Miten toimit alentavasti sinua kohtaan käyttäytyvän ihmisen kanssa?
Esim. työpaikalla. Varsinkin jos se on epäsuoraa (ilmeet, eleet)?
Kommentit (18)
Haistatan v:tun suoraan nykyisin ja sanon että turpa peruslukemille elukka. Toimii.
Minua ei kohtele kukaan alentavasti millään tavoin. Miksi ihmeessä sinua kohdellaan? Olisiko siihen joku syy ihan sinun tekemisissä, ammattitaidossa tai jossakin muussa?
Jos sinun ammattitaidossa on parantamisen varaa, niin teet todellakin kaikkesi, että saat ne kuntoon ja pystyt jo silläkin ehkäisemään alentavan käytöksen. On todella veemäistä työskennellä jonkun sellaisen kanssa, joka on ihan ulapalla töistään ja jos sellaisen tyypin tekemisiä joutuu vielä paikkailemaan, niin varmasti siinä alkaa tulemaan ikäviä tunteita tyyppiä kohtaan...
Lakkaan katsomasta sellaista ihmistä päin. Jos on jotain asiaa niin sopii aukaista suu. Eksää en katsonut enää varmaan vuoteen ennen eroa, koska kommunikoi juuri noin, muuten murjotti eikä sanonut sanaakaan. Tuntui hassulta elää ihmisen kanssa kun oli unohtanut miltä se näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Haistatan v:tun suoraan nykyisin ja sanon että turpa peruslukemille elukka. Toimii.
Kumpi siinä on silloin se elukka? Kyllä se olet juuri sinä, joka murrut noin ja mielesi selkeästi ja lapsellisesti pahoitat.
Katkaisen välit niin, että tervehdin ja Puhin työasiat. En mitään muuta. Lähden pois yhteisistä tiloista kun henkilö tulee, enkä puhu hänestä muille työkavereille.
No joo, mutta esimerkiksi jos toinen vähän käskyttäen ja minua tyhmänä pitäen tulee keskeyttämään työni (tietää oikeastikin paremmin)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi siinä on silloin se elukka? Kyllä se olet juuri sinä, joka murrut noin ja mielesi selkeästi ja lapsellisesti pahoitat.
Vaan toimii, ja vain sillä on väliä! Samoin vien kaiken _välittömästi_ esimiehille. Olen myös vienyt käräjille saakka kiusaamisia.
Mutta hän ei kuitenkaan ole mikään esimies minulle, vaan ihminen jonka kanssa joudun työskentelemään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta hän ei kuitenkaan ole mikään esimies minulle, vaan ihminen jonka kanssa joudun työskentelemään.
Ap
Kantelu, huomautus, julkinen nöyryytys, käräjät.
Annoin eilen tälläiselle henkilölle samalla mitalla takaisin ja tämä alkoi itkemään🤨
Tämä ihminen on työnantajan suosiossa ja hänelle onkin yliystävällinen.
Ap
Jos ilmeen perusteella teet päätelmiä toisesta, olet jo siinä hakoteillä. Keskity siihen mitä hän sanoo ja tekee.
Jos joku OIKEASTI olisi alentuva, ajattelisin mielessäni hiljaa alentuvasti olevani häntä fiksumpi, siinä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kohtele kukaan alentavasti millään tavoin. Miksi ihmeessä sinua kohdellaan? Olisiko siihen joku syy ihan sinun tekemisissä, ammattitaidossa tai jossakin muussa?
Jos sinun ammattitaidossa on parantamisen varaa, niin teet todellakin kaikkesi, että saat ne kuntoon ja pystyt jo silläkin ehkäisemään alentavan käytöksen. On todella veemäistä työskennellä jonkun sellaisen kanssa, joka on ihan ulapalla töistään ja jos sellaisen tyypin tekemisiä joutuu vielä paikkailemaan, niin varmasti siinä alkaa tulemaan ikäviä tunteita tyyppiä kohtaan...
Tod näköisesti siinä on kyse epäasiallisesta kohtelusta, jos joku työpaikalla alkaa kohtelemaan alentuvasti.
Siinä ei mikään ammattitaito riitä.
Kyse on henkisesti sairaista ihmisistä, jotka häiriköivät toisia työpaikalla.
Tähän pitäisi antaa esimiehille valmiuksia jo koulutuksen aikana, miten puuttua häirintään työpaikalla.
Harvassa ovat ne työpaikat, johon on aamuisin mukava mennä. Olisi parempi, jos sellainen henkilö alkaisi etsimään uutta työpaikkaa, joka haluaa projisoida omat ongelmansa vieraisiin ihmisiin työpaikalla.
Usein häirikössä on se vika, mutta he ovat sokeita omille vioilleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ilmeen perusteella teet päätelmiä toisesta, olet jo siinä hakoteillä. Keskity siihen mitä hän sanoo ja tekee.
Jos joku OIKEASTI olisi alentuva, ajattelisin mielessäni hiljaa alentuvasti olevani häntä fiksumpi, siinä kaikki.
Non-verbaalinen viestintä on kyllä ihan oikeaa viestintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Non-verbaalinen viestintä on kyllä ihan oikeaa viestintää.
Noin sanoo sellainen, jolla ikä ja painovoima yhteistuumin eivät ole saaneet suupieliä roikkumaan niin, että näytät koko ajan alentuvalta.
Älkää olko noin yksinkertaisia.
Vierailija kirjoitti:
No joo, mutta esimerkiksi jos toinen vähän käskyttäen ja minua tyhmänä pitäen tulee keskeyttämään työni (tietää oikeastikin paremmin)
Ap
Tuo kertomasi on alentuvaa kohtelua, ei alentavaa.
Jätän huomiotta tietenkin. Mitä siinä edes voisi tehdä, jos joku ilmehtii jotain epämääräistä?