Miksi parit eroavat jos kasvavat erilleen eikä ole suurempia riitojakaan?
Kommentit (8)
Mieti, mitä eroa on siinä, asuuko yhdessä kämppiksen vai rakastamansa ihmisen kanssa.
Luulen että he haaveilevat vielä romanttisesta rakkaudesta ja/tai erilaisesta elämästä jonkun toisen rinnalla.
Ihmisillä on tapana muuttua elämän varrella. Joskus toinen muuttuu toisenlaiseksi kuin itse, arvostetaan eri asioita, halutaan elämältä eri asioita jne. Minusta aika luonnollista. Sit täytyy päättää ollaanko yhessä ja limitetään kahdet tavat/toiveet keskenään vai keskittyykö molemmat sellaiseen elämään, jota todella haluaa elää. Myls rakkaudella on tapana hävitä, jos kumppani elääkin aivan erilaista elämää, kuin mitä itse arvostaa.
Siihen on varmaan monia syitä. Monelle seksuaalisuus on tärkeää, ja jos se on kuihtunut, ei haluta olla enää pelkässä kämppissuhteessa.
Mutta kyllä tuollainen erilleen kasvaminen voi olla silti tukalaa, vaikkei olisi kovin seksuaalinenkaan. Itse olen lähes aseksuaali ja minulle olisi oikeastaan ollut ihanne sellainen veli-sisko tai hyvät kaverit asuu yhdessä suhde. Mutta kun tosiaan ei oltu enää kuin hyvät kaveritkaan, vaikkei riideltykään. Molemmat vaan tiesi että ajatellaan isoista ja tärkeistä asioista ihan eri tavalla keskenämme, että monet elämäntapamme ovat keskenään päinvastaisia. Vähitellen siinä alkaa väkisinkin miettimään, että taitaisin olla onnellisempi yksikseni, kun ei tarvitsisi tehdä kompromisseja tuon toisen takia - toisen, jonka kanssa yhdessäolosta ei oikein saa enää mitään positiivista.
Vanhaan aikaan toki oltiin usein noissakin suhteissa joko taloudellisista syistä tai koska oli ajatus, että avioero on synti. Mutta nykyään ihmiset on vapaampia etsimään onnellisuuttaan, ja poistumaan suhteista joissa tuntuu olevan enemmän kielteistä kuin myönteistä.
Jos on joskus ollut rakkautta ja intohimoa niin itse uskon että sen voi löytää uudestaan.
Meillä oli vuosia niin ettei seksiä harrastettu juuri ollenkaan ja vuosi oli niin ettei ollut mitään.
Sitten muutettiin uuteen kotiin ja ehkä siellä oli feng shuit kohdillaan mutta löydettiin toisemme uudestaan. Seksiäkin on parhaina viikkoina monta kertaa ja läheisyys palasi.
Ennen tätä mietin joka päivä eroa ja oli paha mieli usein. En uskonut että olisin voinut vielä rakastua uudestaan. Vuoden päivät kohta mennyt hyvin.
Koska elämme vain kerran ja intohimoinen rakkaus tekee elämästä elämisen arvoista.
Ehkä kaikki ei halua avata niitä eron todellisia syitä. Oikeastaan olisi parempi kun useampi tekisi niin. On ollut aika inhottava kuunnella useammankin parin eron jälkeen sitä toisen haukkumista.
Niin että miksi luopua kämppiksestä?