Pelottava naapuri
Meillä on hieman yli 3kk lapsi. Hän on todella vähä itkuinen ollut aina,nukkuu yöt hyvin, herää vain pari kertaa. Nyt on alkanut puhumaan omaa vauva kieltään ja kiljahtelee riemusta.
Ongelmana on meidän naapuri. Muutimme tänne aikanaan siksi että paikka on lapsiystävällinen ja täällä asuu lähinnä lapsiperheitä. No tietenkin meidän tuurilla seinän takana asuu joku lapseton vanha äijä. Tuntuu että hän on kokoajan korva seinässä kiinni.
Aluksi lapsella oli hirveä rintaraivo. Naapuri ei tästä tykännyt ja hakkasi seinää hullunlailla. Aloin saada paniikkikohtauksia kun lapsi huusi rinnalla ja naapuri seinän takana. No maidon tulo hyytyi sitten lähes kokonaan ja korvikkeeseen siirryttiin.
Naapuri kuitenkin edelleen jatkaa. Ihan sama kuinka pieni rasahdus täältä kuuluu, äijä hakkaa seinää. Nyt on ruvennut aamuisinkin hakkaamaan kun miehen herätyskello soi. Jokakerta myös ilmestyy pihalle kun kuulee että lähdemme ulos.
Hänelle ei uskalla asiasta sanoa koska selkeästi ei ole kaikki ihan kotona.
Halusin vaan purkautua! Huhhuh.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ei sua kukaan auta. Jos ei ole miestä, menet ihan itse juttelemaan naapurin kanssa. Jos olet väsynyt yksinhuoltaja jo nyt ja vauvasii tkeee ja sinä panikoit? Miten luulet pärjääväsi kun lapsi kasvaa.
Hahaa, miten kukaan voi ymmärtää lukemaansa näin huonosti XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt vaikka alkajaisiksi yrittäisit pitää sen lapsesi hiljaisena, kukaan ei halua kuunnella jatkuvaa vauvan itkua seinän takaa. Teillä on ilmeisesti huono äänieristys?
Etkö osaa lukea? Ap sanoi että vauva ei edes itke paljon. Lue loppuun ja ajatuksella!
Osaan kyllä lukea, kiitos. Olen erään alan maisteri, sinusta en tiedä.
Mikä on kenenkin mielestä vähän? Äidin mielestä vauva voi itkeä vähän, jos se itkee tunnin päivässä, naapurille se taas on aivan liikaa ja sietämätöntä. Sitä vauvan itkua ei tarvitse kuulua seinän takaa YHTÄÄN.
Arvon maisteri on nyt oikeassa ja väärässä.
Minäkin olen naapuri ja jos vauva itkisi tunnin päivässä minun naapurissani se ei olisi sietämätöntä, se ei häiritsisi lainkaan, olette siis väärässä tuossa arviossanne kaikkien naapurien häiriintymisestä.
Siinä arvoisa maisteri on oikeassa, ettei itkua tarvitse kuulua lainkaan. Jos esim. muuttaa omakotitaloon niin seinäntakaa tuskin kuuluu naapurin vauvan itku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt vaikka alkajaisiksi yrittäisit pitää sen lapsesi hiljaisena, kukaan ei halua kuunnella jatkuvaa vauvan itkua seinän takaa. Teillä on ilmeisesti huono äänieristys?
Etkö osaa lukea? Ap sanoi että vauva ei edes itke paljon. Lue loppuun ja ajatuksella!
Mikä on kenenkin mielestä vähän? Äidin mielestä vauva voi itkeä vähän, jos se itkee tunnin päivässä, naapurille se taas on aivan liikaa ja sietämätöntä. Sitä vauvan itkua ei tarvitse kuulua seinän takaa YHTÄÄN.
Arvon maisteri ei ilmeisesti käytä imuria, käytä pyykkikonetta, katso telkkaria, kuuntele musiikkia, järjestä illanistujaisia, biletä, tiskaa käsin, tiputa mitään lattialle vahingossa, siirtele huonekaluja siivotessa tms. toimintaa josta lähtee ääntä. Kerrostalo on harvoin niin bunkkeriksi rakennettu etteikö jotkut näistä kuuluisi rakenteita pitkin myös naapurin puolelle.
Eikö maisteri itse itkenyt vauvana laisinkaan? Olit aina syntymästä asti ihan hiljaa yleisillä paikoilla?
Joku kiusaaja ilmeisesti? Ovat nykyaikana valitettavasti lisänemään päin, vaikka ikää löytyisikin.
Muutto lienee vakavasti otettava vaihtoehto?
