Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottaa kehitysmaiden eläinrääkkäys

Vierailija
14.01.2019 |

Mä olen katsonut matkaohjelmia ja ruokaohjelmia joissa ollaan Aasiassa ja Afrikassa. En kestä miten julmasti siellä kohdellaan eläimiä!!!! Esim. Madventuresissa on syöty marsu ja apina. Mitä mä voin tehdä eläinoikeuksien puolesta näissä maissa? Onko joku nettisivu johon voin kirjoittaa paheksuvaa palautetta tms?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun henkilökohtainen inhokki kehitysmaiden keskuudessa on Kiina. Vaikka en ole edes varsinaisesti mikään koiraihminen, tämä koirien elävältä nylkeminen, keittäminen ja liekinheittimellä polttaminen on jotenkin liikaa:

https://www.express.co.uk/news/world/977873/Yulin-dog-meat-festival-201…

Ja näiden kanssa tehdään bisnestä ilman mitään ongelmaa. Kyllä hävettää.

Vierailija
2/4 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se paljon parempaa ole tämä länsimainenkaan tuotantoeläinten kohtelu ja niiden olot... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ainahan voi miettiä, mikä erottaa marsut, apinat tai koirat eläimistä, joita Suomessa syödään paljon. Kaikki eläimet tahtovat elää ja esimerkiksi possut ovat koiria älykkäämpiä, mutta syömme niitä, emmekä voi kuvitellakaan syövämme koiria. Se, mitä eläintä syödään, riippuu vain kulttuurista. Ryhdy kasvissyöjäksi ja osta esim. vegaanisia vaatteita, niin et osallistu itse eläinten tappamiseen. Kaikkien valinnoilla on väliä, niin pienillä kuin suurilla!

Vierailija
4/4 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä aapee oot varmaan kasvissyöjä etkä tue tehotuotettua lihaa?

Miksi ihminen täällä oikeasti syö esim possua ja lehmää mutta koiria ja kissoja hyysätään ja pidetään perheenjäseninä?

Jossain päin maailmaa marsut ja apinat on tuhoeläimiä ja kantaa täytyy ihan oikeasti pienentää, miksi siis niitä ei voisi syödä jos muuta ruokaa ei ole? En kiellä sitä etteikö tuntuisi brutaalilta itsestäkin.

Sitäpaitsi esim Afrikassa joku vuohen tappaminen on nopeaa ja inhimillistä verrattuna tehotuotantoon ja se tehdään siellä tarpeeseen. Ei ne voi mennä kaupan kylmätiskiltä hakemaan jauhelihapakettia ja ajatella että sitä ei lasketa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän