Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa arjestanne!

Vierailija
16.01.2019 |

Milloin heräätte, kauan olette töissä, mitä harrastatte jnejnejne.

Näitä on hauska lueskella :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään yhdeksältä, käyn suihkussa, syön aamiaista, siirryn koneen kanssa sohvalle tekemään töitä, syön välillä, lisää töitä, ruokaa, töitä, iltalenkki, ruokaa, unille.

Vierailija
2/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään kuudelta, olen töissä 7-15, haen lapset kotiin, hengailen perheen kesken, katson telkkaria ja menen nukkumaan kymmenen aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

05.00 lapsi herää, otan hänet kainaloon jatkamaan unia.

06.30 herätys, vaatteet päälle

07.15 lapsi päiväkotiin

07.30 minä töihin

11.30 lounas

16.00 työt loppuu

16.15 lapsen haku päiväkodista

16.30 kauppareissu

17.00 lapselle Pikku Kakkonen päälle ja minä teen ruoan

17.45 ruoka

18.00 lapsen kanssa pulkkamäkeen

18.30 lapsi papan luo ja itse lenkille

19.30 lapsen haku ja takaisin kotiin, leikkimistä

20.15 iltapalaa

20.30 iltapesut ja iltasatu ja lapsi unille

21.00 minä katselen telkkaria

23.00 itsekin unille

Siinä oli eilinen päivä.

Vierailija
4/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herääminen, muna aamiaiseksi. Nettiverryttelyä Av:llä paikkojen vetreyttämiseksi. Motonet- käynti ja lounas Amarillossa mersumiehen kanssa. Lounas venyi pitkälle sattuneista syistä. Hämärähommia illansuussa. Postikäynti, pakettien postittelua. Iltajumppa Av:llä. Nukkumaan hymy huulilla.

Vierailija
5/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 5.30-7 välillä, juon kahvia. Lähden viemään lapsia päiväkotiin 6.30-9.30 välillä riippuen siitä, monelta kouluni alkaa. Siitä kouluun. Joskus päivä koulussa loppuu niin ajoissa, etten voi hakea lapsia heti päiväkodista. Menen siis kotiin tekemään etätehtäviä tai katsomaan telkkaria pariksi tunniksi. Lapset haen 14.30-16 välillä. Ilta on syömistä, leikkimistä, kotitöitä, kaupassa käyntiä ja ulkoilua.

Vierailija
6/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkipäiväni ovat todella vaihtelevia. Riippuu siitä olenko töissä, opinnoissa,  etäpäivällä, kotikaupungissani, opiskelupaikkakunnallani.

Ei ole siis mitään selkeää yhtä arkipäivän kuvausta.  Jos olen kotikaupungissa on siellä tietysti mies, ystävät jne. Opiskelupaikkakunnalla ei ole paljon tuttavia, mutta toisaalta viihdyn kyllä hyvin myös yksin. Lapsi on tällä hetkellä armeijassa.

Vierailija
7/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10.30-11.30

Heräämme, yleensä pötköttelemme hetken ja syömme sitten rauhassa aamiaista.

11.30-13.30

Leikimme kotona tai pihalla/käymme kaupassa/kirjastossa/uimassa.

13.30-14.30

Ruoanlaitto ja lounaan syöminen.

14.30-15.00

Leikkiä ja kirjojen lukua.

15.00-17.00

Lasten päikkärit.

17.00-18.00

Lapsille Pikku Kakkonen, teen ruokaa, mies tulee kotiin, syömme.

18.00-20.00

Hengailua, leikkiä ja löhöilyä.

20.00-20.30

Iltakävely porukalla.

20.30-21.15

Iltapalaa ja iltapesut.

21.15-22.00

Rauhoittumista unia varten.

22.00-22.45

Lapset nukkuvat

22.45-02.00

Aikaa miehen kanssa kahdestaan.

02.00

Yöunille miehen kanssa.

Vierailija
8/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

07:30 herätys, kahvinkeitin päälle, suihkuun

07:50 aamukahvi, uutisten lukemista, meikkaan ja laitan hiukset samalla

08:15 pedin petaus ja töihin lähtö

09:00 saavun töihin, töitä ja kokouksia, lounas kollegoiden kanssa lounasravintolassa puolenpäivän aikaan, loppupäivä töitä omassa huoneessa tai palaverissa

17:00 lähden töistä

17:45 kotiin kaupan kautta

18:00 valmistan päivällisen, pesen pyykkiä yms

19:00 käyn lenkillä

20-> kun vaatteet on laitettu aamua varten, heittäydyn nojatuoliin, katselen netflixiä, sometan ja palstailen

23:00 nukkumaan

Vierailija
9/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen herätys kännystä 06:10. Torkutan, kunnes 06:45 on ihan pakko nousta (tai 06:40 jos on pakko käydä aamusuihkussa yöhikoilun takia, hiukset pesen aina edellisenä iltana tarvittaessa).

