Miksi pahansuovat ja epärehelliset ihmiset saavat aina joukon ihailijoita?
Onko se joku luonnonlaki? Ilman niitä ihailijoitahan pahat eivät juuri juhlisi, esim eivät pääsisi vallan huipulle jne. Vain ihailijoiden ansioista, pahat rällästävät valtoimenaan maailmankin huipulla.
Mikä tämän selittäisi? Pitääkö pahoja ja hyviä olla molempia, tuhoutuisiko ihmiskunta jos pahoja ei olisi ollenkaan, vai mikä helvetti tässä on ideana että pahoja ihaillaan ja suorastaan rakastetaan? Vaikka epärehellinen ja paha tyyppi ns.ampuisi ihailijaansa jalkaan, ihailija ihailee yhä vain enemmän, eikä näe että pahis käyttää häntä hyväkseen kasvattaakseen egoaan.
Kommentit (15)
No, ei se persujen vaalivoitto mitenkään kirkossa kuulutettu ole.,
Koska ne ei näytä siltä vaan on muka hyvännäköisiä ja on sisältä aivan mädäntyneitä ja ihmiset kuvittelee että kun on hyvännäköinen niin on luonteeltaankin hyvä mutta todellisuus on kyllä jotain ihan muuta
Uskookohan seuraajat, että ilkiö voi johtaa heitä kädestä pitäen elämässä eteenpäin? Taitaa olla aikamoista paikallaanpolkemista tai jopa taakse päin kulkemista pikemminkin.
Ihailijat vaikuttavat yksinkertaisilta mutta he ihailevat oikeasti voimaa, kun kohde murtuu, häntä ei käydä edes katsomassa.
Ne ostaa niitä antamalla jotain mitä niiltä puuttuu. Yleensä seuraajat on vähän tyhmiä joita voi vedellä naruista, kuten kehumalla niitä ja valehtelemalla muista. Nämä seuraajat ois muuten heikossa asemassa mutta ilkeä kamu luo heille turvapiirin jonne ei ole arvostelijoilla mitään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko se joku luonnonlaki? Ilman niitä ihailijoitahan pahat eivät juuri juhlisi, esim eivät pääsisi vallan huipulle jne. Vain ihailijoiden ansioista, pahat rällästävät valtoimenaan maailmankin huipulla.
Mikä tämän selittäisi? Pitääkö pahoja ja hyviä olla molempia, tuhoutuisiko ihmiskunta jos pahoja ei olisi ollenkaan, vai mikä helvetti tässä on ideana että pahoja ihaillaan ja suorastaan rakastetaan? Vaikka epärehellinen ja paha tyyppi ns.ampuisi ihailijaansa jalkaan, ihailija ihailee yhä vain enemmän, eikä näe että pahis käyttää häntä hyväkseen kasvattaakseen egoaan.
Tämä! Olen miettinyt samaa!
Vierailija kirjoitti:
ilkeä kamu luo heille turvapiirin jonne ei ole arvostelijoilla mitään asiaa.
Mä en ollut ostettavissa vaikka hän luuli että olin. Avasin vuosien jälkeen suuni kun kyllästyin hänen ylimielisyyteensä ja jestas mitä lokaa sain niskaan. Todella patoutunut henkilö. Kuukausi sitten puhdistelin käteni tästä ihmisestä, vihdoin ja viimein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ilkeä kamu luo heille turvapiirin jonne ei ole arvostelijoilla mitään asiaa.
Mä en ollut ostettavissa vaikka hän luuli että olin. Avasin vuosien jälkeen suuni kun kyllästyin hänen ylimielisyyteensä ja jestas mitä lokaa sain niskaan. Todella patoutunut henkilö. Kuukausi sitten puhdistelin käteni tästä ihmisestä, vihdoin ja viimein.
Kerro lisää?
Millainen tyyppi ja miten jätit taakse?
Vastaus: Koska he ovat rehellisiä. Muut ovat pahasuopia ja epärehellisiä paljastamatta asiaa eli eivät ole rehellisiä. Joten voimmekin kysyä kuka on rehellinen ja kuka ei?
jeee! kirjoitti:
Vastaus: Koska he ovat rehellisiä. Muut ovat pahasuopia ja epärehellisiä paljastamatta asiaa eli eivät ole rehellisiä. Joten voimmekin kysyä kuka on rehellinen ja kuka ei?
Rehellisyyden (=omat käsitykset, mielipiteet, tulkinnat ym subjektiiviset kokemukset, mitkä eivät välttämättä ole tosia edes) nimissä sitä ilkeillään. Nämä on nähty.
"Jos et voi voittaa heitä, liity heihin". Toisinsanoen mielistelijät pelkäävät joutuvansa itse silmätikuiksi jos eivät ole pahiksen lähipiirissä.
Vierailija kirjoitti:
jeee! kirjoitti:
Rehellisyyden (=omat käsitykset, mielipiteet, tulkinnat ym subjektiiviset kokemukset, mitkä eivät välttämättä ole tosia edes) nimissä sitä ilkeillään. Nämä on nähty.
Maailmassa näkee monia asioita. Hyvä että olet nähnyt jotain.
Pahuushan on subjektiivista, mutta uskon sen johtuvan siitä, että ihmiset ovat pohjimmiltaan epävarmoja. Häikäilettömät, voimakastahtoiset opportunistit saavat muut uskomaan käytöksellään, että heillä on siihen oikeus. Jotakin sellaista, mitä muut kokevat itseltään ja muilta puuttuvan. "Normaalilla" empatiatajulla varustetut ovat herkkiä uskomaan, että ikävällekkin käytökselle on jokin "syvempi" perustellumpi syy, kuin puhdas itsekkyys ja välinpitämättömyys muita kohtaan.
Omatunto ei vaivaa eikä itsereflektointi, elämää ei häiritse vaiheet, joissa keskittyisi huonosti pärjäävän läheisensä auttamiseen. Ehtivää porukkaa ovat nämä k-päät. Ja jos itse on vilpittömästi sitä mieltä että mitään pahaa ei ole koskaan tehnyt, yllättävän moni muukin sen uskoo.