Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selkeä kilpirauhasen vajaatoiminta, ei lääkitystä

Vierailija
21.01.2019 |

Hei! Olen 15v tyttö ja olen varma, että minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Syön D vitamiinia joka päivä, noudatan terveitä elämäntapoja ja mitään puutostiloja ei ole. Kaikki klassiset oireet on, väsymystä, turvotusta, hiukset tippuu isoina tuppoina päästä. Tsh arvo oli kesällä yli 10, mutta lääkäri haluaa vain seurata tilannetta. Olen ollut "seurannassa" varmaan kuusivuotiaasta lähtien. Yksityiseen ei ole varaa, terveyskeskuksessa hoidetaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta.

Vierailija
2/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen köyhien sairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle lääkärille.

Vierailija
4/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat elättää sua eikä se yksityinen lääkäri niin kallis ole. Elämä maksaa ja itsestään pitää pitää huoli.

Vierailija
5/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui onpa korkea arvo. Vaihda lääkäriä heti.

Vierailija
6/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla joo, mutta olen erittäin väsynyt ja huonovointinen. Karppaan, juon vettä, lenkkeilen ja ulkoinen muutenkin joka päivä paljon, mutta silti olo on huono. En jaksaisi millään tehdä yhtään mitään ja olen todella väsynyt. Silmät painuvat väkisin kiinni ja yleisvointi on kamala koko ajan. Naama on myös turvonnut tunnistamattomaksi. Nukun päiväunia ja vaikka viikonloppuna nukkuisin yli 10h yöunet, olen silti väsynyt. En jaksa myöskään keskittyä ja tuntuu etten edes opi enää mitään.

Ap

Vierailija
7/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisiakaan ei ole ollut ainakaan puoleen vuoteen. Näytän hirveältä ja vatsakin oireilee.

Valitettavasti meillä ei todellakaan ole varaa yksityiseen, oltaisiin muuten menty jo. Olen käynyt useammilla lääkäreillä ja minulla on myös rytmihäiriöitä joiden syyksi on epäilty vajaatoimintaa, mutta lääkitystä en siitä huolimatta saa. Näin on menty jo vuosia. Kuulemma tsh pitäisi olla reilusti korkeampi edes lääkekokeiluun. Ruokavaliohoito ei auta ja luontaistuotteita en oikein uskalla käyttää.

Ap

Vierailija
8/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta enemmän liikuntaa ja lopeta suklaan mättäminen.

Vierailija
9/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oieasti kilpirauhasen vajaatoiminta, niin siihen pitää ehdottomasti saada lääkkeet.  Tiedän asian olevan näin.  Olet vain 15 vuotias. Pyydä apua isäsi tai äitisi isovanhemmilta, jos omat vanhemmat ovat kyvyttömiä auttamaan.  Myös koulussa terveydenhoitajan kyllä pitää käsittää mitä merkitsee kilpirauhasen vajaatoiminta ja hän voi ohjata sinua eteenpäin.

Vierailija
10/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samanlaiset oireet, kun Tsh oli 13. Onneksi sain heti koelääkityksen ja elämän takaisin. Tuo on jo edesvastuutonta ettei lääkäri anna sinulle lääkitystä. Luulin, että minulla on aivokasvain muistihäiriöiden ja oppimisvaikeuksien takia. 

Vierailija
11/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi, että julkisella ja privalla työskentelevät samat lääkärit. Jos on jääty seurantalinjalle, siihen on pätevä syy. Lopeta se googlailu ja hömppäpömppäruokavaliot. Kiinnostu muista ihmisistä. Nuorena sitä helposti alkaa kuunnella liikaa itseään ja googlen äärestä löytää taudit aina loismadoista syöpään - oli oire mikä tahansa. Vaikka itse olet "varma" jostain diagnoosista, se ei ole välttämättä totta. Ymmärrän, että on vaikeaa nykymedioista löytää asiallista tietoa, koska aina suurimmat vaahtoajat ovat niitä ymmärtämättömiä, jotka sitten totuuden torvina kertovat "esimerkkejä" sukulaisen kumminkaimasta, joka kuoli, kun ei hoidettu. Ja varo sanoja "ehdottomasti, heti ja vaadi" - takana on yleensä luomukauppias tms intoilija, jolla on tunnetta enemmän kuin tietoa. Jokainen diagnoosi tarvitsee tietyn ajan seurantaa, joskus lääkekokeiluja. Vastuuton on se joka tuikkaa reseptin käteen, jotta potilas lakkaa valittamasta. Tsempit sulle. 

