Paljon vatsarasvaa, pieni aivotilavuus
Tutkittua tietoa. Kuulin uutisista, että on todettu tutkimuksissa. Suuri vyötärön ympäryys pienentää aivoja! Onko yhteyttä älyyn? Sitä voi kukin pohtia.
https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/095f2f01-e2e0-4909-94b0-5f79d9757a…
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Tutkijat eivät tietenkään ole voineet osoittaa syy-seuraussuhdetta. Pienentääkö vatsarasva aivoja vai aiheuttaako pienemmät aivot vatsarasvaa. Itse ajattelisin, että jälkimmäinen ennemmin. Sehän tiedetään jo entuudestaan, että ainakin naisilla korkeampi koulutus korreloi hoikkuuden kanssa.
Korreloiko hoikkuuden kanssa enemmän sosiaalinen paine vai koulutus?
Seuraavaksi kysymys. Minun tyttäreni on koulutukseltaan maisteri, ihan hoikka mutta Pulska tyttö se on.
sitten kun laihtuu, älykkyys lisääntyy?
Toisissa tutkimuksissa havaittu suolistobakteerien olevan tuossa, ilmeinen yhdistävä tekijä.
Hmm.Meidän suvun koulutetuin nainen painaa likemmäs 200 kg. Mutta eihän se koulutus korreloikaan älykkyyden kanssa. Tämänhän tietävätkin kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi kysymys. Minun tyttäreni on koulutukseltaan maisteri, ihan hoikka mutta Pulska tyttö se on.
Isoisäni poltti tupakkaa ja eli 90-vuotiaaksi, joten tupakka ei ole pahasta.
Miten se aivojen tilavuus vaikuttaa älykkyyteen? Vai väitättekö että naiset on tyhmempiä kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Toisissa tutkimuksissa havaittu suolistobakteerien olevan tuossa, ilmeinen yhdistävä tekijä.
Suolistobakteerit voivat hyvin, kun niitä ei tapeta epäterveellisellä ruokavaliolla.
Onneksi on,mistä älykkyyttä vähentää!!
Ei ole välttämättä mitään yhteyttä älyyn. Naisillahan on aivan selvästi pienempi aivotilavuus keskimäärin kuin miehillä, eikä silti ole vastaavaa älykkyysosamäärien eroa.
Vierailija kirjoitti:
Tutkittua tietoa. Kuulin uutisista, että on todettu tutkimuksissa. Suuri vyötärön ympäryys pienentää aivoja! Onko yhteyttä älyyn? Sitä voi kukin pohtia.
Eli fiksut ovat laihoja? Ehkä jopa nälänhädässä ja aliravittuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osannut vastata, onko tuo kysymyksen tilanne mahdollinen, mutta kiitän osallistumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli fiksut ovat laihoja? Ehkä jopa nälänhädässä ja aliravittuja?
Vesipokerikaan ei taida olla vaarallista, koska nestehukkaan voi kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Hmm.Meidän suvun koulutetuin nainen painaa likemmäs 200 kg. Mutta eihän se koulutus korreloikaan älykkyyden kanssa. Tämänhän tietävätkin kaikki.
Heikkolahjaista koko suku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osannut vastata, onko tuo kysymyksen tilanne mahdollinen, mutta kiitän osallistumisesta.
On mahdollista, mutta vähemmän todennäköistä.
Hirveitä nämä uutiset, kun tieto lisääntyy, niin lisääntyy myös syyllisyys ja viha toisia kohtaan. Itsellä on sairaus, joka aiheuttaa tulehdusta vartaloon ja ei se itsessään niin kovasti ehkä harmittaisi, mutta kun tiedän että tulehduksellisuus kehossa aiheuttaa myrkkyjä ja ennenaikaista vanhenemista. Ja sitten kun stressaa tuollaisesta niin kauhistuttaa taas se, että stressikin aiheuttaa vaikka mitä pahaa. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkijat eivät tietenkään ole voineet osoittaa syy-seuraussuhdetta. Pienentääkö vatsarasva aivoja vai aiheuttaako pienemmät aivot vatsarasvaa. Itse ajattelisin, että jälkimmäinen ennemmin. Sehän tiedetään jo entuudestaan, että ainakin naisilla korkeampi koulutus korreloi hoikkuuden kanssa.
Johtuuko hoikkuus menestymisestä vai menestyminen hoikkuudesta? Mikä on syy ja mikä seuraus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuuko hoikkuus menestymisestä vai menestyminen hoikkuudesta? Mikä on syy ja mikä seuraus?
Niinpä. Kumpi oli ensin? Muna vai kana?
Hauskintahan tässä on se, että naisilla on pienemmät aivot kuin miehillä. Aina.