Miksi jotkut ihmiset eivät käytä päihteitä vaikka voisivat
Siis viihdekäyttö onnistuisi ilman addiktioita ja rappiolle menemistä. Silti ei mitään.
Miksi?
Kommentit (22)
Monenlaista päihdettä on tullut kokeiltua ja todettua, että paljon mukavampaa on ilman.
Minulle tulee huono olo alkoholista. Vaikka ennen pidin viineistä, niin nykyään voin pahoin jo viinin ajattelemisesta, joten ei sitten. Muita päihteitä pelkään, enkä halua sekoittaa muuhun lääkitykseeni, jota on aivan riittämiin.
Koska alkoholin juonti lisää ahdistusta. Codeiinistä tulee huono olo. Yksikin lasi alkoholia tekee huonon olon. Käytän mieliala lääkkeitä jotka on laillisia huumeita. Marihuanaa voisin poltella jos se olis laillista.
En halua käyttää, en halua olla päihtyneenä ja tuhlata rahojani päihteisiin.
On viisautta pysyä erossa päihteistä.
Huomaat elämässä eron päihteidenkäyttäjään viimeistään tuolla 50-55-vuotiaana, niin ulkonäössä kuin jaksamisessa, sairastelussa, lihavuutena. Päihteitä käyttämätön on tuossa iässä elämänsä kunnossa edelleen, nauttii terveydestä, jaksamisesta ja vielä kun noudattaa terveellisiä ruokailutapoja, kuin liikunta, on nautintoa elää teveenä ja kyväkuntoisena vielä 76-vuotiaana.
Eli nuoret kunnioittakaa elämäänne ja eläkää terveesti ilman mitään nautintoaineita, koska myrkkyjähän ne ovat. Säästytte monilta vakavilta sairauksilta, kertoo vakavia syöpä ja infraktitapauksia alle viisikymppisissä henkilöissä läheltä seurannut. Elämä on nautittavan kallisarvoinen ja voittaa kaikki muut nautinnot.
Monet noista oat tekopyhiä moralisteja. Luulevat olevansa parempia ihmisiä sen takia, etteivät käytä päihteitä ja julistavat raittiuttaan rautakanki perseessä.
En oikein tajua päihteitä. Saatetaan jollain myrkyllä keskushermoston toiminta häiriötilaan koska se tuntuu niin hasulta.
Vierailija kirjoitti:
On viisautta pysyä erossa päihteistä.
Huomaat elämässä eron päihteidenkäyttäjään viimeistään tuolla 50-55-vuotiaana, niin ulkonäössä kuin jaksamisessa, sairastelussa, lihavuutena. Päihteitä käyttämätön on tuossa iässä elämänsä kunnossa edelleen, nauttii terveydestä, jaksamisesta ja vielä kun noudattaa terveellisiä ruokailutapoja, kuin liikunta, on nautintoa elää teveenä ja kyväkuntoisena vielä 76-vuotiaana.
Eli nuoret kunnioittakaa elämäänne ja eläkää terveesti ilman mitään nautintoaineita, koska myrkkyjähän ne ovat. Säästytte monilta vakavilta sairauksilta, kertoo vakavia syöpä ja infraktitapauksia alle viisikymppisissä henkilöissä läheltä seurannut. Elämä on nautittavan kallisarvoinen ja voittaa kaikki muut nautinnot.
Mä sairastuin vakavaan syöpään 27v. ja jäin hoidoista kroonisesti sairaaksi. Kannattaako mun alkaa käyttää päihteitä, kun elämäni on jo pilalla?
Vierailija kirjoitti:
En oikein tajua päihteitä. Saatetaan jollain myrkyllä keskushermoston toiminta häiriötilaan koska se tuntuu niin hasulta.
Kaikki päihteet eivät ole ihmiselle myrkyllisiä, vaikka alkoholi on. Esim. opiaatit, GHB/GBL ja DMT ovat ihmisille myrkyttömiä.