Vierailija
12/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi, että julkisella ja privalla työskentelevät samat lääkärit. Jos on jääty seurantalinjalle, siihen on pätevä syy. Lopeta se googlailu ja hömppäpömppäruokavaliot. Kiinnostu muista ihmisistä. Nuorena sitä helposti alkaa kuunnella liikaa itseään ja googlen äärestä löytää taudit aina loismadoista syöpään - oli oire mikä tahansa. Vaikka itse olet "varma" jostain diagnoosista, se ei ole välttämättä totta. Ymmärrän, että on vaikeaa nykymedioista löytää asiallista tietoa, koska aina suurimmat vaahtoajat ovat niitä ymmärtämättömiä, jotka sitten totuuden torvina kertovat "esimerkkejä" sukulaisen kumminkaimasta, joka kuoli, kun ei hoidettu. Ja varo sanoja "ehdottomasti, heti ja vaadi" - takana on yleensä luomukauppias tms intoilija, jolla on tunnetta enemmän kuin tietoa. Jokainen diagnoosi tarvitsee tietyn ajan seurantaa, joskus lääkekokeiluja. Vastuuton on se joka tuikkaa reseptin käteen, jotta potilas lakkaa valittamasta. Tsempit sulle. 

Hänelllä on Tsh yli 10. Tuo on jo todella paha kilpirauhasen vajaatoiminta. 

Vierailija
13/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se karppaus ihan ensimmäiseksi.

Yksityislääkäri ei niin paljoa maksa, mutta laajat verikokeet yksityisessä labrassa voivat kyllä maksaa. 

Vierailija
14/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta.

Paraneeko tästä sitten, vai mitä ihmettä tarkoitat tällä?

t: vajista sairastava

PS: AP, lääkitys nyt hinnalla millä hyvänsä!

Vierailija
15/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulotauti sillä on eikä mitään muuta, ja tuo lukematon taitaa olla täysin hatusta vedetty..tai googlailtu..

Vierailija
16/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko ollenkaan aloittajan tekstiä? Hän on ollut seurannassa puolet elämästään! Eiköhän siinä ole jo tarpeeksi seurantaa ja "vastuullisuutta". Kilpirauhasen vajaatoiminta on Suomessa räikeästi alihoidettua julkisella puolella, ja syytäkään ei tarvitse kauan miettiä. Kustannuksissa pyritään säästämään.

Saisit hävetä kun syyllistät 15-vuotiasta tyttöä oireista, jotka johtuvat hyvin todennäköisesti vakavasta elimellisestä sairaudesta.

Vierailija
17/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaistuotteet eivät ole sellaisia mörköjä kuin täällä uskotellaan. Käytätkö maitotuotteita? Jos käytät, lopeta ja ota käyttöön päivittäinen jodilisä, sillä 1. maidon vasta-aineet voivat saada elimistösi hyökkäämään kilpirauhasta vastaan 2. tarvitset jodia, jotta kilpirauhanen voisi toimia. 

Lisäksi ottaisin käyttöön luontaistuotteista tyrosiinin, koska sekin tukee kilpirauhasta. 

Vierailija
18/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti netistä lukee vain ne itseään miellyttävät vastaukset. Terveydenhuolto kiihdyttää tunteita, jolloin vouhottajat saapuvat paikalle. Syyllinen on aina lääkäri, hallitus tai muu. Surullista, että nuori hakee apua vauvapalstalta ja saa sitten niitä värittyneitä kertomuksia. Kouluterkkari, lääkäri siitä se alkaa. Aina ei ole kivaa, jos oma arvaus on eri, kuin ammattilaisten. Sitten juostaan hakemaan keskustelupalstoilta tukea omille varmoille tuntemuksilleen. Toivottavasti likka saa apua ja ymmärtää mennä vaikka sinne kouluterkkarille puhumaan. Vauvapalsta on hauska, mutta nämä terveyskyselyt pitäisi blokata pois ja ohjata kysyjä oikeaan suuntaan.

Vierailija
19/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luontaistuotteet eivät ole sellaisia mörköjä kuin täällä uskotellaan. Käytätkö maitotuotteita? Jos käytät, lopeta ja ota käyttöön päivittäinen jodilisä, sillä 1. maidon vasta-aineet voivat saada elimistösi hyökkäämään kilpirauhasta vastaan 2. tarvitset jodia, jotta kilpirauhanen voisi toimia. 

Lisäksi ottaisin käyttöön luontaistuotteista tyrosiinin, koska sekin tukee kilpirauhasta. 

Tajua, että puhut kasvuikäiselle lapselle. Häivy ääliö.

Vierailija
20/23 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko t-4v t-3v ja vasta-aineet mitattu? Vaihda terveyskeskusta naapurikunnan puolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme