Menisittekö takaisin tällaiseen työpaikkaan?
Opiskelijan kesätöistä kyse. Olin siis viime kesänä työssä, joka oli hyvin kiireistä ja stressaavaa asiakaspalvelua. Pomolla oli hermot melko kireällä, mutta osasi olla mukavakin ajoittain. Työ siis kohtuu siedettävää. Ongelma oli lähinnä muut olosuhteet; työpaikka on hyvin syrjässä ja iltavuoro loppuu 12 yöllä. Ensimmäisen kerran kun olin kävelemässä yöllä kotiin (4 km matka, en omista autoa, bussit ei kulje tuohon aikaan siellä päin) pysähtyi ulkomaalainen mies autollaan ja tarjosi kyytiä, kieltäydyin mutta hän vain jatkoi "tule nyt, tule nyt". Lopulta ahdistuin ja juoksin pois tilanteesta, soittaen samalla poikaystävälleni. Tämän jälkeen sai poikaystävä aina tulla vastaan iltavuoron jälkeen. Voihan olla, että mies halusi vain olla ystävällinen mutta vähän epäilyttää kun ei edes kysynyt minne päin olin menossa ennen kyydin tarjoamista. Eikä sitä koskaan tiedä kehen voi luottaa. Toinen asia oli työpaikan vakityöntekijä vanhempi mies joka kyseli henkilökohtaisuuksia seurusteluelämästäni, sanoi haluavansa järjestää treffit minulle ja pojalleen, mutta kieltäydyin kertoen olevani varattu. Sen jälkeen tuijotteli välillä omituisesti ja tämän miehen kanssa siis välillä iltaisin olisin yksin töissä. Nyt kysyttiin haluanko mennä töihin tänä vuonna, mutta nämä muutavat tapahtumat ahdistavat. Olenko vainoharhainen?
Kommentit (5)
En tuollaisen matkan päähän, jollen saisi erillistä kulukorvausta!
no en tietenkään menisi, paitsi omalla autolla.
Herätkää jo, pahvit.
No niin Pena Persu. Kikkeli takasi housuun ja askartelemaan uutta aloitusta.
4km menee pyörällä erittäin nopeasti ja kävellenkin menee alle 40min. Kovin syrjässä (maalla) ehkä yöllä tylsä kävellä, mutta kaupungissa ok vaikka onkin rauhallista.
Teen itsekin yötöitä, toki työmatka vain 3km ja kaupungissa niin kävellen ihan mukavaa. Toisinaan (etenkin ulkomaalaiset) häiritsee mutta ovat uskoneet kun en kiinnostu heidän asioistaan. Töistä pääsen kesäisin siinä klo 01-04 välillä, joten keskellä yötä kävelen kotiin, nautin rauhallisuudesta.
Ja maalla kun aikoinaan asuin (en omistanut autoa/ pyörää), niin työmatkani oli 13km, jonka kävelin, aikaa kului 2h. Valoisan aikaa ihan ok, mutta aamuyöllä esim klo 04-06 välillä vähän ankeaa kuin myös iltavuoron jälkeen, mutta lähinnä pelkäsin pimeissä metsissä karhuja...
Jos et muuta kesätyötä saa niin sitten menisin sinuna tuonne ja harkitsisin polkupyörää?
Jos vielä edes harkitset, niin kysy itseltäsi nämä:
- uskotko, että voisit löytää jonkun toisen kesätyöpaikan?
- onko tästä työstä sinulle jotakin ammatillista hyötyä, minkä takia sitä kannattaisi sietää?