Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä jaetaan kotityöt? Kysymys parisuhteessa oleville.

Vierailija
11.01.2019 |

Meillä menee näin: mies hoitaa keittiön kokonaan (ruuat, tiskit) sekä vessan. Minä hoidan pyykit sekä muun asunnon siivouksen kuten imuroinnin ja lattianpesun. Asumme yksiössä. Isommat hommat kuten ikkunoiden pesu hoidetaan yhdessä (vihataan molemmat). Meillä jako menee sen takia näin, sillä tykkään imuroinnista ja pyykkäämisestä mutta esim. tiskaamista en voi sietää. Mies taas vastaavasti tykkää touhuta keittiössä mutta vihaa imurointia ja pyykkäystä. :D

Miten teillä on hommat jaettu?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee, kumpi ehtii/viitsii. Ei mitään tiettyä jakoa.

Vierailija
2/10 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee ruuat arkena ja minä viikonloppuna, pyykit ja siivoukset hoidetaan suunnilleen puoliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen lähes kaikki kotityöt. Olen kotiäiti, joten minulla on siihen paremmin aikaa kuin pitkää päivää töissä tekevällä miehellä.

Vierailija
4/10 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Vuorotellaan sopivassa suhteessa lähes joka hommassa. Ainoastaan silittäminen on yksin miehen vastuulla, koska hän ehdottomasti haluaa niin. 

Vierailija
5/10 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä hoitelen autot, moottoripyörät ja kodin tekniset laitteet, rakentamista myöten.

Useimmiten pesen pyykit, laitan kuivuriin ja viikkailen kaappiin.

Makselen laskut, jotka jaetaan puoliksi, mutta eivätpähän unohdu maksaa ajallaan kun hoitelen ne itse :-)

Kahden hengen taloudessa ei paljoa kotitöitä edes ole, joten jätän loput hyvällä omallatunnolla vaimoni tehtäväksi.

Pöytiä ja tasoja siivoilen tottakai ohikulkiessani jos näen niillä jotain sekasotkua.

Vierailija
6/10 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee ruuan, minä siivoan ja pesen pyykit

Vierailija
7/10 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee näin: mies hoitaa keittiön kokonaan (ruuat, tiskit) sekä vessan. Minä hoidan pyykit sekä muun asunnon siivouksen kuten imuroinnin ja lattianpesun. Asumme yksiössä. Isommat hommat kuten ikkunoiden pesu hoidetaan yhdessä (vihataan molemmat). Meillä jako menee sen takia näin, sillä tykkään imuroinnista ja pyykkäämisestä mutta esim. tiskaamista en voi sietää. Mies taas vastaavasti tykkää touhuta keittiössä mutta vihaa imurointia ja pyykkäystä. :D

Miten teillä on hommat jaettu?

Sinkkuna täytyy kyllä kiirehtiä sanomaan, että olipa kiva aloitus vaihteeksi kotitöiden jakamisesta. Kun turhauttavan usein olen törmännyt niihin, joissa valitetaan kuinka kumppani (yleensä mies) ei tee mitään ja jos tekee niin tavallisesti väärin tai huonosti ja puutteellisesti. No ehkä tämä palsta tai tällaiset avaukset auttaa päästämään hieman höyryjä pihalle. - Mutta kuun usein myös kerrotaan ja luodaan kuva, että tämä kumppanin osallistumattomuun on tullut ilmi aivan yks -kaks enanlta arvaamatta ja kokonaan ennakoimatta, niin olen alkanut epäilemään, että olenko itsekin vaarassa taantua vaippapöksyisen tasolle. - Tai onko vain suuremoine onni ja autuus, että olen voinut elää eloani sinkkuna. - Eipä sillä sinkkunakin olen voinut elää monin atvoin hyvää ja antoisaa elämää. Mutta kyllähän sitä aina toisinaan olisi kiva, jos rinnalla eläisi joku Erityinen ja rakas.  

Vierailija
8/10 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä hoitelen autot, moottoripyörät ja kodin tekniset laitteet, rakentamista myöten.

Useimmiten pesen pyykit, laitan kuivuriin ja viikkailen kaappiin.

Makselen laskut, jotka jaetaan puoliksi, mutta eivätpähän unohdu maksaa ajallaan kun hoitelen ne itse :-)

Kahden hengen taloudessa ei paljoa kotitöitä edes ole, joten jätän loput hyvällä omallatunnolla vaimoni tehtäväksi.

Pöytiä ja tasoja siivoilen tottakai ohikulkiessani jos näen niillä jotain sekasotkua.

Ps. Kaupassa käymme yhdessä, mutta ravintomme on niin erilaista että ostamme omat ruokamme, paitsi kahvit ja sellaiset puoliksi jotka käytämme yhdessä.

Aikas toimiva ratkaisu ollut jo vuosia.

Vierailija
9/10 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vauvaa mies teki osansa, siivosi jälkensä, kävi kaupassa ja siivosi muuten kämppää. Nyt vauvan saatuamme jako menee niin että mulle on jäänyt KAIKKI. Teen siis todellakin kaiken kotona, eikä mies enää siivoa edes omia jälkiään. Miten voi olla, että yhden vauvan synnytettyä onkin kaksi lasta taloudessa? En jaksa enää

Vierailija
10/10 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivotaan ja laitetaan ruokaa pääosin yhdessä. Pyykit hoidan enimmäkseen minä.