Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyn töissä, asun omillani, minulla on parisuhde ja vanhempien mielestä minulla ei ole elämänhallintaa

Vierailija
13.01.2019 |

Ja tämä väite vain sen takia, koska isä soitti minulle edellisenä viikonloppuna klo. 14:00 ja heräsin vasta silloin (oli kuulemma kamalan järkyttynyt). Tietenkin vastasin, että elämänhallintani on kunnossa ja että viikonloppuna saan nukkua vaikka päivän läpi, jos niin haluan. Tästä vanhemmat suuttuivat ja alkoivat huutamaan etten käyttäydy aikuisen tavoin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ignooraa heidän kommentti

Vierailija
2/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko vanhoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat kontrolloida

Vierailija
4/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi eivät ole tajunneet, että ette ole enää vanhempi-lapsi-suhteessa, vaan kahden tasavertaisen aikuisen välisessä suhteessa. Nyt on hyvä aika opettaa heille tämä asia. Suhtaudu kuten suhtautuisit jos kaverisi käyttäytyisi samoin. Jos käytös jatkuu niin pistä heidät jäähylle vähäksi aikaa.

Vierailija
5/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Anoppini on minusta edelleen tuota mieltä, vaikka olen tuottanut leegion lapsia ja lastenlapsia, tehnyt väitöskirjan ja olen edelleen työelämässä.

Mutta vapaa-aikoinani valvon mielelläni ja nukun helposti klo 13-14.

Joten ei ole elämä hallinnassa, vaikka en edes alkoholia käytä :D

Vierailija
6/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko vanhoja?

Ovat noin 60-vuotiaita ja minä olen 26-vuotias.

Vierailija
7/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempasi eivät ole tajunneet, että ette ole enää vanhempi-lapsi-suhteessa, vaan kahden tasavertaisen aikuisen välisessä suhteessa. Nyt on hyvä aika opettaa heille tämä asia. Suhtaudu kuten suhtautuisit jos kaverisi käyttäytyisi samoin. Jos käytös jatkuu niin pistä heidät jäähylle vähäksi aikaa.

Näin olen ajatellutkin

Vierailija
8/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi ovat oman aikakautensa kasvatteja, anna vähän armoa. Olisit sanonut että on kipeä olo, he olisivat hyväksyneet asian täysin. Nyt he ovat vain huolissaan sinusta sillä kun he ajattelevat itseään, he eivät voi kuvitella itseään nukkumassa kahteen päivällä ilman merkittävää elämänhallinnan ongelmaa. He ajattelevat että olet joutunut ”pulaan”.

Vanhojen ihmisten kanssa on osattava kommunikoida heidän arviointikykynsä huomioiden.

Vierailija
9/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten pidän lapsellista mykkäkoulua heidän mielestään :D

Vierailija
10/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Anoppini on minusta edelleen tuota mieltä, vaikka olen tuottanut leegion lapsia ja lastenlapsia, tehnyt väitöskirjan ja olen edelleen työelämässä.

Mutta vapaa-aikoinani valvon mielelläni ja nukun helposti klo 13-14.

Joten ei ole elämä hallinnassa, vaikka en edes alkoholia käytä :D

Ainahan anopilla pitää olla joku asia mistä narista...

Vierailija
11/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallintaa toi tietenkin on mutta ei kovin aikuismaista käytöstä.

Vierailija
12/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempasi ovat oman aikakautensa kasvatteja, anna vähän armoa. Olisit sanonut että on kipeä olo, he olisivat hyväksyneet asian täysin. Nyt he ovat vain huolissaan sinusta sillä kun he ajattelevat itseään, he eivät voi kuvitella itseään nukkumassa kahteen päivällä ilman merkittävää elämänhallinnan ongelmaa. He ajattelevat että olet joutunut ”pulaan”.

Vanhojen ihmisten kanssa on osattava kommunikoida heidän arviointikykynsä huomioiden.

Toki näin, mutta tuntevat minut kuitenkin hyvin ja tietävät aika tarkasti, miten käytän aikaani. Oikeastaan mielikuva minusta vastuuttomana ihmisenä tulee siitä, millainen olin joskus 14-vuotiaana. En edes ollut tavallista vastuuttomampi villimpi vaan tulin tasan kerran humalassa kotiin!

Vierailija
13/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh, jep jep :D Sama täällä! Kolmivuorotyö, parisuhde ja muutama lapsi. Jos joskus SAAN nukkua pidempään niin ihan varmasti nukun! Tuon "herään puhelimen soittoon klo 14" -tyyliset asiat olen ratkaissut siten, etten vastaa siihen heti. Herään rauhassa, keitän kahvia tms. ja sen jälkeen soitan tyyliin "Olit soittanut? Olin ulkona/kaupassa/lenkillä/imuroin joten en ollut kuullut puhelinta".

Ja säästyn pahalta mieleltä ja toinen elämää suuremmalta järkytykseltä ;) 

Vierailija
14/14 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52-vuotias, minulla on mies ja aikuiset lapset (25v. ja 24v.). Äitini välillä soittaa viikonloppuna 10 aikaan aamulla ja ihmettelee olenko vielä nukkumassa?? Itse en viitsi lapsilleni lähettää viestiä viikonloppuna ennen klo 12, kun tiedän heidän nukkuvan. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan