Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä nimestä Adelia?

Vierailija
18.01.2019 |

Tarkoitus ei ole hakea mitään pinnalla olevaa rinsessanimeä tytölle vaan kaunista, vähän erikoisempaa naisellista nimeä. Vrk:sta katsoin, että Adelia on tosi vanha nimi ja sitä on annettu jo ennen mun isomummon syntymää... :D
Tykkäisin myös nimestä Adele ja vanha nimi sekin, mutta tuntuu olevan tällä hetkellä aika pinnalla (?) Ja jostain syystä mulle vaan tulee heti mieleen se laulaja... Toki vaihtoehto rämä Adelekin on.

Esim. Adessa- nimestä taas en välitä ollenkaan ja se ei käsittääkseni ole vanha nimi. Ada olisi ihan kiva, mutta liian yleinen.
Adelina on vähän niin ja näin.. se on ehkä taas jo liian naisellinen mUN makuun..? :D Vaikea selittää.
Mutta joo otsikkoon takaisin. Mitä mieltä nimestä Adelia

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitelä ja epäsuomalainen.

Vierailija
2/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti: WT

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lapselle ikäluokassaan harvinaisen nimen, kokeile sellaisia nimiä kuin Minna, Päivi tms.

Vierailija
4/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kaunis nimi :)

Vierailija
5/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi on, mitäpä sitä kieltämään.

Vierailija
6/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni Adelia kuulostaa äänteellisesti omituiselta muka-latinalta. Normaalisti vihaan sitä että ihmiset alkavat luetella mitä nimestä "tulee mieleen", mutta minulle tulee mieleen suomalainen latinaa jäljittelevä nimimuoti laitoisten ja koulujen nimeämisessä. Metropolia, Laurea, Fimea jne.   

Vierailija
7/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

White trash

Vierailija
8/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta melkein pelkkä Delia oli parempi. Tai miksei vaikka Alida. Kummatkin Adeliaa simppelimpiä, mutta harvinaisempia nimiä.

Vierailija
9/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adelia on ihan kiva mutta riippuu sukunimestä. Adelia Kämäläinen tai Korhonen ei kuulosta hyvältä. Mutta jos on lyhyempi/muuten ei ihan supisuomalainen nimi niin ihan hyvin sopii.

On minullakin keskimmäisellä kolmitavuinen J-nimi ja ei haittaa vaikka joidenkin mielestä varmasti on wt - tuo nimi on kuitenkin ollut käytössä jo 1100-luvulla...

Vierailija
10/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni Adelia kuulostaa äänteellisesti omituiselta muka-latinalta. Normaalisti vihaan sitä että ihmiset alkavat luetella mitä nimestä "tulee mieleen", mutta minulle tulee mieleen suomalainen latinaa jäljittelevä nimimuoti laitoisten ja koulujen nimeämisessä. Metropolia, Laurea, Fimea jne.   

Lisään vielä varmuuden vuoksi sen, että kun/jos tapaan pienen Adelian, en ihan varmasti mieti mitään liikelaitoksia, vaan kyllä se pieni tyttönen tekee nimestäkin suloisen.  

Vierailija
11/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sisustuskaupalta.

Vierailija
12/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teennäinen. Keksimällä keksitty.

Vierailija
13/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi on. Myös se Adele on kaunis, kansainvälinen, selkeä, simppeli nimi.

Vierailija
14/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella nykyään wt-nimellä on pitkä historia, mutta ei se ihmisten mielikuvia niistä muuta. Esim. https://fi.wikipedia.org/wiki/Jenny_af_Forselles

Vierailija
15/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä kuitenkin Adelen kannalla, vaikka molemmat kauniita 🤔

Adele Anna Elisabet

Adele Anna Matilda

Adele Aleksandra

Adele Ida Aurora

Adele Emma Amanda

Adele Isabella