Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillereiden aloittaminen uudestaan ja veritulppariski, ahdistaa...

Vierailija
21.01.2019 |

Pitkä parisuhde tuli päätökseensä ja tulin sitten siinä masennuksissani lopettaneeksi ehkäisypillereiden syömisen noin vuodeksi. En ajatellut silloin kovin järkevästi. No nyt meinaisin sitten aloittaa uudelleen e-pillerit ja tietysti tuli mieleen, että sehän kaiketi lisää veritulppariskiä, kun menee tauottelemaan... Olen aika herkkä kaikelle tällaiselle ja mua pelottaa nyt hirveästi aloittaa uudelleen. 😞 Niin kaipaisin kai jotain tarkempaa tietoa tästä asiasta tms. kokemuksia.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se veritulppariski piile siinä alituisessa käytössä eikä tauottelussa? Minusta teit ihan oikein, että hylkäsit noi kropanmyrkyttäjät. 

Vierailija
2/14 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin ihan asiallisia vastauksia, ei kiitos mitään ehkäisypillerivastaisia purkauksia. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytäisin ihan asiallisia vastauksia, ei kiitos mitään ehkäisypillerivastaisia purkauksia. Ap

Siinä oli sulle asiallinen vastaus, mikä on kun ei kelpaa? Miksi niitä pillereitä pitää väen väkisin syödä, kun täällä on kierukoista lähtien kaiken maailman ehkäisyvalmisteita saatavilla? 

Vierailija
4/14 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasitko tinderiin kikkelikaruselliin vai mikä meininki?

Vierailija
5/14 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskihän on aika olemattoman pieni, ei tulisi kyllä mieleenkään tuollaista stressata. 

Vierailija
6/14 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riskihän on aika olemattoman pieni, ei tulisi kyllä mieleenkään tuollaista stressata. 

Ei ole olematon riski. Terveydenhuollossa pitäisi seuloa kaikki e-pillereitä syövät naiset naiset joilla on veritulppageeni. Se jo vähentäisi vakavia veritulppia olennaisesti. 

Vierailija
7/14 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä oli sulle asiallinen vastaus, mikä on kun ei kelpaa? Miksi niitä pillereitä pitää väen väkisin syödä, kun täällä on kierukoista lähtien kaiken maailman ehkäisyvalmisteita saatavilla? 

Mene nyt trolli muualle. Kierukka ei ole ratkaisu, jonka lääkäri suostuu määräämään, useankaan kohdalla saati että se muuten sopisi - tietäisit sen jos ylipäänsä tietäisit ehkäisyasioista mitään. Todellakaan ole mitään ’kaikenmaailman ehkäisyvalmisteita’ saatavilla. Jos ei ole parempaa tekemistä, kun leikkiä kaikkitietäväistä ja trollata netissä, niin kokeile vaikka täyttää ristikoita. 🙂

Edelleenkin, pyydän omakohtaisia kokemuksia ja oikeaa tietoa❤️ Ap

Vierailija
8/14 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tiedän olevani yliherkkä. Kiitos vastauksesta. Ap

Vierailija
9/14 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aika herkkä, enkä halunnut enää ottaa hormonaalista ehkäisyä ekan lapsen syntymän jälkeen. Mielestäni ei pidä pakottaa itseään "kovettumaan" ja olemaan pelkäämättä. Olemme käyttäneet kondomia siitä lähtien (tiedän liikaa kuparikierukan pettämisiä, että uskaltaisin luottaa siihen).

Vierailija
10/14 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veritulppariski on suurimmillaan pillereiden käytön alussa ja tasaantuu, kun niitä pidempään käyttää. Riski on yhtälainen, joka kerta kun alotat pillerin eli ei ole suurempi toisella tai kolmannella kerralla. Olet vaan menettänyt sen pitkän käytön vähentyneen riskin (aloitukseen verrattuna).

Vierailija
11/14 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen aika herkkä, enkä halunnut enää ottaa hormonaalista ehkäisyä ekan lapsen syntymän jälkeen. Mielestäni ei pidä pakottaa itseään "kovettumaan" ja olemaan pelkäämättä. Olemme käyttäneet kondomia siitä lähtien (tiedän liikaa kuparikierukan pettämisiä, että uskaltaisin luottaa siihen).

Okei. Mutta itse raskaushan nostaa veritulppariskiä enemmän kuon e-pillerit, jos oikein muistan. Vaikuttaakohan muuten aiempi raskaus riskiin kun aloittaa uudestaan e-pillerit. Ap

Vierailija
12/14 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veritulppariski on suurimmillaan pillereiden käytön alussa ja tasaantuu, kun niitä pidempään käyttää. Riski on yhtälainen, joka kerta kun alotat pillerin eli ei ole suurempi toisella tai kolmannella kerralla. Olet vaan menettänyt sen pitkän käytön vähentyneen riskin (aloitukseen verrattuna).

Ai niin, tätä mä järkeilinkin että meneeköhän se näin. Kiitos paljon. Ap

Vierailija
13/14 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsut kehiin!

Vierailija
14/14 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo paljon vettä, jaloittele ettet istu koko aikaa ja harrasta liikuntaa. Vaikutus varmaan aika pieni, mutta näillä saan itse mielenrauhan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän