Montako milligrammaa menee litraan?
Kommentit (12)
Litra vettä painaa 1 kg eli 1000 g eli 1000000 mg. Suurimmalla osalla muista aineista sama logiikka ei päde.
Riippuu vähän mistä aineesta puhutaan.
Jotkut sentään löytävät riemun aihetta ikävistäkin uutisista.
Esim höyheniä menee vähän enemmän kuin rautanauloja.
On toinen kerta minun muistini aikana, kun hoitaja antaa määrätyn morfiiniannoksen milligrammojen sijasya millilitroina.
Edelliselläkin kerralla potilas menehtyi.
Vierailija kirjoitti:
Esim höyheniä menee vähän enemmän kuin rautanauloja.
Ei, vaan milligrammoissa vähemmän.
Ap jatkaa vielä:
Olen jo vuosia huomannut ajoittain pienen kakan hajun lehahtavan mun ympärillä. Aivankuin pieru, mutta mitään pieraisun tunnetta en ole tuntenut peräpäässä. Luulin aluksi, että kuvittelen, mutta en kuvittele, vaan tajusin, että tämä liittyy toiseen mun vaivaan eli siihen, että suoleni ei tyhjene kunnolla ja silloin kun en ole saanut auttamalla suolta tyhjäksi, niin tämä haju esiintyy välillä. Uskon, että sisempi sulkijalihakseni jää jotenkin raolleen ulostamisen jälkeen ja se suoleen jäljelle jääneen kakan haju pääsee ulos.
Ap
Lääkeaineessa kyljessä on aina mainittu montako milligrammaa lääkeainetta on per millilitrassa. Eikö sen osaa käytännössä lukea suoraa siitä? Ei ymmärrä tällasta virhettä.
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa vielä:
Olen jo vuosia huomannut ajoittain pienen kakan hajun lehahtavan mun ympärillä. Aivankuin pieru, mutta mitään pieraisun tunnetta en ole tuntenut peräpäässä. Luulin aluksi, että kuvittelen, mutta en kuvittele, vaan tajusin, että tämä liittyy toiseen mun vaivaan eli siihen, että suoleni ei tyhjene kunnolla ja silloin kun en ole saanut auttamalla suolta tyhjäksi, niin tämä haju esiintyy välillä. Uskon, että sisempi sulkijalihakseni jää jotenkin raolleen ulostamisen jälkeen ja se suoleen jäljelle jääneen kakan haju pääsee ulos.
Ap
Taitaapi yläpäästä päästellä.
Provoilija siellä kyselee. Onko peruskoulu käymättä?