Luonnostaan tummat silmät ja vaalea tukka - kuinka yleistä?
Kuinkahan yleistä on, että henkilöllä on luonnostaan ruskeat silmät ja vaaleat hiukset? Olen nähnyt paljon lapsia, joilla tämä väritys on, mutta yleensä teini-iässä tummenee. Tunnen kuitenkin yhden naisen, joka on melkein kolmekymppinen mutta joka on säilyttänyt tuon kombon. Mielestäni tosi kaunis yhdistelmä (on myös tummat kulmat ja ripset). Tunnetteko te ketään/onko teillä tämä yhdistelmä? Mitä mieltä tuosta kombosta noin muuten?
Kommentit (27)
Ei nuo ole aikuisena blondeja kuin toiveajattelussaan. Lapsena näitä on, sitten peroxidipäitä.
Mun yksi treffikumppani oli ihan oikeasti blondi vielä 26-vuotiaanakin (2. kommentoijalle tiedoksi) ja ruskeat silmät. Oli armenialainen, kuulemma tosi harvinainen yhdistelmä sielläkin (ovat yleensä mustatukkaisia ja ruskeasilmäisiä, tjeu System of a Down -bändi). Tosi upean näköinen yhdistelmä!
Minä olen, mutta tukka ei ole sellainen elovenan blondi. Vaalea maantienruskea, ruskeat silmät, mustat kulmakarvat ja ripset.
Minäkin omaan nämä värit. Tummanruskeat, melkein punertavanruskeat silmät, tummat ripset ja kulmat, kullanvaalea tukka (toki luonnollinen väri raidottuu vähän) ja vaalea, pisamainen iho. Olen myös saanut kuulla juurikin "nappisilmistä" koko elämäni. Yhden aikuisen lisäkseni, jolla on vaalea tukka ja tummat silmät, olen tavannut.
Yksi kaveri oli vielä lukiossakin ihan vaalea-, melkein valkotukkainen vaikka olikin ruskeat silmät tummine kulmineen ja ripsineen. Ihailin aina hänen ulkonäköään, mielestäni tosi kaunis yhdistelmä! Asiakkaaksi tuli kerran mies, jolla oli tosi tummat silmät ja vaalea tukka - en kehdannut kysyä piilareista tai värjäyksestä, mutta luonnolliselta kyllä näytti!
Minä tunnen muutaman joilla tuo yhdistelmä aikuisiällä. On mielestäni kaunis yhdistelmä, vaikka varsinainen henkilön kauneus tulee omaan silmään muista asioista kuin "väreistä", silmien muodosta, huulista jne.
Mulla on,tosin hiukset varjatty,ite tykkaan yhdistelmasta:D
Mun tytöllä on ihan vaaleanruskeat/vaaleat hiukset ja ruskeat silmät. Ripsetkin tummat mutta kulmakarvat vaaleat. Silmät vielä melko isot. Nättihän hän on kuin karkki. Uskon että tukka tummuu kuitenki myöhemmin. Syntyessään nimittäin oli tummatukkainen.
Ruskean värisiä silmiä on 4 eri väriä, joista Suomessa taitaa "hazel" olla yleisin, itselläni on juuri hazel-väriset silmät ja lapsena oli aivan blondi tukka, aikuisena sitten tällainen "maantienvärinen" vai miksi tätä sanotaan. Blondiksi saan itseni tietysti takaisin hetkessä värjäämällä hiukset vaaleiksi. Harmaat silmät ovat suomessa ylivoimaisesti yleisimmät, sitten vaikuttaisi olevan nämä hazel-ruskeat, sitten siniset, sitten vihreät, violetit ääriharvinaiset. Yhdellä kaverillani on eriväriset silmät, toinen hazel-ruskea ja toinen harmaa. Melko harvinaista tämäkin ihmisellä, joillain koiraroduilla tosi yleistä. Simien värejä on koko laajassa silmien värikartassa (jossa on myös tuo ääriharvinainen violetti väri, oikeastaan tuo violetti näyttää tietyssä valossa esim. päivän valossa enemmänkin syvän siniselle ja hämärämmässä esim. takkatulen valossa sitten tumman violetille) eroteltuna 20 eri väristä silmää.
