Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lohduttakaa nyt mua.. Opiskeluasiaa

Vierailija
20.07.2008 |

Olin lukenut melkein koko kevään teologisen pääsykokeisiin, ENKÄ päässyt )): Paikka aukesi kyllä amk:uun terveydenhoitaja-linjalle. Olenko nyt ihan luuseri?

Yliopisto on aina ollut mun haaveeni. Hain nyt ekaa kertaa.

Kumpi ala on muuten varmempi noin niinkuin työllisyyden kannalta? Valmistuuko teologit suoraan työkkäriin?

Onko terkkarin homma arvostettua, vai meneekö ihan perusduunarin kategoriaan? Olo on niin pettynyt..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto voi sinänsä olla yliarvostettu. Tosin luulen, että teologit eivät taida nykyisin valmistua työttömiksi (pari vuotta sitten valmistuneet kaverini ainakin ovat työllistyneet, tosin pienille paikkakunnille). Terkkareista en tiedä.

Itse hain kolmesti yliopistoon, ennen kuin pääsin. Siinä välissä tosin koulutusala vaihtui, ja sitten kun pääsin, niin valmistuin aika nopeasti ja nyt teen väikkäriä. Joten tuskinpa olet luuseri, vaikka et ensi yrittämällä päässytkään :)

Vierailija
2/12 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostan terveydenhoitajaa paljon enemmän kuin teologia. Jos se nyt yhtään lohduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse arvosta tekemääsi työtä (terkkarin), ei sitä asiakkaasikaan arvosta. Tollaset seikat paistaa aika selvästi ihmisestä läpi. Toisaalta, jos itse arvostat työtäsi ja pidät sitä tärkeänä ja mielekkäänä, mitä väliä muiden mielipiteillä on.

Vierailija
4/12 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sitten ensi keväänä uudelleen yliopistoon, jos mieli vielä tekee. Itse hain monena vuonna yliopistoon ennen kuin sain haluamani opiskelupaikan.

Vierailija
5/12 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni jäi ilman opiskelupaikkaa.

Vierailija
6/12 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes hakenut

uskonto on elämän tapa ja elämän tärkein asia

ei vain ammatti siinä missä muukin

mene opiskelemaan tervhoitsuksi saat varmasti työtä valmistutuasi

Vierailija
7/12 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin kypsältä ihmiseltä, kun arvotat noin ammatteja Jätä se terveydenhoitajan paikka jollekin sellaiselle, joka oikeasti haluaa terveydenhoitoalan ammatin. Teologit työllistyvät varmaan muihinkin hommin kuin kirkon palvelukseen. Menestyäksesi pappina sinun pitäisi olla kypsä ihminen, jolla on jotakin annettavaa muille. Tunnen teologiaa opiskelleita,joiden en voi kuvitellakaan koskaan toimivan papin työssä. Osa sellaisista on opettajina.

Vierailija
8/12 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että onko muka teologiaa opiskelevan oltava uskovainen?? EIkö sitä opiskele ihan ateistitkin nykyään?

Vierailija
9/12 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun sijassa hakisin jotain töitä, ja menisin avoimeen yliopistoon. JA sitten vaan hakisin uudelleen seur. keväänä!

Vierailija
10/12 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on melko kaukana siitä, mitä joku sanoisi "uskovaiseksi". Sen sijaan olen empaattinen, sosiaalinen ihminen ja hyvä puhuja ja tekstintuottaja. Työskentelen seurakuntapastorina ja se oli ammatinvalinta muiden valintojen joukossa, ei ainut vaihtoehto.

Vierailija
11/12 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes papit eivät itse usko opettamiinsa asioihin

saati että edes uskoisivat jumalaan ja koko raamattuun

huh huh

että pelkkä empaattisuus riittää he he

ei vois enää huonommin mennä

ihmekkös tuo kun ihmiset eroaa sankoin joukon kirkosta

Vierailija
12/12 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhakantainen pappeus ja uskonnonopetus ne kirkosta erottavat, eivät keskustelulle ja erilaisille näkemyksille avoin, freesi ilmapiiri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi