Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen alkoholisti paikalla. Kysymyksiä?

Vierailija
17.01.2019 |

Mikäli joku tai jonkun läheinen kamppailee alkoholismin kanssa, olen halukas vastaamaan kaikkiin kysymyksiin ja olemaan avuksi kuinka vain.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sait juomisesi hallintaan?

Vierailija
2/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään ryyppäämään, minä tarjoan ja viinaa löytyy varmasti tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hevistä juomisesta kohdallasi puhutaan? Olitko ns. rappioalkoholisti vai se tavallisempi tarina (?), tavallinen töissä käyvä perheenäiti/-isä, joka siemailee lasten mentyä nukkumaan, juo kotona näkyvästi 1-2 olutta tai viiniä ja käy salakätköllä naukkailemassa lisää yms. kulissin ylläpitoa? 

Vierailija
4/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"olen halukas vastaamaan kaikkiin kysymyksiin ja olemaan avuksi kuinka vain."

Vau, kiitos tosiaan kaikesta avusta. Yhteenkään kysymykseen et ole vastannut. :'D

Vierailija
5/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti on entinen vasta papin aamenen jälkeen. Joten höpsis vaan ja aamukaljalle.

Vierailija
6/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu! Ratkesitko taas, ei kuulu vastauksia?!

Vierailija
7/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti on entinen vasta papin aamenen jälkeen. Joten höpsis vaan ja aamukaljalle.

Kerran alkoholisti aina alkoholisti. Totta.

Provohan aloitus on, mutta toistetaan se sama vanha totuus että alkoholismista ei parane, juomisen voi lopettaa.

Vierailija
8/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vietti tipatonta, mutta taisi sortua jo

Vierailija
9/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko luvassa 13. askel...?

Vierailija
10/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.

Sain juomiseni hallintaan käymällä säännöllisesti terapiassa ja aa kerhossa. Helppoa ei ole ollut ja repsahduksia on tullut useasti mutta jos tahto on luja niin hyvän tukiverkoston pystyy luomaan helposti. Läheiset ja vanhemmat ovat olleet myös suuri apu.

Ap

Vierailija
11/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ei kuitenkaan. Kuivilla olen ollut jo reilut 20 vuotta ja mielli ei tee edes koskea alkoon. Kokeilisit sinäkin!

Vierailija
12/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tuo ylhäällä oleva kommentti:) Ap

Vierailija
13/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Sanotaan että olin aika näkyvä alkoholisti kaupungilla. Sain itseni usein pulaan juomiseni takia, velkaannuin pahoin, monet ystävät menivät, ajauduin myös peliriippuvuuteen ja olin todella manipuloiva, joten juomista sain kyllä kun sitä tarvitsin ja turhia lupauksia pidin. En esim. Pitänyt itsestäni huolta, samoissa kamppeissa kuukauden päivät. Katkot ja sellit tulivat tutuiksi kyllä. Nyt on elämä kuitenkin kunnossa oken saanut työpaikan, uusia ystäviä, seurustelusuhteita ja velat/ lainat on melkein maksettu.

Vierailija
14/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään kolmoseen että minulle meni ihan kaikki oluesta aina virolaisiin väkeviin viinoihin. Mitä ikinä käteen sai. Ap

Vierailija
15/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olet siis entinen alkoholisti? Nyt pystyisit juomaan vaikka pari olutta ja se jäisi siihen?

Oma mielipide ja varsin yleinen konsensus tästä vallitsee päihdelääketieteessäkin, että alkoholismista ei parane.

Vierailija
16/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

15.

Yli 20 vuoteen minun ei ole tehnyt mieli mitään alkoholia miksi sitten yhtäkkiä tarttuisin pariin olueen? Ja anteeksi kovasti kaikille kun en heti päässyt vastaamaan, piti käydä postissa nopeasti:)

Ap

Vierailija
17/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta olet siis entinen alkoholisti? Nyt pystyisit juomaan vaikka pari olutta ja se jäisi siihen?

Oma mielipide ja varsin yleinen konsensus tästä vallitsee päihdelääketieteessäkin, että alkoholismista ei parane.

Ei muuten taida olla päihdelääketieteen kanta tuo. Ehkä jonkun Irti Huumeista ry:n tai Pelastusarmeijan.

Että pysyy reppana varmasti maahan potkittuna - ”voi voi kun sulla on toi alkoholismi (vaikka et ole juonut 30 vuoteen...)”

Vierailija
18/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mullan alla,omasta mielestään oli melkein absolutisti.

Vierailija
19/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö äänestämässä vai veikö viina voiton äänestyspäivänä?

Vierailija
20/22 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä join aikanaan ihan ammattilaisen otteella. Olin tässä välissä yli viisi vuotta täysin tipaton, mutta syksyllä ostin kunnollisen viskipullon ja saatan ottaa siitä ihan pienet (1 cl) vain ja ainoastaan maun vuoksi. Ilmeisesti en ole koskaan ollutkaan alkoholisti, vaan kova juomamies...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan