Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE, jotka "juotte salaa/piilossa" .Montako pulloa menee pahimmassa tapauksessa?

looooostB
18.01.2019 |

Hei, juotteko pullon ,pari vai litroissa? vai kun taju menee? Omasta kokemuksesta tietoa vaan kiinnostaa,kuinka pitkälle voi(s) ylipäätään mennä.Kiitän kaikkia.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pitkälle kun on suurkuluttaja. Tavallisena lauantaipäivänä näytin ainoalle ihmiselle joka ongelmastasi tietää että olin vetänyt puoli litraa viinaa aamupäivän aikana ja hän oli aivan ihmeissään kun se ei näy mitenkään musta.

Joku 20 annosta suhteellisen rauhalliseen tahtiin vedeltynä päivässä ei näy (haisee kyllä lähempää uskoisin).

Vierailija
2/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos aidosti vastauksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joisin kunnes kaikki sammuu,taju lähtee,ehkäviisi,toisallta välillä tulee  sötyäkin välillä..

jos vaan yhdestä illastam kyse niin 5v on rajani.4 selviäisin,sitä enemmä muiden avustuksella. eli vastaus kloppujen lopuksi kolme (puol)

Vierailija
4/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi pitkälle kun on suurkuluttaja. Tavallisena lauantaipäivänä näytin ainoalle ihmiselle joka ongelmastasi tietää että olin vetänyt puoli litraa viinaa aamupäivän aikana ja hän oli aivan ihmeissään kun se ei näy mitenkään musta.

Joku 20 annosta suhteellisen rauhalliseen tahtiin vedeltynä päivässä ei näy (haisee kyllä lähempää uskoisin).

Turha luulla ettei muka näy. Perhe, naapurit suku työkaverit kyllä tietää ja huomaa. Mutta eivät osaa tai halua puuttua asiaan. Tiedän, koska olen kaltaisesi kaappijuopon vaimo ja toisen sisko. Olen ajatellut, ettei minun sanomiset auta, siksi en sano mitään. Jokaisen täytyy löytää omat rajansa itse.

Vierailija
5/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä salaa juomista. Juominen sinänsä ei ole ongelma, vaan se, että se pitää tehdä salaa. Sieltä lähtisin ongelmaa kaivamaan.

Vierailija
6/14 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha luulla ettei muka näy. Perhe, naapurit suku työkaverit kyllä tietää ja huomaa. Mutta eivät osaa tai halua puuttua asiaan. Tiedän, koska olen kaltaisesi kaappijuopon vaimo ja toisen sisko. Olen ajatellut, ettei minun sanomiset auta, siksi en sano mitään. Jokaisen täytyy löytää omat rajansa itse.

Sähän et asiaa voi tietää. Huomaat jonkun läheisesi juovan mutta se ei tarkoita että niin on kaikkien kohdalla. Tietyn rajan jälkeen varmasti huomaa, mutta jos töissä ei koskaan haise kun sinne menee aina 0 promilleissa autolla, ei töissä kukaan voi huomata.

Kun toleranssi on suuri, ihan useat asiantuntijat toteavat että promillen juopumusta ei erota koska se on täysin normaali tila jos on tarpeeksi kova juomari: eli käyttäytyy kuten tavallinen selvä.

En siis epäile ettet huomaisi miehesi tai sisaruksesi juomista mutta sellainen selvännäkijä et ole että voisit tietää asian kaikista ja julistaa muidenkin tietävän. Asia ei todellakaan ole noin yksinkertainen, vodkaa esim ei haista niin herkästi kuin vaikkapa oluen tai viskin.

Toivon ettei nyt kukaan ala luulla että kaikkien runsas juominen on näkyvää, kun ei se ole. Edelleenkin joku voi juoda aivan hirveästi kenenkään tietämättä. Se on ihmeellistä mutta täysin totta.

Vierailija
7/14 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun täällä näyttää olevan asiantuntijoita koolla, niin miten paljon täytyy juoda, että haisee seuraavana päivänä vanhalle viinalle? Paria vanhempaa naista töissä joskus ihmettelin.

Vierailija
8/14 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän et asiaa voi tietää. Huomaat jonkun läheisesi juovan mutta se ei tarkoita että niin on kaikkien kohdalla. Tietyn rajan jälkeen varmasti huomaa, mutta jos töissä ei koskaan haise kun sinne menee aina 0 promilleissa autolla, ei töissä kukaan voi huomata.

