Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa nyt, mikä puolue ajaa aktiivimallia poistettavaksi ja samantein työttömien ns. "orjatyötä"?

Vierailija
19.01.2019 |

Kevättalven eduskuntavaalit lähentymässä koko ajan, ja mulle ei ainakaan ole täysin selvillä, että missä puolueessa on edes alkeellisinta käsitystä tässä valtiossamme, kuinka ala-arvoisesti työttömiä joissakin tilanteissaan kohdellaan!
Ensinäkin sairaan hulluinta on joidenkin jopa työministerin käsien levittelynsä ja ihmettelynsä, että miksi työttömien joukossa on työnhakijoina vuosikaudet olleita pitkäaikaissairaita, joita kela mukaanlukien vakuutuslaitokset eivät päästä työkyvyttömyyseläkkeelle, ja pahimmassa tapauksessa kela ei myönnä edes sairaspäivärahaa, vaikka työtön on niin sairas oman hoitavankin lääkärin mukaan, ettei kykene edes työelämään enää, mutta kunnan järjestämään kuntouttavaan ns. pakkotyötoimintaan ilman varsinaista palkkaa pitäisi karenssien uhkaamana kyetä vakavista oireistaan huolimatta. Ja edellinen ilmiö johtuu tuosta typerästä laista, jossa kunnat joutuvat maksamaan pitkäaikaisten työttömien työttömyyskorvauksista sakkoa työttömien päivärahan maksajille kelaan tai ammattiliittojen työttömyyskassaan - aivan kuin tuo sakon maksu olisi työttömien aikaansaama lakipykälä kaupungeissa/kunnissa!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äänestän vasemmistoliittoa, ne on pienen ihmisen puolella.

Vierailija
2/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP tai Vasemmistoliitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, jolla on mahdollisuus päästä suurten puolueiden joukkoon. Osallistava työttömyysturva on tulevaisuutta ja tästä on olemassa lähes kaikkien puolueiden keskes konsensus. Perustulo on vielä todella kaukana ja tällä hetkellä hyvinkin utopistinen haave. Aktiivimalli luultavasti muutetaan tulevan hallituskauden aikana pakottavaksi osallistumiseksi ja karenssin määrää nostetaan.

Vierailija
4/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP on huonoista vaihtoehdoista vähiten huono. Ja myös vastustaa aktiivimallia. Eiköhän mennä ja äänestetä heidät selvään voittoon!

Vierailija
5/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan juttuun viitaten, en voi millään ymmärtää, mitä säästöä valtiolle ja kunnille aiheutuu siitä, että pitkäaikaistyötön pakotetaan karenssin uhalla kuntouttavaan työtoimintaan, josta valtio maksaa pakkotyöorjalleen vain ja ainoastaan 9 ekua per 4 tunnin toimintapäivä ja itse tälläisen orjatyön järjestäjälle 10 ekua per työtön per toimintapäivä. Ja vieläpä lisäten kuntien kulut näiden työttömien parissa työskentelevien palkkakustannukset huomioon ottaen kuin myös valtiolta osittain maksetut palkkatuetut esim. työtoiminnan ohjaajien palkat. Kuntouttava työtoiminta ei monestikaan auta työtöntä yhtään mitenkään työllistymään jatkossa vapaille työmarkkinoille, vai selittäkääpä mulle, miten voi olla mahdollista, että eräskin esimerkkitapaus eli mieshenkilö, jonka tarinan löysin Youtubesta, on ollut jo vuosia kuntouttavassa työtoiminnassa ja käy jossain työttömien yhdistyksen paikassa täyttelemässä neljä tuntia päivässä sanaristikoita ja juomassa kahvia kaltaistensa kanssa?

Vierailija
6/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sdp. Ovat toistuvasti luvanneet poistaa aktiivimallin. Se siis kirjoitetaan hallitusohjelmaan jolloin siitä tulee sitova lupaus kaikille hallituksen puolueille.

Vierailija
7/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SDP on huonoista vaihtoehdoista vähiten huono. Ja myös vastustaa aktiivimallia. Eiköhän mennä ja äänestetä heidät selvään voittoon!

Tämä on valitettavasti sitä realismia. Äänestää vähiten huonointa kun hyvää vaihtoehtoa ei ole. Itse äänestän kuitenkin vasemmistoa vaikka rasittaa niiden mailman omatuntona oleminen.

Vierailija
8/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 euron orjatyöt ovat SDP:n käsialaa. Miten äänestäjillä voi olla näin huono muisti?