Mun mielestä siitä on hirveästi vaivaa. Päihteiden hommaaminen, käytön opettelu, itsensä vahtiminen ettei mene liikaa/käyttäydy peruuttamattoman holtittomasti. Jälkeenpäin normaaliin rytmiin palautuminen ja ehkä vielä pelko kiinnijäämisestä jossain kohtaa. Olen kokeillut kaikenlaista ja olihan se "kivaa", mutta en oikeastaan jaksa.
En koe mitään tarvetta käyttää niitä. Pitkä tauko raskauden ja imetyksen ajan, sen jälkeen ei ole pystynyt edes shampanjalasia, ettei tule päänsärkyä ja paha olo. Olen onnellinen ilman :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki päihteet eivät ole ihmiselle myrkyllisiä, vaikka alkoholi on. Esim. opiaatit, GHB/GBL ja DMT ovat ihmisille myrkyttömiä.
Aiheuttavat joka tapauksessa häiriötilan keskushermostossa. Tai no, sitä voi pitää tai olla pitämättä "häiriötilana", mutta muuttavat toimintaa normaalista poikkeavaksi. Enkä oikein näe siinä mitään tavoittelemisen arvoista.
Sitä paitsi nuo aineet ovat laittomia ja kalliita eikä ostaessa välttämättä tiedä, mitä saa. Ja moniin voi jäädä riippuvaiseksikin, eihän sitä etukäteen voi tietää, miten jokin aine juuri minuun vaikuttaa.
Koska koen sen mulle täysin vieraanlaiseks.. Oon maistanu ja :
1. Vihaan makua, en pysty oksentamatta juomaan ku kaikista makeimpia siidereita, joista niistäki nousee oksennus kurkkuun
2. Mul ei oo koskaan tullu hyvää oloo kännissä?? Ainoostaan joku typerä olo.. Joko täysin väsyny, et nukahdan saman tien, tai sit joku yli energinen hullu joka tekee ihan mitä sattuu, tai sitten sellanen epätodellinen, ahdistava olo ja arvaamaton tunne muutenkin
ja sit viel lisäks, oon nähny lähipiirissä alkoholin käyttöö liikaaki, ja oon aina vierastanu sitä. en oo koskaan pitäny humalaisii hauskoina enkä viehättävinä tai mitään enkä oo koskaan toivonu et oisin ite samanlainen kun ne on kännissä. vaan oon aina toivonu, et kukaan niistä ei olis kännissä koska oon kokenu sen niiden humaluuden ahdistavana ja epänormaalina ja oon kokenu ettei ne oo omia ittejään.
Ei se ole oikein ikinä ollut sen arvoista. Alkoholista pienet määrät saa vain ylikierroksille, isommista tulee vain enemmän huonoa kuin hyvää oloa. Tupakoinnissa nyt ei edes ole mitään wow-factoria, nykyään se on muuttunut lähinnä noloksi. Huu*meet taas, minulla on liiankin psykoottinen sielunelämä selvänäkin ja tarvitsisin foliohattua melkein jo nyt, kun välillä ajatuksiani katselen. En koe, että niistä olisi mitään iloa.
Kaiken lisäksi päihtynyt porukka on ihan paskaa seuraa.
Olen käyttänyt alkoholia, mutta lopettanut joitain vuosia sitten kokonaan. Koen, etten tartte alkoholia mihinkään. En käy baareissa ja kotona voin juoda alkoholittomia juomia yhtä hyvin. Mulla on myös herkästi reagoiva iho, joka lehahtaa punaiseksi vaikkapa punaviinin juomisesta, siideristä taas olen joskus saanut aivastelupuuskia (olen kai allerginen jollekin ainesosalle). Hyvin pärjään ilman alkoholiakin. Muut saavat mun puolesta käyttää, en saarnaa.
Heitä ei kiinnosta.