Miten nuo Rowlingin lasten ja aikuisten Harry Potterit eriaa toisistaan?
Näkyi noita aikuisille tarkoitettuja Pottereita olevan vielä myynnissä kirjakaupassa. Onko kuitenkin kyseessä sittenkin vain sama kirja eri kansissa? Jotenkin epäilyttää....
Kommentit (16)
Vertaile kirjojen sisältöä? Eiköhän Rowling ole julkaissut vain yhdet versiot kirjoista.
Sama teksti, vain kannet eroavat.
Ihmettelin vuosia sitten noutaessani varaamaani Potteria Akateemisesta, miksi oli "aikuisten Pottereita" ja "lasten Pottereita". Ero oli siinä, että osa halusi, että kirjahyllyssä on paremman näköisiä aikuisten kirjoja. :D
Lasten kirjat on vain lapsille, mutta aikuisten kirjoja voivat lukea myös aikuisetkin.
Siis onko oikeasti jotkut eri kansilla olevat Potterit nimetty "aikuisten Pottereiksi" kirjakaupassa? :D
Aikuisten pottereita ei ole olemassakaan. Samaa kamaa ne on.
Vierailija kirjoitti:
Lasten kirjat on vain lapsille, mutta aikuisten kirjoja voivat lukea myös aikuisetkin.
Juuri tästä syystä. Monet Potterfanit halusivat lukea rakastamaansa kirjaa vielä aikuisenakin, mitta eivät voineet enää lukea koska alkuperäinen kirja oli lastenkirja ja tarkoitettu siis lapsille. Siksi tarvittiin julkaista aikuisten versio.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten pottereita ei ole olemassakaan. Samaa kamaa ne on.
Niitä oli jo 90-luvun lopulla esim. niissä englanninkielisissä pokkariversioissa. Siis kannet olivat aivan erityyliset.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko oikeasti jotkut eri kansilla olevat Potterit nimetty "aikuisten Pottereiksi" kirjakaupassa? :D
On.
https://www.adlibris.com/fi/kirja/harry-potter-ja-liekehtiva-pikari-978…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
missä tuolla mainitaan että nuo on aikuisten pottereita? T. Sokea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
missä tuolla mainitaan että nuo on aikuisten pottereita? T. Sokea.
Ei siinä sanotakkaan, mutta niitä kutsutaan aikuisten Pottereiksi. Selvin ero on siinä että kun tavallinen Potter löytyy lasten/nuorten hyllystä niin tämä aikuisten Potteri on myynnissä aikuisten hyllyssä.
Ei kai ap tarkoita Robert Galbraithin kirjoja?
Ja mä kun luulin, että alusta asti on painotettu, ettei Potterit ole mitään lastenkirjoja.
Itse en ole kyllä yhtäkään lukenut.
Musta ne alkuperäiset suomalaiset kannet on parhaat. Ne on niin omaperäisesti piirretty ja niihin on hauskasti piilotettu vihjeitä kirjan sisällöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ja mä kun luulin, että alusta asti on painotettu, ettei Potterit ole mitään lastenkirjoja.
Itse en ole kyllä yhtäkään lukenut.
Ensimmäiset Potterit on selkeästi lasten kirjoja, siitä ne lähtee sitten synkkenemään.
Itse tykkään Mika Launiksen kuvittamista Pottereista 🤔
Mitä ihmeen aikuisille tarkoitettuja Pottereita? :D