07:00 ovesta ulos

08:40 työpaikalla

Käynnistän koneen, aloitan työt ja juon samalla kupin kahvia + syön eväsvoileivän

töitä

16:15-18:30 lähtö kotiin

työpäivän pituus riippuu kiireistä

17:50-20:00 kotona (riippuen siitä moneltako pääsin lähtemään ja mihin junaan ehdin)

Laitan päivällistä, syön, luen Hesarin ja/tai teen opiskelujuttuja (ja eksyn tälle palstalle)

Aamuksi eväät

22:00 Kympin uutiset

Kirjan kanssa sänkyyn. Luen muutamasta minuutista pariin tuntiin riippuen kirjan kiinnostavuudesta.

Vierailija
10/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 5.30 herään, venyttelen hieman sängyssä ja etsin motivaatiota taas nousemaan ylös.

Klo 5.45 nousen ylös ja puen ylleni. Tai katselen ensin mitä pukisin tänään päälleni.

Klo 6.00 kävelen keittiöön juomaan vettä tai mehua, ja toivotan hyvät huomenet teini-ikäiselle siskolleni, joka on noussut jo viideltä meikkaamaan.

Klo 6.15 herätän 5-vuotiaan lapseni, puen hälle vaatteet ja laitan katsomaan lastenohjelmia. Alan itse meikkaamaan ja laittamaan hiukseni.

Klo 6.45 herätän 7-vuotiaan lapseni ja alan pukemaan nuoremmalle ulkokamppeita.

Klo 7.00 toivotan hyvää päivää ja sanon heipat teinille ja 7-vuotiaalle, ja lähden viemään 5-vuotiasta hoitoon.

Klo 7.30 alkaa mulla työt.

Klo 14. 30 lähden töistä ja haen lapset päiväkodista ja iltapäiväkerhosta.

Klo 15.15 ollaan kotona jos ei ole kaupassa käyntiä. Pyykkikone pyörimään, ruoka tulille ja leivinuunin lämmitys. Siivoamista, läksyjen tekoa, kissojen ruokkimista.

Klo 18 saunan lämmitys.

Klo 18.30 saunaan, iltapalalle ja hampaiden pesulle.

Klo 20.30 sänkyyn lukemaan kirjaa tmv rauhallista. Itsehän selaan aiha vapaata :D

Tosi jännä arki siis.

Vierailija
11/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klo 5.30 herään, venyttelen hieman sängyssä ja etsin motivaatiota taas nousemaan ylös.

Klo 5.45 nousen ylös ja puen ylleni. Tai katselen ensin mitä pukisin tänään päälleni.

Klo 6.00 kävelen keittiöön juomaan vettä tai mehua, ja toivotan hyvät huomenet teini-ikäiselle siskolleni, joka on noussut jo viideltä meikkaamaan.

Klo 6.15 herätän 5-vuotiaan lapseni, puen hälle vaatteet ja laitan katsomaan lastenohjelmia. Alan itse meikkaamaan ja laittamaan hiukseni.

Klo 7.00 toivotan hyvää päivää ja sanon heipat teinille ja 7-vuotiaalle, ja lähden viemään 5-vuotiasta hoitoon.

Klo 15.15 ollaan kotona jos ei ole kaupassa käyntiä. Pyykkikone pyörimään, ruoka tulille ja leivinuunin lämmitys. Siivoamista, läksyjen tekoa, kissojen ruokkimista.

Klo 18 saunan lämmitys.

Klo 20.30 sänkyyn lukemaan kirjaa tmv rauhallista. Itsehän selaan aiha vapaata :D

Tosi jännä arki siis.

Hienoa, että siskosi saa asua luonanne. 

Vierailija
12/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon jokaisessa päivässä, ettei riitä tila, voimat ja aika koskaan kertomaan mitä kaikkea tein päivässäni.

Vierailija
13/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo 18 saunan lämmitys.

Tosi jännä arki siis.

Hienoa, että siskosi saa asua luonanne. 

