Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lapsiin panostaa mielestänne liikaa?

Vierailija
16.01.2019 |

Olen varhaiskasvatuksen parissa töissä ja niin on ystävänikin.
Minulle lapset ovat kaikki kaikessa, mutta mielestäni lapset eivät ole yhtä kuin koko elämä. Meillä lasten kanssa touhutaan ja harrastetaan, mutta välillä lapsilla saa olla ihan vain vapaata ja "tylsääkin". Mielestäni se on normaalia, koska lasten (niinkuin aikuistenkin) pitää saada ladata akkuja. Meillä siis lapset "joutuvat" olemaan ihan vain kotona silloin kun teemme ruokaa ja siivoamme yms.

Ystäväni taas panostaa kahteen lapseensa 110%. Hän on ajoittanut päivät niin,että kun työ- ja tarhapäivä loppuu, alkaa minuuttiaikataulu. Lapsilla on monet harrastukset, piirrustushetket, musiikkihetket, kynätehtävähetket yms. Ihan siihen asti että lapsi menee nukkumaan. Viikonloppuisin heidän vanhempi lapsensa (4v) käytetään jääkiekkotreeneissä, tämän jälkeen koko perheenä käyvät hiihtämässä ja illalla uimassa. Joka lauantai tämä sama. Lisäksi vielä leikkitreffit ja kynätehtävät yms.

Olen itse ihan läkähtänyt pelkästä tästä tiedosta. Olen suorastaan järkyttynyt. He haluavat vanhemmasta lapsestaan NHL pelaajan.....muutenkin hyvin kunnianhimoisia.

PS. Kuulemma siivoavat ja tekevät ruuan öisin...näin aikaa ei mene hukkaan lapsilta...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi lapsista kasvaa niitä, jotka ei voi koulussa istua paikoillaan vaan pitää olla jatkuvasti virikettä.

Vierailija
2/6 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten kun muuttaa omilleen ja tottunut elintasoon ja kotia tuodaan sitten laskut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Tiikeriäidin taistelulaulu. Mielenkiintoinen omakohtainen kertomus kiinalaisesta tiukasta suorittajakasvatuksesta länsimaisessa ympäristössä, molempien kasvatuskulttuurin hyvistä ja huonoista puolista ja itselle tärkeimpänä ajatusmallista sen kiinalaisen pingotuksen takana.

Olen samaa mieltä ap:n kanssa, mutta oli avattavaa lukea sen toisenlaisen tien perustelut.

Vierailija
4/6 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi lapset palavat loppuun ennen ala-asteen loppumista.

Vierailija
5/6 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole kyse panostamista vaan ajankäytöstä. Juoksisivat paikasta toiseen ilman lapsiakin.

Vierailija
6/6 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole kyse panostamista vaan ajankäytöstä. Juoksisivat paikasta toiseen ilman lapsiakin.

Minä en koskaan itsekseni ollut mikään juoksija, mutta pitkään kotiäitinä ollessa koin kyllä välillä painetta kaiken maailman kynätehtävähetkistä ja 3-vuotiaan musikaalisuuden tukemisesta, ja yritin ohjelmoida päiviä niin että voin antaa lapselle "kaiken". Uskon että se ajatus voi lähteä lapsiin panostamisesta kun haluaa antaa lapsilleen hyvät lähtökohdat, ja lukee netistä että kouluiässä on jo myöhäistä aloittaa soittoharrastusta ja miten loppuvuoden pojat on koulumaailman hylkiöitä ja miten riittävä liikunnallisuus tukee lukemaan oppimista jne., niin minusta olisi ihme jos osa ei ajautuisi väärille raiteille. Onneksi mulla oli tolkun puoliso ja tulin itsekin järkiini 😁