Vierailija
9/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on valitettavasti sitä realismia. Äänestää vähiten huonointa kun hyvää vaihtoehtoa ei ole. Itse äänestän kuitenkin vasemmistoa vaikka rasittaa niiden mailman omatuntona oleminen.

Minäkään en kannata kaikkea Vasemmistoliiton aatteista, mutta on täysin vastakkainen nykymenolle, jussä köyhää sorretaan joten sen takia ääni menee Vasemmistoliitolle.

Vierailija
10/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota muuhun kuin vasemmistoliittoon tässä asiassa.

Terv vtm ja ensimmäistä kertaa työtön

Vierailija
11/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sdp. Ovat toistuvasti luvanneet poistaa aktiivimallin. Se siis kirjoitetaan hallitusohjelmaan jolloin siitä tulee sitova lupaus kaikille hallituksen puolueille.

Nykyiset hallituspuolueet kokoomus ja keskusta pyyhkivät takalistoaan yhdessä sovitulla hallitusohjelmalla. Melko lapsellista kuvitella, että SDP:n lupaus johtaisi tekoihin. Se on sitä populismia ja äänten kalastelua. 

Vierailija
12/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat luvanneet mutta toisaalta sdp on minulle sellainen skenaario ettei tiedä onko lintu vai kana. Kaikki sdp: läiset ovat kunnan byrokratiassa ja tekevät myös ei inhimillisiä tekoja mm lastensuojelussa.

En näe muuta vaihtoehtoa kuin vasemmistoliiton.

Vierailija
13/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9 euron orjatyöt ovat SDP:n käsialaa.

Öö, miten niin?

Vierailija
14/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä teitä. Aina kaikki lupaavat äänestää vassareita, mutta ikinä äänet eivät riitä muuttamaan tätä maata.

Mä juoksen vaikka nilkka paketissa ääniuurnille jotta vassari saisi ääneni.

Tehkää tekin se!

Vierailija
15/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin se raimo, vai mikä hänen nimensä olikaan, että aktiivimallissa pitää ottaa huomioon tehdyt työvuodet. Nyt kaikki on samalla viivalla työttömäksi jäätyään, oli työ vuosia takana yksi tai neljäkymmentä.

Vierailija
16/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä teitä. Aina kaikki lupaavat äänestää vassareita, mutta ikinä äänet eivät riitä muuttamaan tätä maata.

Mä juoksen vaikka nilkka paketissa ääniuurnille jotta vassari saisi ääneni.

Tehkää tekin se!

Mä oon alkanut melkein uskoa, että ääntenlaskussa huijataan. :D

Minulla on erittäin laaja tuttavapiiri, silti en tunne yhtään kokoomuslaista, mikä on suorastaan epäilyttävää. Ehkä he pitävät puoluekantansa salassa.

(Yhden kokoomuslaisen tiedän, nyt kun oikein mietin. Hän kuoli viime vuonna)

Vierailija
17/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi äänestää sdp:tä ajavat vain eläkeläisten ja suurten ikäluokkien etuja.

Vierailija
18/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäröin vielä demareiden ja vassareiden välillä.

Vassareissa ärsyttää se maailmanhalaaminen, mutta muuten heidän arvomaailmansa osuu yksiin minun kanssani täydellisesti.

SDP:n olisi toisaalta hyvä saada ääniä, jotta voittavat kokkareet. Orpo on kieroista kieroin teflonmies, jota en kyllä ikinä haluaisi pääministerin pallille.

En ole itse työtön, mutta se riski on aina ihan meillä kaikilla olemassa, varsinkin iän karttuessa. Tai sairastuminen. Siinä sitten puolikuntoisina tai viisikymppisenä "roskaväkenä" ihmeteltäisiin, kun ruoska viuhuu ilman omaa syytä, eikä mihinkään pääse enää töihin.

Salaa ja ilkeästi kyllä toivon tuota kohtaloa kaikille kokkareiden kannattajille, jospa silmät avautuisivat todellisuuteen ja nykyisen systeemin järjettömään epäreiluuteen.

Vierailija
19/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreillä on realistisin perustulomalli.

Vierailija
20/47 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9 euron orjatyöt ovat SDP:n käsialaa.

Öö, miten niin?

Vuosi 2006: Pitkäaikaistyöttömien yhteiskuntakuun eli työmarkkinatuen uudistamisen mukaisesti työmarkkinatuen saajille tarjotaan viimeistään työmarkkinatuen 500 päivän (180 päivän) saamisen jälkeen aktiivitoimenpiteitä ja työttömällä on velvollisuus osallistua näihin toimenpiteisiin.

https://sdp.fi/fi/tutustu/tietoa-sdpsta/vuosisatasaavutukset/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi