Kuka osaa sujuvasti kulkea Isossa Omenassa Matinkylässä, niin sekava
Kommentit (9)
Mä olen vihdoinkin oppinut hahmottamaan tuon kauppakeskuksen. Käyn Ompussa harvoin ja tänään siellä käydessäni osasin liikkua kauppakeskuksessa ekan kerran siten ettei tarvinnut miettiä, mistä löydän minkäkin liikkeen tai parkkihallin.
Hissillä kun haluaa kolmanteen kerrokseen, pitää painaa vitosta. Tosi selkeetä.
Pari kertaa käynyt eikä erityisen sekavalta vaikuttanut. Redissä sen sijaan olen käynyt jo lukemattomia kertoja kun vieressä asun ja vieläkään ei ole sataprosenttisesti hallussa suunnistus siellä. Kärsin kylläkin jostain hahmotushäiriöstä, joten siksi se on minulle normaalia vaikeampaa. Tykkään Redistä kuitenkin!
Minäkin osaan.
Tosin se vaati vähän tottumista, kun olin Olariin muuttanut. Pari ekaa kertaa oli kyllä aika harhailemista. Metroakaan en meinannut mitenkään löytää. Huonot opasteet sielläkin kuten Redi on saanut moitteita.
Hieno kauppakeskus kuitenkin. Upea ravintolakatu ja erikoisempia liikkeitä paljon, ei pelkkää henkkamaukkaa.
Minäkin liityn osaavien kerhoon!
Toisaalta se vaati tottumista ja aikaa. Kun juuri olin muuttanut Matinkylään, olin aivan hukassa ja eksyin joka kerta. Esimerkiksi pakettiautomaattia sain etsiä sellaiset 40 min, kun opasteet ovat harvassa ja todella epäselviä. Kauppakeskuksen nettisivuilla mainittuja kerroksia (P1, P2) ei edes ole olemassa itse kauppakeskuksessa, siellä ne ovat -1, -2 jne, joten välillä olin todellakin ihan eksyksissä. Lähellä asuvana käyn siellä kuitenkin niin usein, että on ollut pakko oppia hahmottamaan.
Hyvin, eihän se ole kuin yksi pitkä käytävä ja toisella puolella ravintolat yhdessä pitkässä käytävässä...yläkerta sen verran pieni eikä siellä juuri mitään kiinnostavaa olekaan. Metro ja muutama muu liike H&M alla. Jos Omppu on vaikea niin ehkä pitäisi miettiä keskustelua lääkärin kanssa jostakin...?
Osaan helposti, ei se sekava ole ollenkaan. Ainoa hämmentävä asia on ne muutamat hissit, joissa on vähän epäselvät kerrosmerkinnät.
Helppoa. Samantyyppiset liikkeet löytyy suurimmalta osin vierekkäin ja pohja on kuin ”8”, jonka koko vasen sivu on ravintoloita, ja halkaiseva viiva on lastenliikkeitä. Alaoikealla nuorismuoti ja yläoikealla vanhaa Omppua - apteekkia, Suomalainen Kirjakauppa, sisustus ja optikot ja vanha sisäänkäynti.
Toinen kerros on kuin ”J”, jossa kengät ja urheilu ovat koukussa, kauneuspalvelut, posti ja vanhat Ompun liikkeet oikealla ja koukun kärjessä keilailu, Finnkino ja muu viihde.
Marketit omalla tasollaan, terveysasema, neuvola ja kirjasto omalla. Metro eteläisimmässä kärjessä.
Lataa Citiconin Iso-Omena applikaatio, niin näet tasan kartalla missä olet
Minä.