Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paksuneulanäyte rinnasta, jälkioireet

Vierailija
16.01.2019 |

Onko normaalia, että rinnassa tuntuu pari päivää näytteenoton jälkeen kova patti? Ei ollut siinä ennen näytteenottoa. On myös jonkun verran mustelmaa ja se on kai ihan normaalia.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali kudosvaurion merkki.

Vierailija
2/31 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo eniten pahkuramainen kohta on ehkä pari senttiä halkaisijaltaan, se kohta mistä otettiin näyte oli pienempi... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli?

Milloin uskallan aloittaa liikunnan, pitääkö odottaa että rinta parantunut täysin? En halua omalla hötkyilyllä hidastaa toipumista. 

Vierailija
4/31 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo eniten pahkuramainen kohta on ehkä pari senttiä halkaisijaltaan, se kohta mistä otettiin näyte oli pienempi... 

Mjoo, seuraa tilannetta, hävinnee itsestään.

Sanottiin jo sulle kauanko tuloksissa kestää? Mulla nyt 2 yli viikkoa biopsiasta eikä vieläkään tuloksia tiedotettu/kannassa. Aiemminkin on otettu näyte ja silloin meni 2 viikkoa että soitettiin ja näkyi Kannassa.

Vierailija
5/31 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli?

Milloin uskallan aloittaa liikunnan, pitääkö odottaa että rinta parantunut täysin? En halua omalla hötkyilyllä hidastaa toipumista. 

Viikko pari kannattaa olla rehkimättä. Toki jos pahkura ei ala sulaa ja tulee tulehdusoireita (kipu, punoitus ja kuumotus näytteenottoalueella), ota yhteys terveyskeskukseen.

Vierailija
6/31 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustelma tuli parin päivän viiveellä. Nöyte otettiin rinnan sisältä aika syvältä, rintakehän läheltä. Kiellettiin liikunta viikoksi ja vuorokauteen ei tärinää, hengästymistä tms. Viikon päästä arkuuttta vielä rinnassa, haavaahan ei juuri jäänyt eikä vuotanut yhtään ulos.

Vierailija
7/31 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanottiin jo sulle kauanko tuloksissa kestää? Mulla nyt 2 yli viikkoa biopsiasta eikä vieläkään tuloksia tiedotettu/kannassa. Aiemminkin on otettu näyte ja silloin meni 2 viikkoa että soitettiin ja näkyi Kannassa.

Minulle sanottiin että viikko menee näytteessä. Onpa erikoista ettei vieläkään tuloksia! Soittaisin ja kyselisin perään. 

Vierailija
8/31 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli?

Viikko pari kannattaa olla rehkimättä. Toki jos pahkura ei ala sulaa ja tulee tulehdusoireita (kipu, punoitus ja kuumotus näytteenottoalueella), ota yhteys terveyskeskukseen.

Ok kiitos, täytyy seurailla!

Vierailija
9/31 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustelma tuli parin päivän viiveellä. Nöyte otettiin rinnan sisältä aika syvältä, rintakehän läheltä. Kiellettiin liikunta viikoksi ja vuorokauteen ei tärinää, hengästymistä tms. Viikon päästä arkuuttta vielä rinnassa, haavaahan ei juuri jäänyt eikä vuotanut yhtään ulos.

Kiitos vastauksesta. Minulla patti oli varsin pinnassa, mutta joutuivat ottamaan tosi monta näytettä ja vuosi aika paljon verta. 

Vierailija
10/31 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin että viikko menee näytteessä. Onpa erikoista ettei vieläkään tuloksia! Soittaisin ja kyselisin perään. 

Kiitos vastauksesta, missä päin? Mulla HUS otti näytteen.

Vierailija
11/31 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, missä päin? Mulla HUS otti näytteen.

Naistenklinikalla otettiin. Soita ihmeessä perään! 

Vierailija
12/31 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Minulla patti oli varsin pinnassa, mutta joutuivat ottamaan tosi monta näytettä ja vuosi aika paljon verta. 

Sama täällä. Kaksi näytettä otettiin, ja rauhallisesti kehotettiin ottaa muutama päivä. Kun pääsin kotiin verta alkoi tulla aika paljon. Se loppui sitten jonkun ajan päästä mutta pelästyin koska tuntui että sitä tuli paljon!  Muutamaan päivään en nostellut enkä kantanut mitään, hyvin parani. Mustelmaa tms ei tullut.

Tulos patologilta tuli reilun kahden viikon päästä jolloin kävin kuulemassa tulokset onkologilla. Syöpäkasvain mutta onneksi "kiltti" eli rajoittunut ei levinneisyyttä missään. Lisäksi hyvin hidas kasvuinen ja herkkä hormonihoidolle joilla sitä nyt hoidetaan.  

Vierailija
13/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko olet saanut tulokset?

Vierailija
14/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanut näytteestä mitään kummempia oireita. Mitä jos soittelisit itsekin takaisin näytteenottopaikkaan ja kysyisit neuvoa?

Vierailija
15/31 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näyterintaa "kihelmöi" sieltä sivulta, mistä näyte otettu. Lääkäri palpoi tänään rintani ja sanoi että näyterinnan kudos tuntuu siltä sivulta vähän tiiviimmältä ku toisen rinnan. Epäili sen johtuvan mustelmasta. Onko kukaan havainnut samaa?

Vierailija
16/31 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksuneulanäyte otettu puolitoista viikkoa sitten. Rintaan tuli suuri hematooma . Nyt rinnan väri on muuttumassa kellertäväksi , eli vaikuttaa paranevan ,  mutta näyttenottokohdalle muuttuu hiljakseen pyöreä punertava alue.

Voiko olla kyse että näyttenottokohta on tulehtumassa ?

kenelläkään tietoa taikokemusta itsellä?

Vierailija
17/31 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/31 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paksuneulanäyte otettu puolitoista viikkoa sitten. Rintaan tuli suuri hematooma . Nyt rinnan väri on muuttumassa kellertäväksi , eli vaikuttaa paranevan ,  mutta näyttenottokohdalle muuttuu hiljakseen pyöreä punertava alue.

Voiko olla kyse että näyttenottokohta on tulehtumassa ?

kenelläkään tietoa taikokemusta itsellä?

Jos punoitusta on alkanut tulla vasta jälkikäteen ja se lisääntyy, erityisesti jos samalla esiintyy punoittava alueen kuumotusta ja kipua, niin tulehdus on mahdollinen.

Vierailija
19/31 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punoitus on alkanut vasta pari päivää sitten mielestäni , mutta ei ole kuumotusta tai kipua. 

kohdassa on kyllä iso hematooma joka oli tosi kipeä useita päiviä , mutta on nyt helpottanut. 

Kummastuttaa vain että punoitus lisääntyy.

Vierailija
20/31 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up