Kun toleranssi on suuri, ihan useat asiantuntijat toteavat että promillen juopumusta ei erota koska se on täysin normaali tila jos on tarpeeksi kova juomari: eli käyttäytyy kuten tavallinen selvä.

En siis epäile ettet huomaisi miehesi tai sisaruksesi juomista mutta sellainen selvännäkijä et ole että voisit tietää asian kaikista ja julistaa muidenkin tietävän. Asia ei todellakaan ole noin yksinkertainen, vodkaa esim ei haista niin herkästi kuin vaikkapa oluen tai viskin.

Toivon ettei nyt kukaan ala luulla että kaikkien runsas juominen on näkyvää, kun ei se ole. Edelleenkin joku voi juoda aivan hirveästi kenenkään tietämättä. Se on ihmeellistä mutta täysin totta.

Ongelmakäyttäjän tunnistaa punertavista silmistä, kelmeästä ihosta, tärisevistä käsistä ja käheästä äänestä. Se, että kukaan ei töissä ole sanonut mitään, ei tarkoita, etteikö asiaa olisi huomattu.

Vierailija
9/14 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä tuon huomaa, minä en ainakaan sano mitään kun ei minua koske. Kotonani en tietysti mitään kaappijuoppoa katselisi. Töissä kaupassa näkee heti päällepäin ketkä vetää joka päivä alkoo.

Vierailija
10/14 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmakäyttäjän tunnistaa punertavista silmistä, kelmeästä ihosta, tärisevistä käsistä ja käheästä äänestä. Se, että kukaan ei töissä ole sanonut mitään, ei tarkoita, etteikö asiaa olisi huomattu.

Noita ominaisuuksia ei ole kaikilla suurkuluttajilla. Usko jo ettet ole meedio.

Vierailija
11/14 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassa näki kaiken maailman juoppoja kaappi/julkijuoppoja ja nämä kaikki olivat ihan töissä käyviä miehiä, yksin tyyppi haisi aina ihan tuoreelle viinalle eikä siitä olisi voinut mitenkään sanoa että oli juonut ellei haisisi.

Faija on juoppo ja joskus salaa kävi pullolla ja esitti ettei mitään ole juonut, mutta siitä huomasi ihan heti, muuttui todella rasittavaksi heti.

Myöhemmin lähti sitten lapasesta kunnolla, 8vuotta veti niin ettei montaa vesiselvää päivää ollut ja välillä oli viikkoja täysin peltikiinni.

Vierailija
12/14 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosi paljon ihminen voi juoda ilman että se näkyy. Ehkä ääni vähän käheänä toisinaan mutta niin on monista muistakin syistä.

Toki kun vuosikymmeniä vetää ihan överipaljon, se alkaa näkyä.

Mä itse käytin parikymmentä vuotta paljon, harrastin silti liikuntaa ja söin hyvin ja vietinq säännöllistä elämää, kuitenkin usein arviolta 50-70 annosta meni alkoholia viikossa. Ja kuulkaa kun ei todellakaan näkynyt minusta ulospäin. Nyt olen ollut yli 10 vuotta juomatta ja ihan samalta kuulostan ja näytän, muutamia juonteita olen toki saanut kasvoihini tässä ajassa.

Ei ole mitään yhtä selkeää merkkiä.

Vierailija
13/14 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun täällä näyttää olevan asiantuntijoita koolla, niin miten paljon täytyy juoda, että haisee seuraavana päivänä vanhalle viinalle? Paria vanhempaa naista töissä joskus ihmettelin.

Yleensä niin paljon että on promilleja yhä. Kyllä viinan haju lähtee kun promillet on haihtuneet. Pitää osata illalla vähän laskea että joo, vedän pullon viiniä ja aamulla klo 7 promillet on nolla.

Tietysti sellainen krapulan haju jää jos vetää tosi rankat kännit vielä silloinkin kun ei oo promilleja. Mutta viinalle ei haise jos alkoholia ei enää elimistössä ole.

Vierailija
14/14 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomisaikoinani meni reilu litra vodkaa päivässä, enimmillään 1,5 litraa. Nyt olen raitis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme