Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä menkat tuntuu?

Vierailija
11.01.2019 |

Onko niissä muuta kun se veri?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta on hyvää tietoa tarjolla. Siitä vaan googlailemaan. Ja totta kai se nyt tuntuu joltain kun se veri ja lima tulee ulos. 

Vierailija
2/18 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mahaa kivistää, mulla ei tunnu mitenkään muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mist vitust mä tiiän kysy mutsiltas

Vierailija
4/18 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan miltään.

Vierailija
5/18 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkoilta

Vierailija
6/18 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi olla esim ripuli. Tai ummetus. Kakkaaminen sattua ihan helvetisti. 

Vierailija
7/18 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkupaivina alan itkee tosi helposti ja oon vasyny plus muutamaa pvaa ennen myos oon tosi vasyny,tulee vahan turvotusta kehoon,saattaa olla negatiivinen olo,javeri tuntuu ku jtn kuumaa tulee ulos,joskus kramppeja vatsassa jotka,nipistaa,ihan vahan plus ruokaa tekee mieli

Vierailija
8/18 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ripuli ensimmaisina pvina

Vierailija
9/18 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ehdi ennakoida ja ottaa särkylääkettä (alkavat esim. yöllä), niin tuntuu kuin joku pyörittelisi tylsiä puukkoja alavatsassa ja -selässä. Välillä kipu säteilee myös etureisiin. Viluttaa kuin olisi lämpöä ja muutenkin inha olo.

Vierailija
10/18 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa riippua ihan naisesta.- ainakin niin olen ymmärtänyt, että osalla ei tunnu oikein miltään ja joillain voi olla jopa voimakasta vatsakipua ja kramppeja muutamia päiviä.

-mies

Vierailija
11/18 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alavatsaa hieman kramppaa, vähän samaan tyyliin kuin mahataudissa, mutta se on tarkalleen alavatsassa. Ja valumista ei yleensä tunne, koska paikka on luonnostaan kostea, mutta joskus tuntee isomman valahduksen.

Vierailija
12/18 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin teräväreunaisella jäätelökauhalla raavittaisiin kohdun limakalvoa irti hitaasti.

Viluttaa, päätä särkee, oksettaa, ripuli, karseat krampit paskoessa, genitaalit ja nännit niin kipeät että vaatteet sattuu. Tätä 5-6 päivää neljän viikon välein 40 vuotta. Viimeiset kymmenen vuotta vähän helpompaa tai vaikeampaa, miten arpaonni suosii.

Vierailija
13/18 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin teräväreunaisella jäätelökauhalla raavittaisiin kohdun limakalvoa irti hitaasti.

Viluttaa, päätä särkee, oksettaa, ripuli, karseat krampit paskoessa, genitaalit ja nännit niin kipeät että vaatteet sattuu. Tätä 5-6 päivää neljän viikon välein 40 vuotta. Viimeiset kymmenen vuotta vähän helpompaa tai vaikeampaa, miten arpaonni suosii.

Mikset voi käyttää jotain teippiä?

Vierailija
14/18 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin ihmisestä. Minä olen onnekas, koska yleensä ei tunnu miltään. Joskus tuntee, kuinka limakasa valahtaa ulos. Muutaman kerran vuodessa tuntuu siltä, kuin olisi ripuli, vaikkei ole.

Vierailija
15/18 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ihan järkyttävän kivuliaalta ekat pari päivää, hädin tuskin pystyy mitään tekemään kun kivut iskee... 

Vierailija
16/18 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole muuta kuin että housut on veressä, jos en laita kuppia tai muuta suojaa. En koe PMS-oireita, en koe menkkakipuja, en mitään. Tilanne ei ole muuttunut siitä kun olin 11-vuotias tähän kun olen yli 50-vuotias. Menkat on mulle sitä, että alapäästä tulee verta 1-2 päivää rankasti ja pari päivää tiputtelee. That's it.

Vierailija
17/18 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan miltään, mutta toisilla ne voivat olla tosi kivuliaat. Myötätuntoni heille.

Vierailija
18/18 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märiltä