Miten selvitä kaukosuhteesta?
Olen seurustellut nyt kohta puolivuotta poikaystäväni kanssa kaukosuhteessa. Molemmilla on vielä opiskelut kesken ja muutto saman katon alle onnistuu vasta 2,5 vuoden päästä. Poikaystäväni on urheilija ja hänellä on joka toinen viikonloppu tai joskus joka viikonloppu pelejä. Ikävä on todella kova ja rupeaa aina itkettämään kun jompi kumpi joutuu taas lähtemään kotikaupunkiinsa. Meillä on väliä 150km eli matkassa menee yhteen suuntaan n. 2h.
En pysty ajattelemaan enään mitään muuta, kuin että milloin näen taas poikaystävääni, tunteet häntä kohtaan ovat niin suuret. Lasken joka päivä kauanko on vielä siihen että näemme, etsin itselle asuntoja hänen kaupungistaan vaikka tiedän ettei muutto onnistu vielä. Itken joka päivä ikävää poikaystävästäni. Tunne että saatan nähdä häntä seuraavan kerran vasta kuukauden päästä on aivan kamala. Tottakait kuitenkin juttelemme päivittäin, miten kerkeämme harrastusten ja koulun takia ja illalla aina puhumme jonkun 1-2h puhelimessa. Sitä aina odotankin päivässä.
En jaksa edes käydä enään kouluja kunnolla tai keskittyä mihinkään muuhun kuin että mitä poikaystäväni tekee tällä hetkellä tai milloin taas näemme. Haluaisin saada elämänhaluni takaisin ja nauttia myös ajasta perheen ja ystävien kanssa. :( Onko teistä kukaan joka elää kaukosuhteessa ja voisi antaa vinkkejä tähän jatkuvaan ikävään tai miten itse pärjäätte jatkuvasta ikävästä? Päädyttekö aina itkuun jomman kumman lähtiessä pois?
Sun täytyy kanavoida se ikävä muuhun tekemiseen. Joku harrastus, tai vaikka ala katsomaan jotain sarjaa. Parhainta on kyllä jos voit puuhastella jotain (kudo vaikka, tai mene lenkille/salille ym, leivo, laita ruokaa, siivoa), niin se tekeminen vie ajatukset pois siitä ikävästä. Ole paljon kavereitten kanssa.
Olin itse suhteessa, jossa mies oli poissa kotoa 70% ajasta, liki 15 vuotta. Avain on siinä, että opettelet nauttimaan myös yksinolosta.