Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos minulla olisi sähköauto, se joutuisi seisomaan tänään yli 8 tuntia -16 asteen pakkaasessa ilman sähkökaapelia

Vierailija
21.01.2019 |

Ja sen päälle auto pitäisi startata ja ajaa 15 km matka kotiin. Onnistuisiko?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa

Vierailija
2/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi se palan matkaa jurnuttaa eteenpäin kunnes hyytyisi lopullisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautoilla esiintyy huomattavasti vähemmän käynnistysvaikeuksia pakkasilla kuin polttomoottoriautoilla. 

Vierailija
4/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi se palan matkaa jurnuttaa eteenpäin kunnes hyytyisi lopullisesti.

Hohhoijaa

Vierailija
5/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulle ap kuitenkaan kylmä tule, joudut nimittäin työntämään autosi kotiin.

Vierailija
6/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sulle ap kuitenkaan kylmä tule, joudut nimittäin työntämään autosi kotiin.

Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi se palan matkaa jurnuttaa eteenpäin kunnes hyytyisi lopullisesti.

Hohhoijaa

Jos et muuta osaa sanoa, niin ei kannata kommentoida ollenkaan. Jos et ole samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa, niin kirjoita asiasi järkevästi. ”Hohhoijaa” ei ole oikein säkenöivää keskustelua.

Vierailija
8/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautohan lähtee pakkasessa kuin palmun alta, joka kerta, toisin kuin polttomoottoriautot joita kovempi pakkanen hyydyttää joka kerta pitkin poikin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sen päälle auto pitäisi startata ja ajaa 15 km matka kotiin. Onnistuisiko?

Niin omassa polttomoottoriautossasiko ei sitten ole akkua, millä starttimoottoria pyöräyttelet kun haluat käynnistää auton?

Mitäs sille akulle tapahtuu 8 tunnin aikana -16 asteen pakkasessa?

Vierailija
10/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoilla esiintyy huomattavasti vähemmän käynnistysvaikeuksia pakkasilla kuin polttomoottoriautoilla. 

Sähkömoottorisen toiminta on hyvin paljon yksinkertaisempaa ja niissä on akkujen lämmitystoiminto. Ja sähkömoottorissa ei ole pakkasella jähmettyvää öljyä tai kankeata mekaanista vaihteistoa, joten se kangistu talvellakaan.

Toki toimintasäde pienenee pakkasella, mutta myös polttomoottoriauton kulutus nousee talvella huomattavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pakkanen tiputtaa auton akun varauksen 30% max varauksesta. Lisäksi joudut käyttää akkua lämmitykseen..ei hyvä

Vierailija
12/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi se palan matkaa jurnuttaa eteenpäin kunnes hyytyisi lopullisesti.

Hohhoijaa

Jos et muuta osaa sanoa, niin ei kannata kommentoida ollenkaan. Jos et ole samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa, niin kirjoita asiasi järkevästi. ”Hohhoijaa” ei ole oikein säkenöivää keskustelua.

:D

Mitä säkenöivää keskustelua pitäisi trollaamisesta saada aikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo pakkanen tiputtaa auton akun varauksen 30% max varauksesta. Lisäksi joudut käyttää akkua lämmitykseen..ei hyvä

Eli pääsen enää 300km päähän yhdellä latauksella? Voi ei! Miten selviän 10 kilometrin kotimatkasta elossa? :(

Vierailija
14/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi se palan matkaa jurnuttaa eteenpäin kunnes hyytyisi lopullisesti.

Hohhoijaa

Jos et muuta osaa sanoa, niin ei kannata kommentoida ollenkaan. Jos et ole samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa, niin kirjoita asiasi järkevästi. ”Hohhoijaa” ei ole oikein säkenöivää keskustelua.

Se luo säkenevöivää keskustelua, kun jakaa tietämättömyyttään ja ennakkoluulojaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo pakkanen tiputtaa auton akun varauksen 30% max varauksesta. Lisäksi joudut käyttää akkua lämmitykseen..ei hyvä

Kylmäkin sähköauto erittäin nopeasti. Sillä sisätilat lämmitetään joko tehokkaan sähkövastuksen tai erittäin energiatehokkaan ilmalämpöpumpun avulla.

Vierailija
16/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo pakkanen tiputtaa auton akun varauksen 30% max varauksesta. Lisäksi joudut käyttää akkua lämmitykseen..ei hyvä

Mihin lämmitykseen? 

Vierailija
17/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo pakkanen tiputtaa auton akun varauksen 30% max varauksesta. Lisäksi joudut käyttää akkua lämmitykseen..ei hyvä

Aika vanhaa akkutekniikkaa saa olla käytössä ja ohjaamo koko matkan lämmitettynä 30 asteeseen jos noin paljon tippuu kantama. Zoella, jossa on optimioloissa kantomatkaa 300km, ajelee näillä pakkasilla vielä lähemmäs 200km.

Vierailija
18/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo pakkanen tiputtaa auton akun varauksen 30% max varauksesta. Lisäksi joudut käyttää akkua lämmitykseen..ei hyvä

Mihin lämmitykseen? 

Sisätilojen ja akkujen lämmitys...

Eri

Vierailija
19/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo pakkanen tiputtaa auton akun varauksen 30% max varauksesta. Lisäksi joudut käyttää akkua lämmitykseen..ei hyvä

Suomalaiset maahantuojat asentavat varmasti sähköautoihin polttoainekäyttöisen Webaston, jotta lämmitys talvella on turvattua.

Vierailija
20/21 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadassa, jossa on talvella kylmempää kuin Suomessa nykyisin, tutkitusti käynnistyy säässä kuin säässä. Pakkanen toki pudottaa maksimivarausta huomattavasti, jopa 40 %, mutta se on ainoa vaikutus. Eli jos kesällä pääsee vaikka 300 km, niin kovilla pakkasilla pääsee "vain" 180 km yhdellä latauksella.