Juu vanhemmat muutti toiselle paikkakunnalle vuosi sitten, ja sisko haluaa käydä yläasteen loppuun täällä, joten asuu peruskoulun loppuun meillä. On nyt kasilla. Kätevää mullekin, kun auttaa 7-vuotiaan aamulla kouluun (menevät samalla linkulla) niin ei tarvitse tämän mennä aamulla aamupäiväkerhoon. Ja onhan se muutenkin mukavaa.

Vierailija
14/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 5.00 herätys, kahvia, aamiainen, nopea meikki

Klo 6.00 lähtö töihin (jos tarvitsee skrapata, 10 min aikaisemmin)

Klo 7.00 työpäivä alkaa

Klo 16.00 työpäivä päättyy

Klo 17.00 kotona

Klo 17-19.30 suihku, iltapala, seuraavan aamun valmistelu, lepäilyä

Klo 19.30 nukkumaan

Vierailija
15/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän arki on tällä hetkellä erittäin kiireistä, tässäpä minun tämä päiväni. Ajat on noin suunnilleen arvioituja.

Kuuden maissa lapsi herätti meidät, mies nousi hänen kanssaan, mutta minä menin pian perässä, kun en saanut enää unta raskausvaivojen vuoksi. Söimme aamiaista ja suunnittelimme tulevaa päivää. Mies lähti töihin firmaamme jo ennen seitsemää. Minä jäin hoitamaan loput aamutoimet lapsen kanssa.

Kahdeksan maissa vein lapsen päiväkotiin ja suuntasin itse asiakastapaamiselle 60 km päähän. Sen jälkeen kävin syömässä lounasta.

Kahdentoista maissa kiirehdin äkkiä neuvolaan, mies tuli hieman myöhässä mukaan. Saatiin aika varma tyttölupaus.

Minä suuntasin toimistolle.

Kolmen maissa mies tuli takaisin toimistolle ja sovimme että hän hakee pojan kotiin ja minä jään vielä töihin. Neljän maissa liitoskivut äityi sen verran pahoiksi että suuntasin kaupan kautta kotiin.

Viiden aikaan olimme kaikki kotona, minä pötköhdin sohvalle ja mies kokkaili nopeasti ennen kuin lähti takaisin töihin. Jäimme pojan kanssa tuijottelemaan lastenohjelmia, minä torkahtelin.

Puoli seitsemän maissa siskoni tuli käymään, käytin tilaisuuden hyväkseni ja menin lämpimään suihkuun hetkeksi. Joimme iltateet yhdessä ja söimme iltapalaa. Sisko laittoi pojan nukkumaan, minä vietin lämpöpussin kanssa aikaa sohvalla.

Puoli yhdeksän maissa sisko lähti ja mies tuli kotiin. Nyt pötköttelemme sohvalla ja mietimme tulevaa työviikkoa. Onneksi tässä on loppurutistus meneillään projektissa, pian helpottaa työtahti ja ehdimme olla enemmän kotona.

Vierailija
16/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.00 herätys ja vaatteet päälle & aamupesut

7.30 aamupuuro

8.15 koulu alkaa

14.00 kotona

14.15-16.30 töitä

17.00-19.00 treenit, laji vaihtelee kuntosali/uinti/juoksu

20.00 iltapala ja suihku ja pesut

21.00 kirjan lukua

22.00 nukkumaan

Tässä perus päiväni, kiirettä pitää

Vierailija
17/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällä hetkellä meneillään hetkellisesti aika hurja tahti töiden suhteen, onneksi mies pyörittää kodin ja lasten tuomiset ja viemiset.

Heräsin puoli kuuden maissa, söin vähän aamiaista, laittauduin ja hipsin hiljaa ulos etten herätä muita.

Työpäivä kesti 7.00-17.00. Sen jälkeen kiirehdin kotiin että ehdin nähdä esikoisen ennen kuin hän lähtee harrastukseen. Mies lähti kuskaamaan esikoista ja minä vietin aikaa kuopuksen kanssa, kävimme uimassa.

Puoli kahdeksalta olimme kaikki takaisin kotona, söimme yhdessä iltapalaa ja juttelimme. Puoli yhdeksältä laitoin lapset nukkumaan ja mies lähti käymään lenkillä. Nyt otin koneen esille kun pitäisi tehdä työhomma, mutta palsta vei voiton, mahtava tapa nollata pää.

Pian mies tulee kotiin ja sitten käymme yhdessä suihkussa ja käperryn hänen kainaloonsa katselemaan telkkaria (=torkkumaan) Nukkumaan menemme varmaan yhdentoista jälkeen.

