Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kesken työmatkan lähteä kotiin?

Vierailija
17.01.2019 |

Meillä lähti viiden henkilön ryhmä työmatkalle. Minä omistan lähtijöistä ainoana tila-auton joten minusta tuli kuski sillä matkalla.
Muuten kaikki näytti hyvältä mutta tänään, viimeisenä iltana ennen kotiinlähtöä, työkaverin mielestä "on ollut tapana kaataa tuoppia" hotellin baarissa. Siinä on vain se että neljästä muusta kolme painostaa juomaan vaikka tietää varsin hyvin että olen absolutisti. Kieltäydyn selvästi mutta muut jatkaa samaa rataa. Joku hermostuu ja sanoo jotain mikä ylittää hyvän maun rajat oikein kunnolla. Minä nousen pöydästä, pakkaan huoneessa laukkuni, kirjaudun ulos ja lähden ajamaan kotiin.
20 minuuttia myöhemmin puhelin alkaa soimaan ja on sen jälkeen soinut käytännössä yhtäjaksoisesti. Kaksi puheluista on mennyt vastaajaan ja toisesta niistä voi päätellä että soittaja on baarissa ja perin suivautunut. Pysähdyin taukopaikalle sen verran että sain tietokoneesta katsottua että muut pääsee kotiin mutta julkisilla matkaan menee monta tuntia enemmän. Ne on kotona huomenna aikaisintaan joskus 8-9-aikaan illalla, edellyttäen että ne ylipäätään ymmärtää käyttää julkisia.
Henkilövälit tuskin normalisoituu tällaisen jälkeen. Uutta työpaikkaa lienee pakko alkaa hakea, ihan jo sen takia että olen suurella varmuudella YT-listalla.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun työaika loppuu, voi lähteä kotiin. 

Vierailija
2/14 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun työaika loppuu, voi lähteä kotiin. 

Onneksi työaika oli loppunut siltä päivältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein teit. Jos varaa juoda hommatkoon taksin tai junan.

Vierailija
4/14 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein teit. Jos varaa juoda hommatkoon taksin tai junan.

Taksimatkaan niillä on varaa vain jos kaikki maksaa osan siitä. Hyvässä lykyssä ne on nyt niin riidoissa ettei se onnistu.

Vierailija
5/14 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mee läpi, työmatkallakin hotellista lähdetäön puolenpäivän aikaan.

Nykyään dokailua ei ihailla töissä.

Vierailija
6/14 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin työpaikassa jossa olin ainoa tupakoimaton ja pomokin haukkui mut kun en polta. Ei ne voi tuosta mitään sulle sanoa koska ei ketään saa pakottaa juomaan.

Vierailija
7/14 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eikö aikuiset olisi tämmöisestä voineet sopia ennen matkaa?Olen huomannut että eräiden ihmisten kanssa kannattaa sopia asioista aika pilkulleen koska muuten alkaa se kuka ymmärsi asian mitenkin

Vierailija
8/14 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mee läpi, työmatkallakin hotellista lähdetäön puolenpäivän aikaan.

Nykyään dokailua ei ihailla töissä.

Meillä hotellista lähdetään aamulla ja otetaan kamat autoon kun ollaan viimeistä päivää kohteessa.

Vierailija
9/14 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työosuus on ohi ja auto sinun, niin pitäisi saada. 

Vierailija
10/14 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna olisi ollut vielä työtä (en tiedä mitä teen sen suhteen).

Vierailija
11/14 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut harhautettiin kerran työmatkalla väärään ravintolaan odottamaan muuta työporukkaa. Varttitunnin odotin niitä ja matkalla takaisin huomasin että ne onkin toisessa paikassa. En lähtenyt kotiin mutta turha niiden oli tulla minulta pyytämään mitään sen jälkeen.

Vierailija
12/14 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sun pitää mennä sinne huomiseen työtehtävään eli nokka takaisin kohti hotellia. Menet vaikka eri hotelliin yöksi ja maksat sen omistasi. 

Vierailija
13/14 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna olisi ollut vielä työtä (en tiedä mitä teen sen suhteen).

Eli sinä jätit työt tekemättä. Jaa-a. Kuulostaa pahalta hommalta.

Normaalistihan tuossa tilanteessa mentäisiin huoneeseen nukkumaan, eikä käyttäydyttäisi noin. Vapaa-aikasi on vapaa-aikaasi, joten sun ei ole pakko siellä iltaa niiden kanssa viettää. Mutta aamulla sun pitäisi olla töissä. Joten... mitäs jos menet nyt vaan takaisin.

Vierailija
14/14 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään pakko ei ole notkua baarissa tai juoda, mutta työmatka hoidetaan asiallisesti loppuun eli huominen työpäivä on hoidettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän