Kuinka kauan maksatte lapsen puhelinlaskut?
Kommentit (42)
Niin tietenkin, mutta milloin siirtää se lapsen nimiin?
Maksan yhä, tytär on 22 ja valmistuu nyt korkeakoulusta.
Oma liittymäni on edelleen äitini nimissä, ja äitini maksaa laskun (noin 15-20e/kk). Voisin hyvin maksaa omat laskuni, mutta jotta eriyttäminen onnistuisi tulisi meidän asioida operaattorin pisteellä samanaikaisesti. Nooh, asumme 500km päässä toistamme, mutta sanotaanko näin että ehkä pikkuhiljaa itseänikin alkaa tämä kuvio hävettämään Olen kuitenkin jo 27v...
Vierailija kirjoitti:
Niin tietenkin, mutta milloin siirtää se lapsen nimiin?
Kun lapsi on täysi-ikäinen
En todellakaan maksa aikuisen puhelinlaskua. Ruuan ja asumisen tarjoan, muun saa hoitaa itse.
Jos asuu kotona ja opiskelee tehokkaasti, voisin maksaa tiettyyn rajaan ja ikään asti.
Ajattelin siirtää lapsen nimiin, jotta tottuisi hoitamaan omia asioitaan. Toisaalta tunnen kummallista huonoa omaatuntoa.
Ap
Vanhemmilla on velvollisuus vastata lapseestaan siihen saakka kun hänellä on lukio tai toinen asteen koulutus käytynä.
Niin kauan kuin lapsi asuu kotona. Meidän koko perheen liittymät ovat minun nimissäni, koska näin saimme ne halvemmalla, mutta pois muuttanut esikoisemme maksaa puhelinlaskun minulle. Noh, toisinaan tulee "unohdettua" se periminen... ;)
Otin just pikavippiä 10 000, jotta saan auttaa mun pikku Lilliä kaikessa. Pääasia jotta lapseni ei tarvitse ottaa halvempaa opintolainaa nimiinsä. Mulla on aikaa maksella näitä vippimaksuja pienellä eläkkeelläni hautaan asti. Vesi ja leipä riittää ravinnokseni.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilla on velvollisuus vastata lapseestaan siihen saakka kun hänellä on lukio tai toinen asteen koulutus käytynä.
:DD Entä jos lapsi on 40v?
Ollaan maksettu toistaiseksi, vaikka eivät asu enää kotona (opiskelevat muualla). Laskut ovat muutaman euron per liittymä, joten se ei ole iso rasite. Jos haluavat paremman yhteyden eikä perusliittymä kelpaa, niin sen voivat hommata itse.
Varmaan niin kauan kuin asuu kotona ja/tai opiskelee.
Kuopus täyttää 26 v . Valmistuu inssiksi tänä keväänä. Maksan laskun niin kauan kunnes saa työpaikan. Maksan myös bensat ja lounaan opiskelijaravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinlasku datapaketteineen tuskin kuuluu tähän lain tarkoittamaan ylläpitoon.
Vttu mitään maksa. Pentu maksaa mun laskut. Pakko saada viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinlasku datapaketteineen tuskin kuuluu tähän lain tarkoittamaan ylläpitoon.
Älypuhelin on kyllä ihan opiskeluväline.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älypuhelin on kyllä ihan opiskeluväline.
Voi olla, mutta puhelinlasku datapaketteineen ei.
Niin kauan kun liittymä on minun nimissäni