Vierailija
18/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä tämä päivä.

09.30 heräsin ja vastailin sängyssä puhelimella sähköposteihin.

10.30 aamupala ja suihku.

11.15 töitä, teen työt aina kotoa käsin omalla koneella.

13.30 lounaspalaveri muutaman kollegan kanssa.

15.00 takaisin kotona, jatkan töitä.

17.00 kamala nälkä ja reissu kauppaan.

17.30 ruoanlaittoa, kutsuin kaverin päivälliselle, menemme jälkkärille läheiseen kahvilaan.

19.00 takaisin kotona ja töitä.

20.00 lenkki naapurin koiran kanssa.

21.00 takaisin kotona ja suihku.

Ja nyt koomailen hetken nojatuolissa, muutama pikainen työjuttu vielä hoidettavana. Poikaystävä tulee tänne yöksi kunhan pääsee töistä kotiin. Varmaan syödään hyvää iltapalaa ja katsellaan telkkaria. Tavoitteena olisi nukahtaa yhteen mennessä, mutta todellisuudessa menee varmaan kahteen tai kolmeen.

Vierailija
19/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kolmivuorotyötä etänä kotona, lapsi päivähoidossa. Tässä perus arkipäivä jos esim aamuvuoro.

06.00-Herätys.

06.30 Lapsen vienti hoitoon, tarhalla ollaan 06.45, itse ulkona tarhasta 06.50.

07.00 olen kotona ja avaan läppärin (työkone)

07.00-15.00 teen töitä, välissä saatan käydä suihkussa, tehdä ruokaa, käydä lähikaupassa.

15.00 Lähden hakemaan lasta hoidosta.

15.30 ollaan kotona.

15.30-16.00 jotain pieniä kotihommia, esim ruoan laittoa/lämmittämistä. Lapsi saa katsoa lastenohjelmia.

16.00 Syödään lämmin ateria.

16.30 Lisää kotihommia, mietin mitä voisi vielä tehdä ja päätökset lapsen vireystilan mukaan

17.00 Ehkä ulos, jumppaan (jos jumppapäivä), tai sitten koitan vain keksiä kotnona tekemistä lapselle, tai sitten katsotaan vain pikkukakkosta.

18.00 Mennään suihkuun lapsen kanssa.

18.30-19.00 tehdään iltapalaa ja syödään iltapalaa. 

19.00-20.30 Istutaan sohvalla joku telkkariohjelma päällä ja jutellaan, hassutellaan, luetaan kirjaa, ehkä lapsi vielä leikkii jotain.

20.30 lapsi käy viimeistään yleensä nukkumaan. 

21.00 Omaa aikaa/yhteistä aikaa miehen kanssa, jotain sarjaa, hyvää ruokaa.

22.00-23.00 Käyn nukkumaan.

Vierailija
20/22 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin iltavirkku että tässä on päivä käytännössä vasta alkamassa. Kerron siis eilisestä päivästä. Työkseni teen koneella hommia ja onneksi niitä voi tehdä mihin aikaan päivästä vaan.

Heräsin puolen päivän aikaan ja aloitin heti työt. Päivän eka ateria olikin vasta päivällinen viiden aikaan, olen ihan törkeän laiska tekemään ruokaa. Sain sentään tehtyä paljon töitä siihen asti.

Päivällisen jälkeen kiertelin vähän kauppoja ja kotikaupungin maisemia, kaipasin vähän inspiraatiota työhön.

Palasin kotiin seitsemän aikaan ja jatkoin töitä. Nälkä iski pian uudelleen ja tilasin kotiin pizzan. Sovin samalle illalle pikatreffit miehen kanssa.

Yhdeksän maissa tapasin miehen. Hän oli tehnyt ruokaa ja en kehdannut kieltäytyä, joten söin itseni ähkyyn. Kierin kotiin puolen yön maissa. Hän on kyllä ihana mies, vähän ajatuksissani testailin hänen sukunimeään omanani.

Jatkoin työhommia kotona. Kahden maissa suljin koneen ja menin saunaan selventämään ajatuksia. Menivät p*rkele enemmän vaan mutkalle, kylmä suihku auttoi vähän. Sohva suorastaan karjui nimeäni joten vietin hänen kanssaan reilusti aikaa.

Viideltä päätin että nyt riittää ja menin sänkyyn. Lupasin itselleni että seuraavana päivänä noudatan järkevämpää rytmiä. Kuudelta heräsin vielä syömään vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan