Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivon kuolevani, ei elämästä enää selviydy.

Vierailija
18.01.2019 |

Olen työtön 28v, saan työmarkkina sekä asumistuki. Sosiaalituki en saa koska minulla on pientä säästöä pahan päivän varalle siitä en halua luopua koska ilman sitä olisi todella paha. Pätkätyöni loppui 4kk sitten, aktiivimalli iski päälle. Inhoan yli kaiken että joudun elää tukien vaarassa vaan koska työt loppuivat.

Asun tämän lisäksi yksin. Tilanne on aivan painajaismainen. Elän äärimmäsen säästeliästi ja olen taitava raha asioissa. Tilanne on kuitenkin se että rahat eivät riitä vuokran jälkeen saan 100euroa. Minulla on välillä nälkää kun säästän ruokamenoissa. Ostan vain kaalia, porkkanaa, rasvaa ja jotain proteiinia, sillä päivästä toiseen. En voi ostaa bussilippua, on sähkölasku, 30e kk kuntosalimaksu.

En jaksa enää yhtään sen kauempaa tätä tilannetta, olen aivan paniikissa ollut jo viikkoja.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää maailma on ihan perseestä, ei toimi. Minulla taas on työ jonka voisin myydä eniten tarjoavalle.

Vierailija
2/23 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisano se kuntosalijäenyys nyt ensimmäisenä, siitä saa jo viikon ruokarahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ystäviä jotka voisivat auttaa tällä hetkellä?

Vierailija
4/23 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansa, äänestäkää riistokapitalisit nurin.

Meillä ei ole enää vaihtoehtoja.

Minäkin olen kokenut äärimmäisen köyhyyden. Nyt menee paremmin onneksi, auttaisin sinua jos olisin siellä.

Rukoilin juuri puolestasi.

Vierailija
5/23 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea asut?

Vierailija
6/23 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi kertoa sitä julkisesti.

Onko sinulla ketään ystävää siellä?

Vierailija
7/23 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpina hetkinä ystävä tarjosi päivällisen.

Vierailija
8/23 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta säästösi käteiseksi ja jemmaa ne vaikka safetyboxiin. Odota 3kk ja hae sen jäkeen toimeentulotukea. Kela pyytää tilitiedot 3kk ajalta, josta ei sitten enää näy ne sinun säästöt. Voit myöhemmin laittaa säästösi tilille. 

Vierailija
9/23 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tasan tarkalleen yhtäkään ystävää, kaikilla on vuosien varrella ollut niin paljon kiireitä ja omia ristejä kannettavana että en usko että kukaan jaksaiskaan auttaa enkä ole vuosiin enää kenestäkään kulunut mitään.

Eikö he haluavat 6kk tiliotteet sossulla? Kyllä mielummin haen keikkatöitä, sillä saisin jo se 200e millä pärjäisin. Miten sitä saa? Minulla on paljon kaupan-alan kokemusta.

Minulla alkaa todenteolla olla voimavarat loppumassa, ei ole koskaan pelännyt niin paljon kuin nyt. Tämä on todellinen tilanne ja aivan järkyttävää.

Kuntosali on ainut asia joka pitää järjissään, tuntuu todella vaikeelta luopua siitä, se on myös ainut paikka jossa näkee muuta kun omat kodin seinät.Hesassa asun.

Vierailija
10/23 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 ehdotusta kannattaa harkita ja diakonialta voi pyytää apua. Muutaman kuukauden jälkeen asiat on paremmin ja jaksat hakea työtä ym. Jos on terve, ei kannata ajatella päiviensä päättämistä.

Vierailija
11/23 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela vaatii oikeasti vain 2kk tiliotteet uuteen hakemukseen. Tosin itse käyttäisin ensin säästöt ja yrittäisin sitten säästää toimeentulotuesta muutaman kympin joka kuukausi sukan varteen, että on pieni vararahasto yllättäviä menoja varten.

Vierailija
12/23 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun vuokran täytyy olla aivan liian suuri. Jos saat työmarkkinatuen ja asumistuen ja jää silti vain 100€? Alappa katsella edullisempaa asuntoa.

Vierailija
13/23 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä maksat kuntosalista tuossa tilanteessa? Kuntoilla voi ilmaiseksikin. 

Vierailija
14/23 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakeli kun ottaa päähän tämä touhu suomessa. Omat kansalaiset kärsii ja toiset............ @!#~##👌🏿👌🏿👌🏿 Nauttii antimista

Vierailija
15/23 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on parasta luopua nyt kuntosalista tällä hetkellä.

Muu ei auta. Puhun kokemuksesta. Onneksi sulla on netti.

Vierailija
16/23 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lirpakka kirjoitti:

Nosta säästösi käteiseksi ja jemmaa ne vaikka safetyboxiin. Odota 3kk ja hae sen jäkeen toimeentulotukea. Kela pyytää tilitiedot 3kk ajalta, josta ei sitten enää näy ne sinun säästöt. Voit myöhemmin laittaa säästösi tilille. 

Sori toi ei toimi! Kelalla on 1.1.2019 oikeus tarkistaa hakemuksien takia, kaikki tulotiedot. Älä huijaa. Myös poliisilla on sama oikeus. Luovu salijäsenyydestä, onko paikkakunnallasi srk, joka voisi ruokakassia avustaa sinulle ap. Muuten joudut luopumaan säästöistäsi.

Vierailija
17/23 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans toive päästä pois. Olen jo nähnyt tämän elämän ja yhteiskunnan. Mikään ei tuo mulle iloa ,on työ mutta en jaksa sitä .

Vierailija
18/23 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kuntouttavaan työtoimintaan. Saat elämääsi sisältöä, etkä makaa enää sohvalla. Elämään tulee sykettä.

Vierailija
19/23 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiltun jokapäiväinen masennussatu. Ja ihmiset uskoo.

Jos olet niin kiinni niissä rakkaissa rahoissasi, niin anna mennä. Mutta onhan toi maailman lapsellisin syy heittää lusikka nurkkaan, joudun käyttämään omia rahojani sen sijaan että muut maksaisi mulle kaiken, sen kuntosalinkin.

Vierailija
20/23 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin käytetään säästöt, tietysti. Sitä vartenhan ne on: Pahan päivän varalle. Ja tietysti kuntosalijäsenyys tauolle, kunnes tilanne paranee. Oletko siivoustyötä hakenut? Jos käytössäsi on auto, ruokalähetti tai Uber -töitä? Mäkkärille? Mitä tahansa, millä saa edes keikkatyötä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi