrin kotimatkasta elossa? :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi se palan matkaa jurnuttaa eteenpäin kunnes hyytyisi lopullisesti.
Hohhoijaa
Jos et muuta osaa sanoa, niin ei kannata kommentoida ollenkaan. Jos et ole samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa, niin kirjoita asiasi järkevästi. ”Hohhoijaa” ei ole oikein säkenöivää keskustelua.
Se luo säkenevöivää keskustelua, kun jakaa tietämättömyyttään ja ennakkoluulojaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuo pakkanen tiputtaa auton akun varauksen 30% max varauksesta. Lisäksi joudut käyttää akkua lämmitykseen..ei hyvä
Kylmäkin sähköauto erittäin nopeasti. Sillä sisätilat lämmitetään joko tehokkaan sähkövastuksen tai erittäin energiatehokkaan ilmalämpöpumpun avulla.
Vierailija kirjoitti:
Tuo pakkanen tiputtaa auton akun varauksen 30% max varauksesta. Lisäksi joudut käyttää akkua lämmitykseen..ei hyvä
Mihin lämmitykseen?
Vierailija kirjoitti:
Tuo pakkanen tiputtaa auton akun varauksen 30% max varauksesta. Lisäksi joudut käyttää akkua lämmitykseen..ei hyvä
Aika vanhaa akkutekniikkaa saa olla käytössä ja ohjaamo koko matkan lämmitettynä 30 asteeseen jos noin paljon tippuu kantama. Zoella, jossa on optimioloissa kantomatkaa 300km, ajelee näillä pakkasilla vielä lähemmäs 200km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo pakkanen tiputtaa auton akun varauksen 30% max varauksesta. Lisäksi joudut käyttää akkua lämmitykseen..ei hyvä
Mihin lämmitykseen?
Sisätilojen ja akkujen lämmitys...
Eri
Vierailija kirjoitti:
Tuo pakkanen tiputtaa auton akun varauksen 30% max varauksesta. Lisäksi joudut käyttää akkua lämmitykseen..ei hyvä
Suomalaiset maahantuojat asentavat varmasti sähköautoihin polttoainekäyttöisen Webaston, jotta lämmitys talvella on turvattua.
Kanadassa, jossa on talvella kylmempää kuin Suomessa nykyisin, tutkitusti käynnistyy säässä kuin säässä. Pakkanen toki pudottaa maksimivarausta huomattavasti, jopa 40 %, mutta se on ainoa vaikutus. Eli jos kesällä pääsee vaikka 300 km, niin kovilla pakkasilla pääsee "vain" 180 km yhdellä latauksella.
Hohhoijaa