Onko täällä rikkaita, jotka elävät köyhäillen
Löytyykö täältä rikkaita, jotka elävät köyhäillen? Kerrotaan elämästänne, minä aloitan:
- liikun aina pyörällä tai kävellen (autokin olisi)
- käyn arkena suihkussa työpaikalla
- aina eväät lounaaksi (linssikeittoa, kasvissosekeittoa tms)
- ruuaksi ostan ravintoloiden hävikkiruokaa ja punalappuisia
- ostan vaatteeni käytettynä
- en käy elokuvissa, teatterissa tms
- kaverini leikkaa ja sävyttää hiukseni ilmaiseksi
- meikkaan, mutta ostan meikit ja rasvat Lidl (töissä pitää olla huoliteltu)
Kommentit (14)
Auto nyt on mikä on (arvo ehkä maksimissaan kymppitonni) ja varaa olisi kaksi kertaa kalliimpaan velattomaan omistusasuntoon, mutta en kyllä voi sanoa köyhäileväni.
- korjaan ja paikkaankin vaatteita
- haen leivät edullisesti leipomon myymälästä
- en koskaan osta muovipusseja
- ruokahävikkiä ei synny, käytän kaiken
- säästän lahjapaperit ja -narut tulevia käyttöjä varten
-Ostan uutta tavaraa vain kun on pakko, muuten ostan käytettynä. Vetkutan tavaran hankkimista loputtomiin.
-Ajan tonnin autolla.
-Yritän välttää autolla ajoa eli ajan pyörällä ja kävelen mahdollisimman paljon
-Saan kavereilta vaatteita, kuljen usein mainosvaatteissa
-Minulla on yhdet juhlavaatteet ja kun kuluvat ostan tilalle uudet.
Henkisesti rikkaita vai taloudellisesti rikkaita?
Vierailija kirjoitti:
- kaverini leikkaa ja sävyttää hiukseni ilmaiseksi
Teetkö sinä jotain kaverisi hyväksi, vaihtokauppana hiustenlaitosta?
ja mitäs se taloudellisesti rikas oikein tarkoittaa, kovat tulot vai paljon tuottavaa omaisuutta?
Sanakirja väittäisi omaisuutta, tulot on jotain muuta, mutta kun se täällä käytettynä nimenomaan meinaa tuloja koska kaikkihan kuluttavat heti kaikki tulonsa ja ovat persaukisia viimeisen viikon ennen seuraavaa palkkaa riippumatta siitä tienaako 496e/kk vaiko 22000e/kk puhtaana käteen.
- auto on seisonnassa ja käytössä vain loma-aikoina
- ostan kaiken tarjouksista
- en osta eineksia tai muita valmisruokia
- lehdet ostan kirppikseltä enkä tilaamalla uutena
Vierailija kirjoitti:
ja mitäs se taloudellisesti rikas oikein tarkoittaa, kovat tulot vai paljon tuottavaa omaisuutta?
Sanakirja väittäisi omaisuutta, tulot on jotain muuta, mutta kun se täällä käytettynä nimenomaan meinaa tuloja koska kaikkihan kuluttavat heti kaikki tulonsa ja ovat persaukisia viimeisen viikon ennen seuraavaa palkkaa riippumatta siitä tienaako 496e/kk vaiko 22000e/kk puhtaana käteen.
No, no äläpä yleistä, että kaikki käyttävät tulonsa viikkoa ennen seuraavaanpalkkaa riippumatta siitä mitä tienaa. Viisaat/ säästäväisestä laittaa aina osan säästöön.
Sain suuren perinnön, en tuhlaa mitään. Neulon halvoista langoista villasukkia, korjaan vanhoja vaatteita. Yksiöni laminaattilattia sekä seinät kaipaisivat uudistusta, en raski tuhlata näihin. Olen joutunut aina elämään köyhästi, en osaa/uskalla käyttää rahaa mihinkään. N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanakirja väittäisi omaisuutta, tulot on jotain muuta, mutta kun se täällä käytettynä nimenomaan meinaa tuloja koska kaikkihan kuluttavat heti kaikki tulonsa ja ovat persaukisia viimeisen viikon ennen seuraavaa palkkaa riippumatta siitä tienaako 496e/kk vaiko 22000e/kk puhtaana käteen.No, no äläpä yleistä, että kaikki käyttävät tulonsa viikkoa ennen seuraavaanpalkkaa riippumatta siitä mitä tienaa. Viisaat/ säästäväisestä laittaa aina osan säästöön.
Viisaat joo ja ennekaikkea itse mutta nämä keskustelut täällä vauvassa kun ovat täysin älyttömiä, ollaan elävinään täysin absurdeissa olosuhteissa eikä säästäminen onnistu koskaan mitenkään. ja jos muuta väittää onkin heti porvaritrolli.
On, olen perinyt ainoana lapsena pari milliä mutta säästäväisyys on elinehtoni. Näin ne perinnöt siirtyvät sukupolvelta toiselle.
Miehellä on paljon varallisuutta(saanut ison perinnön, säästänyt), meillä on maksettu talo. Mies ei tuhlaa mihinkään, autokin on vanha ja sitä itse huoltaa, tarvittaessa korjaa.
Kaikki luulee miestä köyhäksi.
On se hienoa että viet viimeisenkin ruoan köyhältä. Suosittelisin käyttämään sitä rahaa elvyttämään markkinataloutta, joten ihmiset saisivat töitä elättääkseen itsensä
Kuinka rikas sinä olet?