Onko tämä mielestäsi työsyrjintää?
Kommentit (4)
Ei ole. Maassa maan tavalla ja työpaikalla työn tavalla, pelkästään jo hijabin pitäisi olla peruste erottamiselle monissa työpaikoissa joissa käytetään työasua.
Minusta kättely on tosi yleinen tapa tervehtiä. Kuinka moni meistä pohjoismaissa tietää miten arabit sun muut tervehtivät? Jos tulevat tänne asumaan niin saisivat edes sen verran kunnioittaa meidän tapojamme eikä sekoittaa ihmisten päitä tekemällä kuten itse tykkää. Mielestäni nainen oli epäkunnioittava vaikke varmasti itse yrittänyt olla. Kannattaisi olla tarkkana, oli laki sitten mikä tahansa on käyttäytymis normit hieman eri luokkaa eri yhteiskunnissa ja maissa
Olisi voinut työnantaja määritellä oikeudessa kestävämmän perusteen, miksi ei palkannut jo naista. Vaikka oikea syy olisi ollut se kättely, toinen hakija vain oli pätevämpi ja sopivampi.
No onhan tuo vähän hassua. Lääkäri saa kyllä kieltäytyä kättelystä pahimpaan flunssa aikaan (minulla on ainakin tullut tällainen lastenlääkäri Suomessa vastaan). Mutta uskonnollisesta syystä se ei ole mahdollista.