Kuinka monta päivää ovistesti näyttää " plussaa" ?
En ole ennen tikutellut, ja nyt ihmettelenkin, kun lauantaina, eilen ja vielä tänäänkin viivat olivat yhtä vahvat. (vähintään)..? Torstaina aloitin, ja kaksi päivää olivat himmeämmät. Kun ohjeissa sanotaan, että 12-36 tunnin kuluessa? (tosin siinä sanotaan myös että todennäköisesti) Eilinen vaan meni plörinäksi kun esikoinen sairastui ja olin sitten jo asennoitunut, etä tänään on liian myöhäistä. Testi on Citymarketin Fertest.
Kommentit (9)
jostain palstalta olen lukenut että joku on tikuttanut ovulaatiotesteillä plussaa ovulaatiosta loppukiertoon asti ja oli sitten raskaana.
Mutta valitettavasti en osaa auttaa.Itellä ei oo testit käytössä.
kiva kun joku vastaa! Kysyin lääkäriltä, ja hän sanoi, että voihan sitä ensi kierrossa ennen ovulaatiota ultrata, että mitä meneillään, pari päivää kuulemma ne lh:t yleensä koholla. Eilenkin vielä aamulla sain aika vahvan viivan mutta ei (kai) niin vahvaa enää. Höh, tikut loppu, enkä sentään uusia ostanut, ehkä tää on vaan tämmöstä ensikertalaisen sekoilua!
vielä muilla kokemuksia? Mulla kans näyttänyt haamua 5 päivää, mut on pikkuhiljaa tummunut. Kuitenkaan ei oo mennyt niin tummaksi kuin testiviiva..
2 päivää selkeät vahvat viivat. Sitä ennen parina päivänä ihan haamuviivat ja tuon 2 vahvan viivan päivän jälkeen seuraava päivä taas tosi hailee viiva.
En osaa alkuperäiseen kysymykseen vastata, mutta itseäni askarruttaa kysymys viivan tummumisesta.
Olen nyt 4-5 päivää tikutellut ja saanut jatkuvasti haaleita testiviivoja. Tänä aamuna viiva oli selkeästi aiempaa vahvempi, ei kuitenkaan vielä yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Voiko viivan tummumista tulkita kuin LH-tason nousua kohti huippua? Testit nyt käytössä ensimmäistä kertaa, nyt kp 14/24-30.
Ymmärtääkseni lämmönnousu tapahtuu vasta ovulaation jälkeen, joten tuon tiedon käyttäminen yhdynnän ajoittamiseen saattaa johtaa hedelmällisimmästä hetkestä myöhästymiseen. Tokihan lämpöjen tarkkailustakin on siinä mielessä apua, että tietää ovuloineensa kyseisessä kierrossa.
on se, että apteekin testillä neljä päivää lähes yhtä vahvuset ja vahvuutta oli vaikea lukea, aconin testillä puolestaan kaksi päivää selkeästi vahvempi testiviiva ja sitä ennen noin päivä vaaleampi kuin kontrolliviiva. Yleensä olen käyttänyt aconia kun on jotenkin selkeämpi tulos.
taisi se sunnuntai olla " se" päivä, tasan kaksi viikkoa meni ja kuukautiset tuli. huoh.
Kiitos kokemuksista, jos vielä testailen, taidan kokeilla niitä Aconeita.
terv. alakuloinen ap
aika myöhäänkin jopa kp 19-21 eli aloittelijoiden kannattaa tikuttaa vähän pidempään...jos ei saa tarpeeksi vahvaa viivaa
Valitettavasti musta ei ole apua kun samaa asiaa tässä itsekin ihmettelen. Nyt su, ma ja tänään ti apteekin ovulaatiotestillä tullut kaksi tasavahvaa viivaa. Jatkoin tikuttelua, josko saisin selkeästi testiviivaa vahvemman viivan näkösälle (aikaisemin kun tälläinen on ilmaantunut, ja olen sitten lopettanut tikuttelun). Tietääkö kukaan?