35v nainen täällä ja minulla on luonnostaan vaaleat hiukset ja tummat, osittain ruskeat ja osittain vihreät silmät. Ripset on tummat, kulmat on jotain tumman ja vaalean väliltä ja ihokarvat on vaaleita.
Minulta on kyllä kysytty käytänkö piilareita, mutta en ole ajatellut näyttäväni niin erikoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Mun tytöllä on ihan vaaleanruskeat/vaaleat hiukset ja ruskeat silmät. Ripsetkin tummat mutta kulmakarvat vaaleat. Silmät vielä melko isot. Nättihän hän on kuin karkki. Uskon että tukka tummuu kuitenki myöhemmin. Syntyessään nimittäin oli tummatukkainen.
Voipi olla, ettei tummenekaan! Itselläni oli syntyessä ihan musta tukka ja parissa vuodessa vaaleni ihan valkoiseksi. Nykyään olen edelleen ihan blondi ja silmät tummat. :)
Onko vihreät silmät tummat? Itselläni on (tumman)vihreät silmät ja vaalea tukka. Edelleen aikuisena se on "elovenan" vaalea, vaikka on tummentunut lapsuuden valkoisesta. Muuten piirteeni ovat vaaleat ja esim. kulmat ovat ihan värittömät.
Vierailija kirjoitti:
Ruskean värisiä silmiä on 4 eri väriä, joista Suomessa taitaa "hazel" olla yleisin, itselläni on juuri hazel-väriset silmät ja lapsena oli aivan blondi tukka, aikuisena sitten tällainen "maantienvärinen" vai miksi tätä sanotaan. Blondiksi saan itseni tietysti takaisin hetkessä värjäämällä hiukset vaaleiksi. Harmaat silmät ovat suomessa ylivoimaisesti yleisimmät, sitten vaikuttaisi olevan nämä hazel-ruskeat, sitten siniset, sitten vihreät, violetit ääriharvinaiset. Yhdellä kaverillani on eriväriset silmät, toinen hazel-ruskea ja toinen harmaa. Melko harvinaista tämäkin ihmisellä, joillain koiraroduilla tosi yleistä. Simien värejä on koko laajassa silmien värikartassa (jossa on myös tuo ääriharvinainen violetti väri, oikeastaan tuo violetti näyttää tietyssä valossa esim. päivän valossa enemmänkin syvän siniselle ja hämärämmässä esim. takkatulen valossa sitten tumman violetille) eroteltuna 20 eri väristä silmää.
Entäs ne muut ruskeat, jos hazel oli niistä yksi ja varmaan vaalein? Eikös hazel ole vähän niinkuin vihreänruskea? Eräällä kaverilla on maantienvärinen tukka johon värjää vaaleita raitoja ja jännät kellertävänruskeat silmät. Olen kyllä Suomessakin nähnyt vielä paljon tummempia, melkein mustia silmiä. Olisiko linkkiä värikarttaan? :)
Vierailija kirjoitti:
Onko vihreät silmät tummat? Itselläni on (tumman)vihreät silmät ja vaalea tukka. Edelleen aikuisena se on "elovenan" vaalea, vaikka on tummentunut lapsuuden valkoisesta. Muuten piirteeni ovat vaaleat ja esim. kulmat ovat ihan värittömät.
Varmaan ruskeita silmiä ensisijaisesti haettiin, mutta kuulostaa kyllä kauniilta yhdistelmältä! Ja tietty pupillienkin koosta riippuu, kuinka tummilta silmät sitten voikaan näyttää varsinkin kauempaa.
Poikani on 17.v ja omaa edelleen todella vaalean tukan ja isot, tummat silmät. Tyttöjä on aina pyörinyt kyllä ympärillä :D Itse olen vaalea ja mieheni tumma, poika perinyt varmaankin sitten tämän epätodennäköisemmän yhdistelmän.
Lapsia olen ko. väreissä tavannut, aikuisia en.
Tiedän vain Pamela Tolan, jolla tuo väritys.
Minulla on tummanruskeat silmät ja vaaleat hiukset. Ei se kovin yleistä ole. Olen saanut kuulla siitä koko ikäni; varsinkin lapsena minua ärsytti kun ihmiset oli aina kommentoimassa mun "nappisilmiä" ja vaaleaa tukkaa.