Jos parempi tuuri kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö maisteri itse itkenyt vauvana laisinkaan? Olit aina syntymästä asti ihan hiljaa yleisillä paikoilla?
Ja kotona myös. Koska vauvan koti ei ole yleinen paikka ja sielläkään ei arvon maisterin mielestä saisi itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko maisterilla joku ehdotus sille, miten vauvan saa olemaan itkemättä lainkaan? Teippiä suun ympärille?
Laitoimme kyllä vuokrayhtiölle ilmoituksen samalla kun kysyimme toista asuntoa mutta olivat sitä mieltä että ensin pitäisi hoitaa itse naapurin kanssa asia.
Ja ongelma on nyt se että hän siis hakkaa seiniä ihan jokaisesta äänestä eikä vain vauvan itkusta. Äänieristyksestä en tiedä sen paremmin, mutta naapuri on selkeästi kokoajan korva kiinni seinässä koska seinän hakkaaminen alkaa niin nopeasti.
Enkä ole myöskään väsynyt vauvan itkuun vaan naapuriin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä on hieman yli 3kk lapsi. Hän on todella vähä itkuinen ollut aina,nukkuu yöt hyvin, herää vain pari kertaa. Nyt on alkanut puhumaan omaa vauva kieltään ja kiljahtelee riemusta.
Ongelmana on meidän naapuri. Muutimme tänne aikanaan siksi että paikka on lapsiystävällinen ja täällä asuu lähinnä lapsiperheitä. No tietenkin meidän tuurilla seinän takana asuu joku lapseton vanha äijä. Tuntuu että hän on kokoajan korva seinässä kiinni.
Aluksi lapsella oli hirveä rintaraivo. Naapuri ei tästä tykännyt ja hakkasi seinää hullunlailla. Aloin saada paniikkikohtauksia kun lapsi huusi rinnalla ja naapuri seinän takana. No maidon tulo hyytyi sitten lähes kokonaan ja korvikkeeseen siirryttiin.
Naapuri kuitenkin edelleen jatkaa. Ihan sama kuinka pieni rasahdus täältä kuuluu, äijä hakkaa seinää. Nyt on ruvennut aamuisinkin hakkaamaan kun miehen herätyskello soi. Jokakerta myös ilmestyy pihalle kun kuulee että lähdemme ulos.
Hänelle ei uskalla asiasta sanoa koska selkeästi ei ole kaikki ihan kotona.
Halusin vaan purkautua! Huhhuh.
Ääniä kellonajan kera naapurin häirintä ja isännöitsijälle ilmoituksia tasaiseen tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Laitoimme kyllä vuokrayhtiölle ilmoituksen samalla kun kysyimme toista asuntoa mutta olivat sitä mieltä että ensin pitäisi hoitaa itse naapurin kanssa asia.
Ja ongelma on nyt se että hän siis hakkaa seiniä ihan jokaisesta äänestä eikä vain vauvan itkusta. Äänieristyksestä en tiedä sen paremmin, mutta naapuri on selkeästi kokoajan korva kiinni seinässä koska seinän hakkaaminen alkaa niin nopeasti.
Enkä ole myöskään väsynyt vauvan itkuun vaan naapuriin.
Ap
Naapuri on tässä se häirikkö eikä teidän vauvanne. Asuuko mies yksin kun hänellä on noin pakkomielteinen suhtautuminen naapurista kuuluviin ääniin? Anyway, jatkuva ja käytännössä aiheeton seinän hakkaaminen on kotirauhan häirintää. Tämä olisi hyvä tehdä selväksi myös asuntoa vuokraavalle organisaatiolle. Nauhoittakaa ihmeessä metakkaa todisteeksi.
Vauvan itku ei kuulu naapurin puolelle kuin ihan aavistuksen verran, mutta ei ketään valveilla pidä.
Isännöitsijälle ilmoitus, voi olla, että häiriköllä on jo varoituksia alla ja ilmoitukseenne reagoidaankin rivakasti.
Nyt pitää vaan uskaltaa pitää puolianne, jos ei muuten niin lapsenne tähden, koska hänen hyvinvointinsa on teidän vastuulla.
Mikä on kenenkin mielestä vähän? Äidin mielestä vauva voi itkeä vähän, jos se itkee tunnin päivässä, naapurille se taas on aivan liikaa ja sietämätöntä. Sitä vauvan itkua ei tarvitse kuulua seinän takaa YHTÄÄN.[/quote]
Miksei erään alan maisteri ole töissä tälläkin hetkellä? Luulisi että maistereilla on muuta tekemistä kuin roikkua vauva.fi palstalla?